Last Chance Garage
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Sekalaiset vuodatukset

Siirry alas 
5 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... 20 ... 38  Seuraava
KirjoittajaViesti
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyTo Joulu 03 2015, 07:38

DeadRat21 kirjoitti:
Mutta nyt tarinastani... ajatuksenani on laittaa seuraavat kolme kappaletta edellisten tapaan kerralla ja niistä suurimmilta osin 4. ja 5. luku ovat valmiita (arvioisin, että 90 % ja 80 %), mutta 6. luvun kanssa on kaikista eniten tekemistä ja siinä on kestänyt pidemmän aikaa. Ottaa itseäni niin paljon päähän, kun kuvittelee uudelleenkirjoittamisen olevan helppoa, mutta ei se ole niin yhtään. Minkä sille mahtaa, kun itse sitä tahtoo tehdä luvuista pitkiä (20-sivuisia ainakin) Rolling Eyes.

Eli kiinnostaako porukkaa ollenkaan tarinan jatko?
 
Minua kiinnostaisi tietää miten tarina jatkuu. Jos päätät jatkaa, niin hyvä juttu. Ei ole kiirettä vaan kannattaa kirjoittaa ihan omaa tahtia. 

Yksi asia ottaa minuakin päähän. Yleensä ongelmanani on liikaa ideoita ja olematon inspis. Mutta tällä kerralla ongelmani on päinvastainen eli liikaa inspistä muttei yhtään ideoita. Kumma juttu. Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyTo Joulu 03 2015, 07:48

Lil Hoss kirjoitti:
DeadRat21 kirjoitti:
Mutta nyt tarinastani... ajatuksenani on laittaa seuraavat kolme kappaletta edellisten tapaan kerralla ja niistä suurimmilta osin 4. ja 5. luku ovat valmiita (arvioisin, että 90 % ja 80 %), mutta 6. luvun kanssa on kaikista eniten tekemistä ja siinä on kestänyt pidemmän aikaa. Ottaa itseäni niin paljon päähän, kun kuvittelee uudelleenkirjoittamisen olevan helppoa, mutta ei se ole niin yhtään. Minkä sille mahtaa, kun itse sitä tahtoo tehdä luvuista pitkiä (20-sivuisia ainakin) Rolling Eyes.

Eli kiinnostaako porukkaa ollenkaan tarinan jatko?
 
Minua kiinnostaisi tietää miten tarina jatkuu. Jos päätät jatkaa, niin hyvä juttu. Ei ole kiirettä vaan kannattaa kirjoittaa ihan omaa tahtia. 

Yksi asia ottaa minuakin päähän. Yleensä ongelmanani on liikaa ideoita ja olematon inspis. Mutta tällä kerralla ongelmani on päinvastainen eli liikaa inspistä muttei yhtään ideoita. Kumma juttu. Mad
Sama täällä Very Happy . Jatka vain
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyMa Joulu 07 2015, 12:49

DeadRat21 kirjoitti:
Mutta nyt tarinastani... ajatuksenani on laittaa seuraavat kolme kappaletta edellisten tapaan kerralla ja niistä suurimmilta osin 4. ja 5. luku ovat valmiita (arvioisin, että 90 % ja 80 %), mutta 6. luvun kanssa on kaikista eniten tekemistä ja siinä on kestänyt pidemmän aikaa. Ottaa itseäni niin paljon päähän, kun kuvittelee uudelleenkirjoittamisen olevan helppoa, mutta ei se ole niin yhtään. Minkä sille mahtaa, kun itse sitä tahtoo tehdä luvuista pitkiä (20-sivuisia ainakin) Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Icon_rolleyes

Eli kiinnostaako porukkaa ollenkaan tarinan jatko?

Kiinnostaa, todellakin - tuo sun tarina on ehdottomasti yksi parhaista suomenkielisistä prätkisficeistä mihin olen törmännyt! Mielestäni on myös täysin ok julkaista vaikka yksi luku kerrallaan. Kirjoitat tosiaan pitkiä lukuja, joten yhdenkin luvun lukemiseen menee mukavasti aikaa Smile

Itse olen päässyt taas kohuullisesti vauhtiin Tähtipölyä -ficcini kanssa. Sain ratkottua tarinan alkuun ja loppuun liittyneet ongelmat, ja juonikin alkaa nyt olla kohdillaan. Eka luku on viilattu valmiiksi, mutta päivitän jo julkaistut luvut vasta kun koko tarina on kirjoitettu. Ja mä kyllä kirjoitan tuon tarinan, vaikkei ketään enää kiinnostaisikaan Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyTo Joulu 10 2015, 11:31

Kiitos. Tuollainen positiivisuus aina lämmittää mieltä ja kannustaa jatkamaan Smile. Ja Feila, kyllä ainakin minua aikuisten oikeesti kiinnostaa sinunkin tarinoittesi jatko Wink .
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyPe Joulu 11 2015, 07:53

DeadRat21 kirjoitti:
Kiitos. Tuollainen positiivisuus aina lämmittää mieltä ja kannustaa jatkamaan Smile. Ja Feila, kyllä ainakin minua aikuisten oikeesti kiinnostaa sinunkin tarinoittesi jatko Wink .
Sama täällä Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyKe Joulu 23 2015, 12:54

Ja nyt takaisin aiheeseen eli sekalaisiin vuodatuksiin.

Voisin maailman tappiin asti vaahdota siitä, mikä Suomen "oikeus"järjestelmässä on pielessä. Evil or Very Mad  Täällä raiskajat pääsevät kuin koira veräjästä - tämänkin lehtijutun mukaan tekijä selvisi kahden vuoden ehdollisella "tuomiolla". Ja tällainen meininki nykyajan Suomessa. Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyTo Joulu 24 2015, 08:02

Lil Hoss kirjoitti:
Ja nyt takaisin aiheeseen eli sekalaisiin vuodatuksiin.

Voisin maailman tappiin asti vaahdota siitä, mikä Suomen "oikeus"järjestelmässä on pielessä. Evil or Very Mad  Täällä raiskajat pääsevät kuin koira veräjästä - tämänkin lehtijutun mukaan tekijä selvisi kahden vuoden ehdollisella "tuomiolla". Ja tällainen meininki nykyajan Suomessa. Mad
Ei menis läpis jos Daredevil ois olemassa. Leffan alussa raiskaaja jää metron alle ja viedään ruumishuoneelle kahdessa osassa
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyTo Joulu 24 2015, 10:17

Pahoittelen vaahtoamista, mutta eilen minulla ei ollut erityisen hyvä päivä (mediassa jatkuvalla syötöllä raiskausuutisia, jouluvalmistelut + ongelmia parin sukulaisen kanssa). Muutenkin voisi uutisten sisältö olla edes vähän myönteisempi. Mutta ehkä tästä päivästä tulee parempi.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyTo Joulu 24 2015, 13:42

Prätkämimmi kirjoitti:
DeadRat21 kirjoitti:
Kiitos. Tuollainen positiivisuus aina lämmittää mieltä ja kannustaa jatkamaan Smile. Ja Feila, kyllä ainakin minua aikuisten oikeesti kiinnostaa sinunkin tarinoittesi jatko Wink .
Sama täällä Very Happy

Kiva kuulla, lisää tosiaan motivaatiota mukavasti Smile Olin juuri pääsemässä vauhtiin kirjoittamisen kanssa, mutta muu elämä on pitänyt tässä taas pari viikkoa kiireisenä Rolling Eyes


Viimeinen muokkaaja, Feila Eldfluga pvm To Joulu 24 2015, 23:27, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyTo Joulu 24 2015, 21:21

Lil Hoss kirjoitti:
Pahoittelen vaahtoamista, mutta eilen minulla ei ollut erityisen hyvä päivä (mediassa jatkuvalla syötöllä raiskausuutisia, jouluvalmistelut + ongelmia parin sukulaisen kanssa). Muutenkin voisi uutisten sisältö olla edes vähän myönteisempi. Mutta ehkä tästä päivästä tulee parempi.
Ei se mitään, kyllä sen ymmärtää, miksi olit aiemmin vihainen. Itsellänikin on kyllä luotto mennyt kotimaiseen, suorastaan selkärangattomaan oikeusjärjestelmään, joka päästää tuollaiset nilkit kuin koirat veräjästä ehdollisilla. Raiskaus saattaa jättää uhriinsa pysyvät jäljet niin fyysisellä kuin henkisellä puolella eikä niitä valitettavasti aika korjaa Evil or Very Mad.

Tässä taannoin viime vuoden puolella tuli itse luettua sellainenkin uutinen (alla), jossa eräs suomalaismies kertoi elämänsä muuttuneen täysin eräänä iltana tuikituntemattoman ihmisen takia. Tämä 'sankari' oli mennyt heittämään tätä mies-parkaa sillä seurauksella, että hän kolautti päänsä takaraivo edellä yökerhon tanssilattian koroketta vasten ja joutuu elämään loppuelämänsä vaikean aivovamman kanssa. Eikä tekijä, jolla oli allaan peräti kolme aiempaa pahoinpitely-tuomiota, osoittanut minkäänlaista katumusta tai esittänyt anteeksipyyntöä uhrille ja kaiken kukkuraksi vieläpä mies ei pysty enää palaamaan töihin. Et todellakaan ole ainoa, jolta ei löydy maamme oikeusjärjestelmää kohtaan luottoa, Lil Hoss.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2014100918705472_tr.shtml
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyTo Joulu 24 2015, 23:14

DeadRat21 kirjoitti:
Lil Hoss kirjoitti:
Pahoittelen vaahtoamista, mutta eilen minulla ei ollut erityisen hyvä päivä (mediassa jatkuvalla syötöllä raiskausuutisia, jouluvalmistelut + ongelmia parin sukulaisen kanssa). Muutenkin voisi uutisten sisältö olla edes vähän myönteisempi. Mutta ehkä tästä päivästä tulee parempi.
Ei se mitään, kyllä sen ymmärtää, miksi olit aiemmin vihainen. Itsellänikin on kyllä luotto mennyt kotimaiseen, suorastaan selkärangattomaan oikeusjärjestelmään, joka päästää tuollaiset nilkit kuin koirat veräjästä ehdollisilla. Raiskaus saattaa jättää uhriinsa pysyvät jäljet niin fyysisellä kuin henkisellä puolella eikä niitä valitettavasti aika korjaa Evil or Very Mad.

Tässä taannoin viime vuoden puolella tuli itse luettua sellainenkin uutinen (alla), jossa eräs suomalaismies kertoi elämänsä muuttuneen täysin eräänä iltana tuikituntemattoman ihmisen takia. Tämä 'sankari' oli mennyt heittämään tätä mies-parkaa sillä seurauksella, että hän kolautti päänsä takaraivo edellä yökerhon tanssilattian koroketta vasten ja joutuu elämään loppuelämänsä vaikean aivovamman kanssa. Eikä tekijä, jolla oli allaan peräti kolme aiempaa pahoinpitely-tuomiota, osoittanut minkäänlaista katumusta tai esittänyt anteeksipyyntöä uhrille ja kaiken kukkuraksi vieläpä mies ei pysty enää palaamaan töihin. Et todellakaan ole ainoa, jolta ei löydy maamme oikeusjärjestelmää kohtaan luottoa, Lil Hoss.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2014100918705472_tr.shtml
Aika moni on menettänyt luottamuksensa tämän maan oikeusjärjestelmään - ja syystä. Seksuaalirikollisten saamia "tuomioita" ei voi tuomioiksi kutsua. Raiskaus jättää uhriin jälkensä, ja voi olla ettei uhri toivu ikinä kokemastaan. Kun taas raiskaajat saavat mellastaa vapaana, kiitos maamme surkean oikeusjärjestelmän. Evil or Very Mad

Tuon pahoinpitelijän olisi kuulunut saada ankarampi rangaistus. Kolme kuukautta on aivan liian vähän - ja uhri joutuu nyt elämään työkyvyttömänä pysyvän vamman takia.  Mad

* vetää henkeä *

 Tekipä hyvää päästellä höyryjä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Puvitsu

Puvitsu


Viestien lukumäärä : 219
Join date : 02.08.2015
Paikkakunta : oulu

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyKe Tammi 06 2016, 13:12

Nyt ärsyttää! Mun kone hajos eile Sad . Kaikki mun ficit oli sillä koneella ja suunnittelin lisääväni tänään Muistoja osa2, mutta joudun taas siirtämään ficcien lähettämistä... Kirjoitan nyt puhelimella ja toimin muutenki puhelimella nyt väliaikaisesti täällä foorumilla(ja entistä vähemmän...). Ärsyttää kyllä.. No toivotaan, että kone korjataan pian ja saan sen ficin tänne nopeesti Smile.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyKe Tammi 06 2016, 13:29

Puvitsu kirjoitti:
Nyt ärsyttää! Mun kone hajos eile Sad . Kaikki mun ficit oli sillä koneella ja suunnittelin lisääväni tänään Muistoja osa2, mutta joudun taas siirtämään ficcien lähettämistä... Kirjoitan nyt puhelimella ja toimin muutenki puhelimella nyt väliaikaisesti täällä foorumilla(ja entistä vähemmän...). Ärsyttää kyllä.. No toivotaan, että kone korjataan pian ja saan sen ficin tänne nopeesti Smile.

Otan osaa Sad ; on minullakin käynyt samoin tietokoneen kanssa aika monesti. Toissavuonna huhtikuussa kun yritin asentaa sellaista peliä kuin Flaout 2 vanhalle Acer -läppärilleni, asennuksen päätteeksi piti vielä asentaa joku erillinen ohjelma, joka sitten laittoi koneeni aivan sekaisin. Enkä todellakaan ollut ensimmäinen, jolle näin oli käynyt.

Sama Acer -läppäri näytti myöhemmin kesällä jo pahaenteisiä väsymisen merkkejä ja lopulta heinäkuun lopussa, yli 3,5 vuoden käytön jälkeen, se sanoi sitten sopimuksensa irti. Onneksi ei kuitenkaan tarvinnut odottaa uutta läppäriä kuin parisen viikkoa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyLa Tammi 09 2016, 22:16

Minultakin on noita tietokoneita hajonnut. Joko tuuletin tai kovalevy on sanonut hajonnut ja sitten on pitänyt viedä huoltoon.

Ja asiasta toiseen.

Foorumi jatkaa toimintaansa entiseen tapaan mutta hetkittäin mieleni tekee jättää tämä prätkähiirten fandom (fanikunta? faniyhteisö?) kokonaan taakse. Siis en enää olisi mukana sen jutuissa vaikka jatkaisin foorumin pyörittämistä entiseen tapaan  :confusion;: Fanfictionissa on aina ne samat paritukset ja juonikuviot -  ja kaikilla lähes poikkeuksetta samat mielipiteet prätkiksiin liittyvistä asioista eikä mielipide-eroja oikein katsota hyvällä. En odota, että muut olisivat samaa mieltä kanssani, mutta mielipide-erot ovat ihan ok kunhan keskustellaan asiallisesti ja rakentavasti. 

Ja ehkä pitäisi itse keksiä uudenlaisia ficcejä mutta seuraavan ongelman takia se on vähän pulmallista. 

Kirjoitusintoni on kokonaan poissa vaikka pää onkin täynnä ideoita. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että pää on täynnä ideoita mutta inspistä ei ole ollenkaan Mad Ja vaikka saisinkin jotain kirjoitettua, tuskin saisin aikaan kovin hyvää tarinaa.

Kunhan tässä vaahtosin - oli tarvetta päästellä höyryjä. Halusin myös tuoda esille asian joka oli jo pitkään vaivannut minua mutta nyt sain sen sanottua. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptySu Tammi 10 2016, 14:18

Lil Hoss kirjoitti:
Fanfictionissa on aina ne samat paritukset ja juonikuviot -  ja kaikilla lähes poikkeuksetta samat mielipiteet prätkiksiin liittyvistä asioista eikä mielipide-eroja oikein katsota hyvällä.

Nyt täytyy kyllä sanoa, että hämmenyin kovin lukiessani tällaisen kommentin ja vielä foorumin ylläpitäjältä :confusion;: Täällä on julkaistu hyvinkin erilaisia ficcejä, paritusten kiertäessä toki yleensä pienempää rinkiä canon-hahmojen vähyyden takia, mutta en kyllä osaisi sanoa millaisia ne "uudet ja erilaiset" ficit tästä fandomista sitten oikein olisivat - toki toisilla onkin isommat hatut joista kiskoa ideoita, toisin kuin minulla. 

Jokaisella on oma mielipiteensä asioista, ja jos se sattuu olemaan sama kuin jollain muulla, niin minkäs sille voi? Lisäksi moni ei uskalla tai viitsi kommentoida, jos on eri mieltä tai ei ole kiinnostunut keskustelun aiheesta. Käyttäjiäkin on vähän, ja jos keskuteluun osallistuu kaksi tai kolme ihmistä, niin ei siihen sen enempää erilaisia mielipiteitä mahdu. En ole kyllä huomannut täällä minkäänlaisia merkkejä siitä, ettei mielipide-eroja hyväksyttäisi, päinvastoin, keskustelu on ollut todella asiallista moniin muihin foorumeihin verrattuna. 

Väkisinkin tuli vähän sellainen fiilis, että käyttäjien vaivannäköä keskuteluihin osallistumisen ja ficcien kirjoittamisen suhteen ei kauheasti arvosteta Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptySu Tammi 10 2016, 14:49

Feila Eldfluga kirjoitti:
Lil Hoss kirjoitti:
Fanfictionissa on aina ne samat paritukset ja juonikuviot -  ja kaikilla lähes poikkeuksetta samat mielipiteet prätkiksiin liittyvistä asioista eikä mielipide-eroja oikein katsota hyvällä.

Nyt täytyy kyllä sanoa, että hämmenyin kovin lukiessani tällaisen kommentin ja vielä foorumin ylläpitäjältä :confusion;: Täällä on julkaistu hyvinkin erilaisia ficcejä, paritusten kiertäessä toki yleensä pienempää rinkiä canon-hahmojen vähyyden takia, mutta en kyllä osaisi sanoa millaisia ne "uudet ja erilaiset" ficit tästä fandomista sitten oikein olisivat - toki toisilla onkin isommat hatut joista kiskoa ideoita, toisin kuin minulla. 

Jokaisella on oma mielipiteensä asioista, ja jos se sattuu olemaan sama kuin jollain muulla, niin minkäs sille voi? Lisäksi moni ei uskalla tai viitsi kommentoida, jos on eri mieltä tai ei ole kiinnostunut keskustelun aiheesta. Käyttäjiäkin on vähän, ja jos keskuteluun osallistuu kaksi tai kolme ihmistä, niin ei siihen sen enempää erilaisia mielipiteitä mahdu. En ole kyllä huomannut täällä minkäänlaisia merkkejä siitä, ettei mielipide-eroja hyväksyttäisi, päinvastoin, keskustelu on ollut todella asiallista moniin muihin foorumeihin verrattuna. 

Väkisinkin tuli vähän sellainen fiilis, että käyttäjien vaivannäköä keskuteluihin osallistumisen ja ficcien kirjoittamisen suhteen ei kauheasti arvosteta Rolling Eyes

*vetää henkeä ja laskee kymmeneen*

Uudet ja erilaiset tarinat voisivat olla esimerkiksi sellaisia, joissa on pahis pääosassa (prätkisficeissä ei kirjoiteta pahiksista juuri koskaan) tai joissa on pääparituksena jokin sellainen paritus jota ei ole aikaisemmin prätkisficeissä nähty tai joka on hyvin harvinainen. Tai vaikkapa sellainen ficci, jossa kirjoittaja käyttää itse luomaansa pahishahmoa.  Pointtini on se, että suurin osa lukemistani prätkisficeistä tuntuvat samanlaisilta ja siksi olisi hyvä jos olisi olemassa jotain hiukan erilaista ihan vaihtelun vuoksi.

Minulla on eräitä prätkiksiin liittyviä mielipiteitä, jotka takuuvarmasti poikkeavat melkoisesti useimpien prätkisfanien mielipiteistä. En odota muiden olevan samaa mieltä kanssani, enkä mielelläni tuo niitä esille edes täällä koska saattaisin niiden takia joutua vihamielisen ryöpytyksen kohteeksi. En ole koskaan halunnut haastaa riitaa muiden fanien kanssa - sitä minä tässä kaikkein vähiten toivon.

Tarkoitus ei ollut saada aikaan fiilistä, että käyttäjien vaivannäköä ei arvosteta - vaan ilmaista oma mielipide.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptySu Tammi 10 2016, 15:41

Kirjoitan tämän(kin) viestin ihan ilman sarvia ja hampaita, ja sanottakoon nyt vielä, että ilmaisen vain oman mielipiteeni, kuten aina. En minäkään halua haastaa riitaa, ainoastaan keskustella.

Kuten sanoin, toisilla on isompi hattu josta niitä ideoita voi kiskoa Wink . Silti olen edelleen sitä mieltä, että tännekin on lisätty erilaisia ficcejä, on Maata, Marsia, nykyaikaa, menneisyyttä, suhdesotkuja, toimintaa, eri parituksia (vaikkakin sieltä tavallisimmasta päästä). Tietysti, jos tunnet kaikkien olevan samankaltaisia, niin se on tosiaan sinun mielipiteesi. Tuossa aiemmassa viestissäsi vain yleistit mielestäni aika rankasti ja ikävän kuuloisesti. 

Jos ei ole tuonut prätkiksiin liittyviä mielipiteitään esille, eivät muut voi niistä tietenkään tietää. Erilaiset mielipiteet ovat keskustelun lähde, mutta ajatuksiaan ei tietenkään tarvitse tuoda julki, jos ei halua. Parhaassa tapauksessa voisi kuitenkin saada jonkun toisenkin katsomaan asioita hieman eri kantilta, ja saada myös sitä rakentavaa keskustelua aikaan. Itse olen hyvin kiinnostunut ihmisten erilaisista käsityksistä, mielipiteistä ja tulkinnoista mitä fandomeihin tulee, eikä mieleeni tulisi ryöpyttää ketään niin kauan, kun toinen ei väitä olevansa ehdottoman oikeassa ja julista mielipidetään ainoana oikeana totuutena. Tiedän, että näitä "minun mielipiteeni on ainoa oikea"-tyyppejä on olemassa, kuten myös niitä, jotka kaatavat sen kuraämpärin toisen niskaan. Mielestäni on kuitenkin vähän hassua sanoa, että kaikki ovat lähes aina samaa mieltä, jos keskustelijoita on ollut vain muutama, eikä itsekään ole tuonut omia erilaisia mietteitään esille. 

Epäilin, ja toivoin, ettet tarkoittanut asiaa kuten sen ensin käsitin. Olen aina ollut sitä mieltä, että asioista on voitava keskustella; jos joku asia tökkää silmään (kirjoitin ensin aisa tökkää silmään, auts  Laughing ), se on parempi ottaa esille ja selvittää, ennemmin kuin jäädä mutisemaan itsekseen. Siksi otin tämänkin asian puheeksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptySu Tammi 10 2016, 15:59

Feila Eldfluga kirjoitti:
Kirjoitan tämän(kin) viestin ihan ilman sarvia ja hampaita, ja sanottakoon nyt vielä, että ilmaisen vain oman mielipiteeni, kuten aina. En minäkään halua haastaa riitaa, ainoastaan keskustella.

Kuten sanoin, toisilla on isompi hattu josta niitä ideoita voi kiskoa Wink . Silti olen edelleen sitä mieltä, että tännekin on lisätty erilaisia ficcejä, on Maata, Marsia, nykyaikaa, menneisyyttä, suhdesotkuja, toimintaa, eri parituksia (vaikkakin sieltä tavallisimmasta päästä). Tietysti, jos tunnet kaikkien olevan samankaltaisia, niin se on tosiaan sinun mielipiteesi. Tuossa aiemmassa viestissäsi vain yleistit mielestäni aika rankasti ja ikävän kuuloisesti. 

Jos ei ole tuonut prätkiksiin liittyviä mielipiteitään esille, eivät muut voi niistä tietenkään tietää. Erilaiset mielipiteet ovat keskustelun lähde, mutta ajatuksiaan ei tietenkään tarvitse tuoda julki, jos ei halua. Parhaassa tapauksessa voisi kuitenkin saada jonkun toisenkin katsomaan asioita hieman eri kantilta, ja saada myös sitä rakentavaa keskustelua aikaan. Itse olen hyvin kiinnostunut ihmisten erilaisista käsityksistä, mielipiteistä ja tulkinnoista mitä fandomeihin tulee, eikä mieleeni tulisi ryöpyttää ketään niin kauan, kun toinen ei väitä olevansa ehdottoman oikeassa ja julista mielipidetään ainoana oikeana totuutena. Tiedän, että näitä "minun mielipiteeni on ainoa oikea"-tyyppejä on olemassa, kuten myös niitä, jotka kaatavat sen kuraämpärin toisen niskaan. Mielestäni on kuitenkin vähän hassua sanoa, että kaikki ovat lähes aina samaa mieltä, jos keskustelijoita on ollut vain muutama, eikä itsekään ole tuonut omia erilaisia mietteitään esille. 

Epäilin, ja toivoin, ettet tarkoittanut asiaa kuten sen ensin käsitin. Olen aina ollut sitä mieltä, että asioista on voitava keskustella; jos joku asia tökkää silmään (kirjoitin ensin aisa tökkää silmään, auts  Laughing ), se on parempi ottaa esille ja selvittää, ennemmin kuin jäädä mutisemaan itsekseen. Siksi otin tämänkin asian puheeksi.

Kun tässä olen puhunut prätkähiirten fandomista, en tarkoita vain suomalaisia faneja ja tämän foorumin käyttäjiä, vaan sekä suomalaisfaneja että muista maista kotoisin olevia faneja. Joten kyllä niitä faneja on enemmän kuin muutama. Enkä ole missään vaiheessa tarkoittanut yleistää, vaan tuoda esille omia havaintojani joiden perusteella prätkisficit tuntuvat menevän kaikki saman kaavan mukaan. Ymmärrän ja hyväksyn kyllä, jos et näe asiaa samalla tavalla.

Kuten aikaisemmin sanon, kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä mutta erilaisille mielipiteille voisi antaa tilaa. Mielipide-erot on ihan ok, mutta ei ole mitään syytä alentua epärakentavaan kinasteluun ja itsepäiseen "minun näkemykseni on ainoa oikea" - tyyppiseen jankuttamiseen. Ja edelleen en mielelläni toisi omia prätkähiiriin liittyviä mielipiteitäni esille.

Olen toki yhtä mieltä siitä että asioista pitää pystyä keskustelemaan.

No niin, yritetäänpä nyt rauhoittua.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptySu Tammi 10 2016, 16:51

Kannattaa tosiaan yrittää rauhoittua, jos tuntuu, että tarvetta olisi...

Koen itse löytäneeni englanniksi vielä erilaisempia ficcejä kuin mitä suomeksi, ja ulkomaisilla foorumeilla sekä sivustoilla on tullut vastaan mielipiteitä eri ääripäistä. Jos joku muu ei ole löytänyt tai kokenut asiaa samalla tavalla, niin se on ihan täysin ok eikä häiritse minua.  

Lil Hoss kirjoitti:
Kuten aikaisemmin sanon, kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä mutta erilaisille mielipiteille voisi antaa tilaa. Mielipide-erot on ihan ok, mutta ei ole mitään syytä alentua epärakentavaan kinasteluun ja itsepäiseen "minun näkemykseni on ainoa oikea" - tyyppiseen jankuttamiseen. Ja edelleen en mielelläni toisi omia prätkähiiriin liittyviä mielipiteitäni esille.

Näinhän mä juuri sanoin...? Eli ei tarvitse olla samaa mieltä, ei tarvitse kertoa mitään mitä ei halua, jokaisella saa olla oma mielipiteensä. 

Kiitos kun avasit silmääni tökännyttä lausettasi, perusteluiden avulla se sai varsin erilaisen merkityksen. Problem solved. (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptySu Tammi 10 2016, 17:07

Olen tässä yrittänyt koko ajan sanoa että kaikilla prätkisfaneilla ja präkisaiheisilla sivustoilla tuntuu olevan vain tietynlaisia mielipiteitä ja ficcejä, ja että eriävän mielipiteen ilmaisemisesta saa ryöpytystä. Jos jokaisella kerran saa olla erilaisia mielipiteitä, miksi käy niin että eriävän mielipiteen esittäjä haukutaan pystyyn varsinkin internetin keskustelupalstoilla? scratch Sitä olen tässä koko ajan yrittänyt sanoa. Enkä sen takia en tuo omia mielipiteitäni esille edes täällä vaikka haluaisin kyllä.

Tarkoitin kyllä että meidän kaikkien olisi hyvä rauhoittua nyt.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptySu Tammi 10 2016, 17:20

Heh, mä olen ollut rauhallinen koko ajan. Luen niin paljon hevosmiesten tietotoimistoa (hevostalli.net) ja elämä on potkinut päähän sen verran muutenkin vuosien varrella, etten jaksa ottaa kierroksia nettikeskusteluista. Ihmisillä vaan tuntuu olevan tarve todistaa olevansa oikeassa, ja nimettömänä netissä se on äärettömän helppoa. Itse pääsee kaikkein helpoimmalla, kun jättää sellaiset huomiotta, mutta samalla myös kiinnittää huomiota siihen, miten itse asiat ilmaisee ja hyväksyy sen, että välillä joku voi käsittää asian eri tavalla kuin mitä itse on kirjoittaessaan tarkoittanut.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptySu Tammi 10 2016, 17:57

No, jos olen ihan rehellinen, sain sellaisen käsityksen että yritit tarkoituksella haastaa riitaa kanssani. 

Se että ei piittaa mistään, on täysin minun luonteeni vastaista. En vain ole sellainen joka suostuu vaikenemaan ja seisomaan tumput suorina pulmallisissa tilanteissa. Sanon nyt viimeisen kerran, että toivoisin vain että saisin kerrankin mahdollisuuden ilmaista omia, eriäviä mielipiteitäni myös täällä ilman että tarvitsee huolestua siitä joutuuko muiden vihan kohteeksi. Mad 

No niin. Olen omasta mielestäni tehnyt asiani aivan riittävän selväksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptySu Tammi 10 2016, 18:22

En yrittänyt haastaa riitaa, pahoittelut jos sait sellaisen käsityksen. Tarkoituksenani oli vain esittää hieman kritiikkiä helposti väärin tulkittavasta lauseesta, ei sen kummempaa. 

Netissä annan yleensä asioiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vaikka tykkäänkin asiallisesta keskustelusta. Sitten taas ns. oikeassa elämässä tartun ongelmakohtiin huomattavasti herkemmin, enkä suostu enää toimimaan kenenkään kynnysmattona tai pyytelemään anteeksi olemassaoloani kuten joskus nuorempana. 

Mun puolestani jokainen saa ajatella kuten haluaa ja tehdä kuten tykkää, niin kauan kuin ei aiheutta sillä vahinkoa muille.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptySu Tammi 10 2016, 19:07

Lil Hoss kirjoitti:
Se että ei piittaa mistään, on täysin minun luonteeni vastaista. En vain ole sellainen joka suostuu vaikenemaan ja seisomaan tumput suorina pulmallisissa tilanteissa. Sanon nyt viimeisen kerran, että toivoisin vain että saisin kerrankin mahdollisuuden ilmaista omia, eriäviä mielipiteitäni myös täällä ilman että tarvitsee huolestua siitä joutuuko muiden vihan kohteeksi. Mad 

No niin. Olen omasta mielestäni tehnyt asiani aivan riittävän selväksi.

No, jos kerran haluat mielipiteesi noin kovasti ilmaista, siitä vain. Joskus on vain hyvä ilmaista mielipiteensä, poikkesi se kuinka paljon siitä 'yleisestä' mielipiteestä tahansa, eikä jättää sitä hautumaan sinne jonnekin mielensä perukoille. En minä ainakaan ole valmistautumassa lyttäämään sinut lyttyyn vain sen takia, että haluat tuoda esille ns. valtavirrasta poikkeavan mielipiteen. Ja loppujen lopuksi, LH, mielipide on vain mielipide, eikä kiveen raapustettu, kiistämätön fakta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 EmptyMa Tammi 11 2016, 12:26

DeadRat21 kirjoitti:
Lil Hoss kirjoitti:
Se että ei piittaa mistään, on täysin minun luonteeni vastaista. En vain ole sellainen joka suostuu vaikenemaan ja seisomaan tumput suorina pulmallisissa tilanteissa. Sanon nyt viimeisen kerran, että toivoisin vain että saisin kerrankin mahdollisuuden ilmaista omia, eriäviä mielipiteitäni myös täällä ilman että tarvitsee huolestua siitä joutuuko muiden vihan kohteeksi. Mad 

No niin. Olen omasta mielestäni tehnyt asiani aivan riittävän selväksi.

No, jos kerran haluat mielipiteesi noin kovasti ilmaista, siitä vain. Joskus on vain hyvä ilmaista mielipiteensä, poikkesi se kuinka paljon siitä 'yleisestä' mielipiteestä tahansa, eikä jättää sitä hautumaan sinne jonnekin mielensä perukoille. En minä ainakaan ole valmistautumassa lyttäämään sinut lyttyyn vain sen takia, että haluat tuoda esille ns. valtavirrasta poikkeavan mielipiteen. Ja loppujen lopuksi, LH, mielipide on vain mielipide, eikä kiveen raapustettu, kiistämätön fakta.

Kyllä minä käsitän että mielipide ja kiveen hakattu fakta ovat eri asioita. Ihmisillä tuntuu olevan kummallinen taipumus ottaa kaikki mielipiteeni ja sanomiseni henkilökohtaisesti - vaikka en tarkoita haastaa riitaa enkä pahoittaa kenenkään mieltä mutta jostain syystä onnistun kuitenkin tahtomattani pahoittamaan toisten mielen.  Sad Kumma juttu kun ihmisillä tuntuu olevan pakonomainen tarve lytätä ne jotka tuovat esille enemmistöstä poikkeavan mielipiteen - oli kyse sitten prätkiksista tai mistä tahansa muusta asiasta.

Kyllähän se olisi toivottavaa, että prätkisficeissä olisi enemmän vaihtelua (esim. enemmän erilaisia parituksia, pahikset tarinan pääosassa, naispuolinen canonhahmo/OC, oma superkelmi). Minulla on eräitä tiettyjä prätkiksiin liittyviä mielipiteitä, joiden esille tuominen taatusti suututtaisi muut fanit - siksi en aio ottaa niitä asioita puheeksi edes täällä. silent En nimittäin haluaisi ollenkaan kinastella ja riidellä muiden fanien kanssa.

Sainpas puhuttua suuni puhtaaksi. Taitaa olla aika vaihtaa puheenaihetta ja palata alkuperäiseen aiheeseen eli sekalaisiin vuodatuksiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Sponsored content





Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset   Sekalaiset vuodatukset - Sivu 2 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sekalaiset vuodatukset
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 38Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... 20 ... 38  Seuraava
 Similar topics
-
» Sekalaiset vuodatukset vol 2
» Sekalaiset hehkutukset

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Muu keskustelu :: Kaatopaikka-
Siirry: