| Sekalaiset vuodatukset | |
|
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Prätkämimmi
Viestien lukumäärä : 13095 Join date : 18.01.2015 Ikä : 31
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Ma Heinä 03 2017, 08:15 | |
| - retrogalaxy kirjoitti:
Muilla vastaavia kokemuksia? :'D Ei silleen mut oon vahvasti sitä mieltä et kannattaa ihastua vaan kuvitteelliseen mieheen | |
|
| |
Last Chance Admin
Viestien lukumäärä : 11984 Join date : 27.10.2013 Ikä : 34 Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Ke Heinä 05 2017, 20:21 | |
| Kuvitteellisten miesten kanssa ei pety niin helposti kuin oikeassa elämässä. Kyllä ottaa päähän kun viime yö jäi unettomaksi. Ja nyt en voi ajatella selvästi joten tämä viesti voi olla vähän sekava. Ja on se kumma ettei netissä voi lukea/katsoa koirajuttuja ilman että näkee tappajakoiria ylistäviä juttuja joka paikassa. Ahdistaa ajatuskin. Vihaan pitbulleja ja muita samantapaisia rotuja. Ihmiset tuntuvat olevan täysin sokeita sille tosiasialle että ne ovat tappotilastojen kärjessä ja luonnostaan vaarallisia. Siitä huolimatta jaksetaan vinkua siitä miten "väärinymmärretty" rotu on, eikä siitä saa sanoa yhtään pahaa sanaa vaikka olisi aihetta (ja usein on). Ei mitään järkeä! Sitä paitsi ne ovat rumia. Ja minusta Suomen pitäisi ottaa mallia Tanskasta ja kieltää lailla kaikki taistelukoirat. Kyse on puhtaasti turvallisuudesta. Ai niin, eihän tällaisia asioita saisi sanoa ääneen. | |
|
| |
retrogalaxy
Viestien lukumäärä : 202 Join date : 30.03.2017 Ikä : 26 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Ke Heinä 05 2017, 21:45 | |
| Lähtökohtaisestihan mikään koira ei periaatteessa synny vaaralliseksi, mutta monilla pitbullien omistajilla on hyvin kummallinen käsitys siitä, miten niitä tulee käsitellä. Pitbullien perusluonne on kuitenkin rauhallinen ja lempeä, joten vastuuttomat koiranomistajat eivät yleensä tajua, millä tavalla niitä pitäis kohdella; pitbull tarvitsee paljon liikuntaa ja tekemistä, ja ilman sitä se turhautuu. Siitä aggressiokin on yleensä lähtöisin.
Mulla on australiankelpie joka on koirana muuten ihan mielettömän hyvä ja ihana, mutta sen liikunnantarve on myös suuri jolloin siitäkin tulee joskus täysin sietämätön (mikä on tietysti mun vika jos en tee sen kanssa tarpeeksi). Mistä tahansa koirasta saa vaarallisen jos sen koulutukseen ja hoitoon ei paneudu täysin ja oikealla tiedolla. Purematilastoja johtaa mun muistaakseni kultaiset- ja labradorinnoutajat, joita taas pidetään "täydellisinä perhekoirina".
En kuitenkaan tuomitse sun mielipidettä, ei kaikista koiraroduista tarvitsekaan pitää. Mä en itse pidä kissoista enkä haluaisi olla niiden lähelläkään, vaikka söpöjä ovatkin. | |
|
| |
Last Chance Admin
Viestien lukumäärä : 11984 Join date : 27.10.2013 Ikä : 34 Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Ke Heinä 05 2017, 21:53 | |
| Roskaa.
Pitbulit ovat syntyneet vaarallisiksi, eikä niitä hyvälläkään tahdolla kuvailla rauhallisiksi ja lempeiksi. Se kuvaus sopisi paremmin esimerkiksi tanskandoggiin tai irlanninsusikoiraan. Pitbullin aggressio johtuu nimenomaan siitä, että se on jalostettu tappamaan. Ja kun se käy päälle, tulee rumaa jälkeä.
Aivan turha yrittää selittää että "mut ku noutajat on purematilastojen kärjessä". Noutajat ovat juuri niitä perusluonteeltaan lempeitä koiria. Kyllä, mikä tahansa koira voi rodusta riippumatta purra. En kiistä sitä.
Pointtini on se, että minua vihastuttaa se että ihmiset eivät ymmärrä että taistelukoirat ovat tappaneet enemmän ihmisiä kuin kaikki muut koirat yhteensä. | |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Ke Heinä 05 2017, 22:46 | |
| Ihminen on se, joka sen koiran pilaa idioottimaisuudellaan. Koira ei ole luonnostaan pahantahtoinen, jos se on terve ja hyvissä käsissä. Jos se olis totta, että pitbullit olis syntyjään vaarallisia, olisin itse varmaan kuollut enemmän kuin kerran, naapurustossa asuu paljon. Yleensä jos koira puree niin, että se aiheuttaa hengenvaaran, sillä on aivoissa jokin vamma tai fyysistä kipua.
Pitbullille ei ole rodunomaista purra tai käydä kiinni tuosta noin vaan. Se voi olla totta, että ne ovat aggressiivisia muita rotuja herkemmin, mutta ei jokainen pitbull ole vaarallinen eikä aggressiivisuus se kuulu niiden perusluonteeseen. Kaverin collie kilahteli välillä tosta noin vaan purren ihmisiä, eikä se tee muista collieista vaarallisia.
Mutta en nyt tosissani haluais lähteä väittelemään tästä, ahdistun muuten liikaa (enkä haluais että musta pidetään yhtään vähemmän) joten avaudun jostain muusta. Syksyllä alkaa taas koulu ja tuntuu että oon tuhlannu aikaani ja kesälomaani ihan liikaa ja täysin turhaan » en tuu ikinä pääsemään mihinkään taidekouluun näillä taidoilla, ja jotenkin en koe kehittyväni yhtään vaikka kuinka valvon aamuyöhön yrittäessäni saada jotain aikaan. Kuvataide olis kiva ala jolla työllistyä, ja en oo hyvä oikeen missään muussa. En kuitenkaan oo tarpeeks hyvä, että tältä alalta sais duunia. En oo saanu varattua aikaa terapiaankaan vaikka pitäis, ja nyt se olis kuitenkin erityisen ajankohtaista, vaikka se ei enää tunnu auttavan. Tulevaisuus ahdistaa ja oon lyhyen ajan sisällä romahtanu henkisesti monta kertaa ja vaikka oon ihan suht onnellinen silloin tällöin, olin viimeks näin huonossa kunnossa 7 vuotta sitten.
Sori muuten, jos tää foorumi ei oo oikea paikka avautua tällasista! Täällä on vaan jotenkin helpompaa eikä oikeen oo muutakaan. Paitsi ehkä joku Facebook, mutta en haluais kaikkien tietävän näistä.
Ei mulla silleen muuta, nyt piirrän ja toivon etten pilaa tätä. | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Ke Heinä 05 2017, 23:05 | |
| Ihan selvästi vaikuttaa riidan haastamiselta eikä väittelyltä.
Minulle on täysin samantekevää, mitä sanot ihmisen vaikutuksesta koirarotuihin. Pitbullin perusluonteeseen nimenomaan kuuluu pureminen ja kiinni käyminen. Siihen se on alunperin jalostettu. Riskialtis rotu, aivan sama miten se kasvatetaan. Ei niitä rodun luontaisia ominaisuuksia saa pois vaikka miten kasvattaa. On se kumma että eräitä tosiasioita ei ymmärretä. Tässä on kyse turvallisuudesta joka parantuisi huomattavasti jos tätä rotua ei olisi.
Totta kai täällä voi avautua mistä vain mitä mieleen tulee. Jos ei muuta paikkaa keksi, voi tulla tänne. | |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Ke Heinä 05 2017, 23:16 | |
| No, mun tarkoitus ei ollut haastaa riitaa tai aukoa päätä, anteeksi. En kuitenkaan haluais jatkaa tästä aiheesta enempää.
Ihmettelen vähän, miten ihmisiä ei ahdista tai stressaa aikuistuminen. En halua tai edes aio viettää loppuikääni loisimalla vanhempieni nurkissa, mutta yksinasuminen kuulostaa niin hankalalta. En tiedä, muistaisinko maksaa laskut tai jaksaisinko tehdä koulujuttuja tai hakea töitä tai ylipäätään elää itsekseni. En myöskään haluais olla taakka yhteiskunnalle tai ylipäätään kellekään. Onneksi omillaanasuminen ei oo vielä ajankohtaista, mutta mä nyt kriiseilen kaikesta etukäteen. Harmittaa sekin, ettei mulla ole lääkitystä masennukseen/ahdistukseen/mihin tahansa mikä mua nyt vaivaakaan. Oon pyytäny neurologilta jos se kirjottais mut en kuulemma tarvitse niitä, koska lääkkeet on ikään kuin "keinotekoista apua" ja tällaiseen tehoaa psykoterapia paremmin. Oon nyt vähän sekavassa tilassa, niin kirjotan tällasta synkempää mut eiköhän tää mee kohta ohi.
Jotta en tuplapostais ni laitan tähän samaan, mut muistin just et mulla on huomenna se hampaanpoisto ja pelkään kipua niin paljon, yngh D: Sovin näkeväni kaveria lauantaina ja oon varmaan melko ainepäissäni sillon ja tää tuli tietysti mieleen vasta nyt. No, kaipa siit selviää. | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset To Heinä 06 2017, 08:01 | |
| Ihmisten piittaamattomuus vakavista asioista ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä minua. | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset To Heinä 06 2017, 08:32 | |
| Jos vakavista aisoita puhutaan niin se miten ihminen tunkee eläinten alueelle ja väittää sitten eläinten tunkevan tonteilleen. Esimerkiksi Floridassa ihmiset tunkevat yhä enemmän ja enemmän suoalueelle ja väittää sitten alligaattorien hyökkäilevän lemmikkiensä ja ihmisten kimppuun. Mitäs tunkevat suolle. Myönnän kyllä että pitäisi ehkä sääliä kaveria joka menetti kätensä gaattorin kitaan mutta ensimmäinen kommenttini oli "Kuka käski hypätä laiturilta alligaattorin päälle". Myönnän täysin olevanin väärinymmärrettyjen eläinten puolella. Kuten hait, alligaattorit, käärmeet ja ykkösenä ovat sudet. Joo olen kyllä varsinainen kettutyttö ja valmis spreijaamaan joka ikisen turkistarhurin seinään "sadisti" mut en kyllä päästäisi eläimiä ulos häkeistä. Ja mitä Tappajahaihin tulee se kyseinen leffa olisi voinu ihan hyvin jäädä tekemättä. Vaikka se onkin kassamagneetti se aiheutti yhden viattoman luontokappaleen massamurhan ! Valkohai ei edes käy herkästi ihmisen kimppuun. Jos käy se on ihmisen oma vika. Surffaja ja sukeltaja näyttävät alta päin ihan samalta meriklpikonna ja hylje. Eikä hai näykkäse muuta kuin kerran ja jättää asian silleen. | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset To Heinä 06 2017, 08:47 | |
| Tietysti on ikävä asia, että ihmisiä kuolee eläinten hyökkäyksiin. Olkoon vain "väärinymmärrettyjä", mutta on silti suositeltavaa pysyä turvallisen välimatkan päässä villieläimistä - lajista riippumatta. Jotkut lajit ja rodut ovat oikeasti niin vaarallisia että voivat hyökätä ilman syytä - eli kaikesta ei voi syyttää ihmistä. Eikä aina voi tietää etukäteen, tapahtuuko hyökkäys. Ai niin, eihän näitäkään asioita saa sanoa ääneen.
Graffitien tekeminen turkistarhojen seinään on ilkivaltaa, ja se on myös lain vastaista. Jos jää kiinni, voi saada sakot. Ja minusta turkistarhaus on ihan ok niin kauan kuin eläimistä pidetään huolta. | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset To Heinä 06 2017, 09:03 | |
| Joo mä ymmärrän nuo jutut täysin ja se olikin vain mun mielipiteeni. Mutta olen ite sillä kannalla et turkit ei o koskaan muodikkaita. Yks kaverikin lähetti kuvan mis jollakulla oli kojootin nahasta tehty turkishattu ja siin oli sen eläimen pää. Ihan liikaa. | |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Pe Heinä 14 2017, 19:27 | |
| En itsekään oo turkistarhauksen kannalla, mutta tää "kettutyttöjen" harrastama toiminta et sotketaan seiniä etc. turkistarhalle kuuluvaa omaisuutta ja vielä enemmän se, että niitä eläimiä vapautetaan on oikeesti niin typerää ja laitonta. Ne eläimet ei tuu selviämään luonnossa, etenkin jos ovat asuneet tarhalla lähes koko ikänsä, joten periaatteessa se vain haittaa niiden elämää.
Asiasta kahdeksanteen, löysin vanhoja lukioaikaisia äikäntekstejä ja en ymmärrä, millasta roskaa sitä edes kykenee suoltamaan. Tähtäimessä olis keväällä äidinkielestä laudatur mutta näillä taidoilla on ihme jos antavat ees approbaturin. Asiatekstejä on rasittava kirjoittaa jos aihe on liian haastava ja yleensä pärjään niissä hyvin, mutta jostain syystä oon saanu aikaseks näinkin urpoa materiaalia.
Oon myös tulossa uudestaan kipeeksi, ihanaa. Ei se kolme viikkoa missään tuntunukaan. Terapia-aika siirtyi viikon päähän ja pitäis tehdä kouluasioita. Itseni tuntien niitä on tietenkin joku 76 tuolla odottelemassa, ja niiden pitäis olla valmiina ennen ku koulu aikaa jos haluan päästä kurssit läpi. Kuolen mieluummin ku jäisin lukioon vielä ens kevään jälkeen.
Toivottavasti teillä kuitenkin menee hyvin ja et kaikki on kondiksessa ja ei tarvitse stressata mistään, pitäkää vähintään jees viikonloppu <3 | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Pe Heinä 14 2017, 20:16 | |
| Turkistarhauksesta voi olla montaakin mieltä ja se on ok. Itse hyväksyn turkistarhauksen kunhan eläimistä pidetään huolta eikä aiheuteta turhia kärsimyksiä. Ja se, että käyttää turkisvaatteita, ei tee kenestäkään pahaa ihmistä. En kuitenkaan missään nimessä kiistä sitä, että turkistarhauksessa on omat ongelmansa.
Tällainen kettutyttöily menee vähän yli ymmärryksen. Ei ole mitään järkeä mennä sotkemaan seiniä tai vapauttamaan eläimiä sieltä. Seinien sotkeminen on lainvastaista, eivätkät vapautetut eläimet kuitenkaan pärjäisi luonnossa koska ne ovat tottuneet elämään vankeudessa.
Omalla kohdalla asiat ovat kohtuullisen hyvin. Tosin muutto toiseen asuntoon ei ole edennyt suunnitelmien mukaisesti ja nyt on vähän stressaantunut olotila muuton takia. | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset La Heinä 15 2017, 09:19 | |
| Itse en ole turkistarhauksen kannalla enkä myöskään turkkien kannalla mut jokaisella on oma mielipiteensä eikä makuasioista sovi kiistellä. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset La Heinä 15 2017, 22:02 | |
| Itse oon sitä mieltä, että turkistarhaus on elinkeino siinä missä lypsy-/lihakarjan kasvatus ja kasvattajiakin on monenlaisia. Varmasti suurin osa arvostaa eläinten hyvinvointia ja pitää kunnia-asianaan taata kasvattamilleen tuotantoeläimille mahdollisimman hyvät olosuhteet. Epäkohdista ja laittomuuksista toki pitää ilmoittaa, minusta kettutyttöjen ja -poikien toiminta on väärin elinkeinoaan harjottavia ihmisiä kohtaan. Mä vihaan migreenikohtauksiani. En vain tykkkää |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset La Heinä 15 2017, 22:11 | |
| Toi on hyvä pointti kyllä, ja esimerkiks Suomessa näitä mun tietääkseni valvotaan melko tiukasti, ettei eläin joudu kärsimään.
Nää mun ompeleet on heittäytyny aika villiks mun suussa ja vempoilevat etenkin syödessä vähän mihin sattuu, toivoisin että sulaisivat nyt mahdollisimman pian. | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset La Heinä 15 2017, 22:13 | |
| - Minde kirjoitti:
- Itse oon sitä mieltä, että turkistarhaus on elinkeino siinä missä lypsy-/lihakarjan kasvatus ja kasvattajiakin on monenlaisia. Varmasti suurin osa arvostaa eläinten hyvinvointia ja pitää kunnia-asianaan taata kasvattamilleen tuotantoeläimille mahdollisimman hyvät olosuhteet.
Epäkohdista ja laittomuuksista toki pitää ilmoittaa, minusta kettutyttöjen ja -poikien toiminta on väärin elinkeinoaan harjottavia ihmisiä kohtaan.
Mä vihaan migreenikohtauksiani. En vain tykkkää Samaa mieltä olen. Epäkohtiin pitää puuttua, ja kettutyttöily on epäreilua elinkeinon harjoittajia kohtaan. Täällä Suomessa valvotaan tarkasti, että eläimet eivät kärsisi turhaan. Migreenikohtaukset ovat inhottavia Itselläkin on tuo ongelma, mutta onneksi kohtaukset tulevat harvoin. Edellinen oli viime syksynä. | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Su Heinä 16 2017, 09:33 | |
| Mä en kärsi migreenistä mut tiedän kyl syyn jos mun päätä alkaa äkkiä särkeä . Se tulee yleensä jos en ole juonu tarpeeksi, ukkosta on ilmassa tai en o syöny mitään koko päivänä. Viimeinen vaihtoehto tuli huomattua viime kesänä Tallinnassa kun en ollu syöny mitään ennen kun mentiin syömään vanhaan kaupunkiin. | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Su Heinä 16 2017, 09:41 | |
| En edes tiedä mikä migreenissä on pahinta - se kipu vai se, että kohtauksia on vaikea ennakoida. Se kipu on jotain aivan sietämätöntä, ja silloin haluaa vain maata peiton alla pimeässä huoneessa. Ei voi liikkua, koska silloin kipu pahenee ja on muutenkin pahoinvoiva olotila. Saan kohtauksia helpommin silloin jos olen pitkiä aikoja syömättä, minkä takia syön säännöllisesti pieniä välipaloja ettei kohtauksia tulisi niin helposti. | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Su Heinä 16 2017, 10:06 | |
| | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Su Heinä 16 2017, 10:08 | |
| Sitä se nimenomaan on. Onneksi sitä tapahtuu vain 2-3 kertaa vuodessa. | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Su Heinä 16 2017, 10:11 | |
| | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset Ke Heinä 19 2017, 23:16 | |
| Ny kyllä niiin savu nousee korvista....
Oon siis töissä hoitoalalla ja noh.. naisvaltaisella alalla muodostuu aika usein niitä kuppikuntia, selän takana puhumista yms.. Itse yrittänyt pysyä näistä kuvioista sivussa ja yrittäny tulla kaikkien työkavereiden kanssa toimeen. Jos persoonat ei natsaa, niin pitäis sen verran aikusia ihmisiä olla, että pystyy töitä tekemään yhdessä, vai mitä?
Noh, yksi työkaveri on hyvin suorasukainen tyyppi, herkkä syyttelemään muita ja osaa myös salakavalan piilovittuilun. Ja on ottanut toisen, vanhemman työkaverin hampaisiinsa oikein kunnolla. Viimeisin tikki oli tänään, kun yövuorossa ollutta työkaveria syytti hänen limsansa juonnista (meillä on siis jääkaappi missä hoitajat säilyttää eväitään). Onneksi huomenna meitsillä on iltavuoro, ei tarvitse todistaa suoraan tuota huomisaamun räjähdystä, kun nämä kaksi työkaveria kohtaavat vuoronvaihteessa.. katsotaan sitten kuinka paksu rikinkatku leijuu osastolla kun sinne meen iltaan..
Ja vielä sekin, että esimies on kyllä tietoinen tästä tilanteesta, tää kiusattu työkaveri on tästä sanonut hänelle monesti, että tekisi asialle jotain, mutta ei.. Nyt esimies on lomalla, pitäis tulla ens viikolla takas töihin..
Joskus sitä vaan miettii, miksi valitsi tällaisen alan, jossa enemmistö on naisia.. Ehkä pitäis ajaa se yhdistelmäkortti ja hypätä rahtiauton rattiin..
Ugh. Olen puhunut. Ja mulla on suklaata. Helpottaa. |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset To Heinä 20 2017, 01:48 | |
| Siis toi on ihan sairasta. Esimiehen pitäis nimenomaan puuttua asiaan mut sen sijaan tää yks voi jatkaa typeryyttään ??? En ymmärrä miks joku haluaa ihan tietosesti olla tollanen, kun sillähän tulehduttaa kaikki ihmissuhteensa :'D Toivottavasti asiaan saadaan muutos ja ainakin joku palauttaa tyypin maanpinnalle. | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset To Heinä 20 2017, 10:07 | |
| Ikävää, että esimies ei ole puuttunut asiaan, vaikka hän tietää mitä on tapahtunut.. Esimiehen velvollisuus on nimen omaan puuttua tällaisiin tapauksiin. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Sekalaiset vuodatukset | |
| |
|
| |
| Sekalaiset vuodatukset | |
|