Last Chance Garage
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Sekalaiset vuodatukset

Siirry alas 
5 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 34 ... 38  Seuraava
KirjoittajaViesti
Prätkämimmi

Prätkämimmi

Viestien lukumäärä : 13095
Ikä : 31

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyTo Heinä 26 2018, 11:08

En mäkään toivois tollasta elämää kenellekkään jos oisin sun housuissas.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyTo Heinä 26 2018, 12:47

Vapaapäivät alko. Ja ketutuksella. Auto alkoi temppuilla eilen kun ajoin töistä kotiin, joten nyt ollaan sitten autottomia nää vapaapäivät. Täällä onneks on hyvä ja toimivat bussiyhteydet, mutta silti kusi nuo vapaapäivän suunnitelmat aika reippaasti Sad  Ja tottakai auto tekee tenän just silloin kun mies on reissussa.
Prätkämimmi

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyTo Heinä 26 2018, 12:50

Voi harmi että auto päätti tehdä tenän Sad. Se on aika harmillista vaik mulla ei ole korttia.
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyPe Heinä 27 2018, 12:49

Last Chance, oho. Tiesin kyllä jo aiemmista viesteistäsi, missä olet tuonut perhettäsi esille, että suhteesi heihin ei ole se maailman paras mahdollinen, mutta tuo, mitä nyt kerroit, on suorastaan yököttävää. Kyllä nyt tässä maailmassa sentään omaan perheeseen pitäisi voida luottaa, mutta eiväthän tuollaiset ihmiset, jotka välittävät enemmän omasta imagostaan kuin jälkikasvunsa hyvinvoinnista, voi edes olla vanhempia. Ja tuo, etteivät edes asiantuntijat auta vaan sanovat, että "sinusta vain saattaa tuntua siltä, että sinua kohdellaan huonosti", saa kyllä sappeni kiehumaan. Jos siis ihminen sanoo, että häntä on aikuisten oikeesti kohdeltu kaltoin, ja sitä silti vähätellään tämän niinkutsutun "asiantuntijan" toimesta, en kyllä yhtään ihmettele, miksei ole minkäänlaista luottoa edes heitä kohtaan. Itse kyllä tekisi mieli vääntää tuollainen henkilö umpisolmuun.

Eli en enää yhtään ihmettele, mistä tuo paha olosi kumpuaa.
Last Chance
Admin

Viestien lukumäärä : 11984
Ikä : 34

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyPe Heinä 27 2018, 13:06

Saattaa kuulostaa aika karulta, mutta on olemassa ihmisiä joiden ei pitäisi lisääntyä ollenkaan ja jotka eivät ansaitse omia lapsia. Porukat ovat juuri tällaisia Tällä hetkellä koen suurimpana ongelmanani yksinäisyyden joka sai aikaan nuo viimeisimmät itsetuhoajatukseni. Oloni on jo parempi kun puhuin tässä ketjussa Prätkämimmin kanssa. Tykkään tavata uusia ihmisiä ja nautin sosiaalisesta kanssakäymisestä, mutta en noin vain luota keneen tahansa, enkä päästä lähelleni ketä tahansa. 

Kyllä, omaan perheeseen pitäisi voida luottaa mutta minkäs teet jos on syntynyt sellaiseen perheeseen joka minulla on. Porukoita kiinnostaa vain se, miltä he näyttävät muiden silmissä, joten heitä kuvailee osuvasti seuraava biisi. Ulkopuolinen voisi luulla heitä tavallisiksi ja mukaviksi ihmisiksi, mutta totuus on toinen.

Voisin sanoa että olen täältä saanut parempaa tukea kuin mistään muualta. Opiskeluaikoinani puhuin kokemuksistani sekä opinto-ohjaajani että opintopsykologin kanssa. He olivat ainoat ihmiset jotka  oikeasti uskoivat minua vähättelemättä kokemuksiani. Hyviä ihmisiä, sanoisin. Koska jopa ammattilaiset vähättelevät minua, joudun sulkemaan kaiken sisälleni ja esittämään että kaikki on hyvin vaikka ei ole. Jatkuvan huonon kohtelun kestäminen yksin on saanut aikaan sen että jouduin koko ajan esittämään että kestän kaiken p*skan jota niskaan kaadetaan tonneittain, en avaudu mielelläni ja olen joutunut kehittämään kovan ulkokuoren sekä kovanaaman imagon.
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyLa Heinä 28 2018, 08:27

Ton taustan perusteella en ihmettele kovaa ulkokuorta ja kovanaaman imagoa.
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyLa Heinä 28 2018, 08:34

Haluaisin elää tavallista elämää, mutta ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin taistella, kovettaa nahka ja antaa ymmärtää että kaikki on ok riippumatta siitä miten asiat ovat. Olen väsynyt taistelemaan ja haluaisin pystyä ilmaisemaan omia tunteita ilman että aina saa pelätä vähättelyä. Olen kyllästynyt siihen että minun odotetaan kestävän kaikkea mahdollista sontaa jota olen koko ikäni saanut niskaan jatkuvalla syötöllä. Haluan elää tavallista elämää ja olla onnellinen mutta helppoa se ei ole. 

Uskokaa tai älkää mutta minullakin on tunteet.
Prätkämimmi

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyLa Heinä 28 2018, 08:37

Ton taustan perusteella sen kyllä uskon. En itsekkään tykkäis jos porukat ois tollasia. Itseasiassa jos olisivat olisin karannut  kotoa, muuttanut nimen ja paennut maasta
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyPe Elo 10 2018, 14:18

Perhanan aktiivimalli Evil or Very Mad Nyt minulta on otettu työttömyystuet pois mielivaltaisesti ilman loogista syytä.
Norton

Norton

Viestien lukumäärä : 306

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyPe Elo 10 2018, 17:49

No voi sanonko mikä... Koko aktiivimalli joutais romukoppaan, ei siitä ole ollut kuin haittaa ja harmia kaikille, ihan kummallisia tarinoita saa kuulla mitä ihmiset joutuneet kokemaan sen takia. 
Toivottavasti sun tilanne selviää että miksi noin kävi mutta kannattaa sillä välin jo laittaa toimeentulotukihakemus menemään ettei jää kokonaan ilman rahaa selvittelyjen ajaksi.
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyPe Elo 10 2018, 18:02

Olen täysin samaa mieltä - koko aktiivimalli pitäisi romuttaa. Siitä on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Koko jutun idea on siis se että pitää tehdä tietyt asiat tai muuten menettää työttömyystuet. Käytännössä tuo on kiristystä. Toivon nyt toden teolla että päättäjät tulevat järkiinsä ja kumoavat aktiivimallin.

Näillä näkymin en saa rahallista työttömyystukea vähään aikaan joten on pakko hakea toimeentulotukea jotta selviän taloudellisesti edes jotenkin. Kun ei ole vaihtoehtoja.
Prätkämimmi

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyLa Elo 11 2018, 08:35

Toi kuulostaa kyl tosi ärsyttävältä ja oon kyl samaa mieltä et aktiivimalli sais joutaa romukoppaan.
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyLa Elo 11 2018, 13:44

Sitä se nimenomaan on. Hanurista koko aktiivimalli. Kutsun sitä kiristysmalliksi koska se on käytännössä kiristystä. 

Tilanne on juuri nyt se, että olen menossa ensi viikon tiistaina menossa Kelan toimistolle selvittämään toimeentulotukiasiaa ja laittamaan hakemuksen vireille. Nyt on vähän tiukkaa, mutta porukat ovat antaneet hiukan rahallista avustusta ruokaostoksia varten. Toivottavasti tähän tilanteeseen löytyy jokin ratkaisu.
Prätkämimmi

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptySu Elo 12 2018, 08:42

Kiristysmalli on kyl aika hyvä ilmaus. Toivottavasti saat tilanteen ratkaistua.
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptySu Elo 12 2018, 08:48

Toivottavasti tilanteeseen saadaan jokin ratkaisu ja Kela myöntää toimeentulotuen. Nyt on taloudellisesti tiukkatilanne tämän kiristysmallin takia, joten jotakin on pakko tehdä ja jostakin on saatava rahaa että voin maksaa vuokran ja ostaa ruokaa. Ja tilanteestani saan "kiittää" päättäjiä jotka ovat tämän mallin keksineet ja toteuttaneet käytännössä.
Prätkämimmi

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptySu Elo 12 2018, 08:54

Joo toivon samaa. Tiukilla olo ei vaikuta hyvältä.
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptySu Elo 12 2018, 08:57

Ei vaikutakaan, mutta onneksi porukat ovat antaneet hieman rahallista avustusta ruokaostoksia varten.

Nyt kun tuli aktiivimalli puheeksi, niin tuli mieleen biisi joka kuvailee minun ja muidenkin suomalaisten suhtautumista aktiivimalliin. Biisi on Twisted Sisterin We're Not Gonna Take It. Koska emme kestä sitä että päättäjät höykyttävät meitä näin.

Mutta... toivotaan parasta. Eiköhän tähänkin tilanteeseen löydy jokin ratkaisu tai helpotus. Smile
Prätkämimmi

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptySu Elo 12 2018, 09:09

Toi oli kyl hyvä biisi valinta Smile. Toivotaan parasta
Norton

Norton

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyMa Elo 13 2018, 22:23

Just sopiva biisi kyllä... Oon ite kans vähän samassa tilanteessa tällä hetkellä LastChangen kanssa, 
koska en onnistunut täyttämään aktiivimallia, putosin toimeentulotuelle. 
Saisin ehkä hakea sairaspäivärahaa, joka olisi vähän isompi kuin toimeentulotuki, mutta en tiedä uskallanko koska se taas saattaisi vaikuttaa negatiivisesti tulevaisuuden työnhakuun Mad 

Ei se minun syy ole, ettei työpaikkoja ole tarpeeksi!

Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyTi Elo 14 2018, 14:40

Kuulostaa ikävältä, että olet joutunut tuohon tilanteeseen. Sad 

Kävin tänään Kelan toimistolla laittamassa toimeentulotukihakemuksen (onpa pitkä sana) vireille. Näillä näkymin Kela tekee päätöksensä ensi viikon loppuun mennessä. Nyt tämä asia on menossa eteen päin. Tällä hetkellä saan vain asumistukea, joka ei riitä vuokran ja muiden tähdellisten kustannusten kattamiseen joten päästiin virkailijan kanssa yhteisymmärrykseen siitä että toimeentulotuki on tarpeellinen tässä tilanteessa.

Jos ei olisi aktiivimallia, minun ja monen muun ei tarvitsisi turvautua toimeentulotukeen. Eikä se todellakaan ole työttömien vika, ettei niitä työpaikkoja ole tarpeeksi paljon. Sympatiani ovat kaikkien niiden puolella joiden elämään aktiivimalli on vaikuttanut haitallisesti.
Prätkämimmi

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyTi Elo 14 2018, 15:34

Musta tollanen kädestä suuhun eläminen ei kuulosta hyvältä Sad. Pidän peukkuja et hakemus menee läpi ja samoin mulla on sympatiat kaikkien niiden puolella joilla on aktiivimallin kanssa ongelmia
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyTi Elo 14 2018, 15:40

Toivotaan parasta. Näillä näkymin saan toimeentulotuen elokuun ajaksi ja sitten voin uudestaan hakea työttömyystukea. Tämä on väliaikaista, mutta on ainakin jokin tuki olemassa.
Prätkämimmi

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyTi Elo 14 2018, 15:42

Pidetään peukkuja. Toivottavasti onnistuu
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyMa Elo 20 2018, 13:29

Näyttää siltä että olen flunssassa. Mutta se ei ole suurin huolenaiheeni nyt, ja sitten tämän viestin pääaiheeseen.

Minulla on nyt tullut lopullisesti mitta täyteen niistä 90-luvun nostalgian sokaisemista ihmisistä, jotka haukkuvan ilman loogista syytä jatkuvalla syötöllä kuraksi/yms kaikkea mikä on tehty 90-luvun jälkeen (esim. piirretyt) pelkästään siksi että se ei ole 90-luvulla tehtyä.

Voi hyvää päivää sentään. facepalm Maailma muuttuu ja niin muuttuu viihdekin, (kuten amerikkalaiset sanovat) get over it! Sillä, millä vuosikymmenellä jokin juttu on tehty, ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvää tai huonoa jokin on. Ysärifaneilla ei ole edes mitään loogista syytä vihata nykyajan juttuja, vaan pelkästään fiilispohjalta haukutaan kaikki nykyaikainen alimpaan helvettiin pelkästään siksi että se on nykyaikana tehty. Suoraan sanottuna ottaa aivoon tällainen menneisyyteen juuttunut ihmistyyppi. Tuntuu siltä että he jatkuvasti tuputtavat omia kiinnostuksen kohteitaan ja mielipiteitään ainoana oikeana. Mitään "ainoaa ja oikeaa" ei ole. Jokaisella vuosikymmenellä on hyviä ja vähemmän hyviä juttuja.

Summa summarum, pitäisi olla yhdentekevää miltä vuosikymmeneltä mitkäkin jutut ovat. Elä ja anna toistenkin elää. Jokaisella on yhtä suuri oikeus omaan mielipiteeseensä, riippumatta siitä tykkäävätkö he uusista vai vanhoista jutuista (tai molemmista niin kuin minä).

Olen puhunut.
Norton

Norton

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 EmptyMa Elo 20 2018, 15:30

Voi hyvänen aika! Toki ihmisillä saa olla preferenssejä ihan miten tahtoo, "live and let live" mutta kaikki ne yleensä perustaa menneeseen, jollain lailla. Mikään ei oo tyhjästä syntynyt

Oon ite viime aikoina katsonut enemmän vanhoja sarjoja ja oon ihan todella positiivisesti yllättynyt - moni niistä on vähintään yhtä "moderneja" teemoiltaan kuin nykysarjat, ja osa jopa pidemmällä! Ne vaan ei oo teknisesti niin hienosti toteutettu niin niitä voi ilmeisesti dissata...

Jos osaisin tehdä video esseitä niin varmaan laittaisin pystyyn jonku youtubekanavan aiheesta
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 31 Empty

Sekalaiset vuodatukset
Takaisin alkuun 
Sivu 31 / 38Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 34 ... 38  Seuraava
 Similar topics
-
» Sekalaiset vuodatukset vol 2
» Sekalaiset hehkutukset

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Muu keskustelu :: Kaatopaikka-
Siirry: