Last Chance Garage
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Foorumin aktiivisuuden parantaminen

Siirry alas 
5 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija




Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptySu Elo 19 2018, 23:56

No huhhuh.. : s En tiedä sainko ihan koko kuvaa tosta, mutta kyllä nyt täytyy sanoa, että aito kunnon esimerkki aiheesta "kuinka tehdään kärpäsestä härkänen". Ikävästi se on ihan liian helppoa näin kirjoitetussa muodossa.... Ja kyllä on vaan kamalaa jos meininki on ollut tollasta, että mistään ei voida keskustella... Joku mainittu 2006 Prätkikset esimerkiksi. KYLLÄ itse olen sitä mieltä, että musta ne oli ihan hirveitä :'D En aio väittää muuta. Olen sitä ikäluokkaa joka on vahdannu 1993 vuoden hiiriä suoraa telkasta ja mulle se on sitä nostalgiaa. Mutta ei mullakaan tulis pieneen mieleen valittaa siitä jos joku muu niistä tykkää! Hemmetti jos multa kysytään nii kaikki 90-luvun jälkeen tehdyt piirrossarjat on kuraa Very Happy (kärjistetysti)

Joku koomikko sanoi osuvasti että sanotaan että mielipide-eroista ei väitellä. Mutta mistäs sitten? Faktoistako?
Ja se että jos ei ikinä pysähdy kuuntelemaan, mitä muilla on sanottavaa, niin sitä ei ikinä opi mitään uutta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyMa Elo 20 2018, 08:09

No se roolipeli oli vain ehdotus enkä ole varma itsekkään auttaisko se aktiivisuuden lisäämisessä. Yks toinen mikä tuli mieleen on et fanfictionit voisi pistää genre järjestykseen. Siis et adventure, action jne Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyMa Elo 20 2018, 09:27

Jaahas, mitäköhän nyt sanoisin tähän scratch Varoitan, tämä viesti on pitkä- 

Mitä tuohon roolipeliasiaan tulee, siitä voidaan keskustella, vaikka en hahmota miten se liittyy sivuston aktiivisuuteen. Ja täällä on aikaisemmin ollut siten, että fanficit on luokiteltu tyylilajin ja ikärajan mukaan mutta se käytäntö muuttui. Syy on se, että jos jokaiselle genrelle olisi omat osastonsa, foorumin rakenne voisi mennä liian sekavaksi ja tarkoitus oli yksinkertaistaa foorumin rakennetta ja helpottaa sen käyttöä. Nykyisin täällä on lajiteltu fanficit prätkiksiin ja muihin fandomeihin ikärajan mukaan.

Ja Pahgiz, arvostan sitä että osoitat ymmärrystä liittyen tuohon trollaustapaukseen ja uusiin prätkiksiin, vaikka emme olekaan samaa mieltä tuosta uudesta prätkissarjasta. Smile Kaikesta ei voi olla eikä edes ole pakko olla samaa mieltä. Mutta tuo jatkuva raivokas nostalgiahuuruinen haukkuminen jota nämä uusien prätkisten haukkujat harrastavat, on liikaa. En vain tajua, miten joku voi käyttää noin paljon aikaa ja energiaa vihaamiseen kun sen voisi käyttää tykkäämiseen. Vaikka ei jostain asiasta pitäisi, sen voi ilmaista kohteliaasti ja toisten mielipiteitä kunnioittaen, ilman että pidetään omaa mielipidettä ainoana oikeana. Ei se ole keneltäkään mitään pois jos toinen tykkää eri asioista. Toivoisin vain että näistä uusista prätkiksistä (ja nykypiirretyistä) muutenkin pystyttäisiin keskustelemaan ilman kiihkoilua ja sivistyneesti toisten mielipiteitä kunnioittaen. Inhoan nostalgiaa ja mielenkiinnon kohteista kiistelyä.
 
Ainakin oman kokemukseni mukaan tässä fandomissa ei ole juuri ollenkaan tilaa erilaisille mielipiteille kun julistetaan ainoana oikeana totuutena sitä että uudet prätkikset olisivat kuraa ja Vinski/Santtu olisi se ainoa oikea paritus. Ja jokainen, joka ilmaisee eriävän mielipiteen tähän asiaan liittyen, joutuu vihamielisen ryöpytyksen kohteeksi tai aletaan vähintäänkin tuputtaa omaaa näkemystä ainoana oikeana. Mutta kun mitään ainoaa oikeaa ei ole olemassakaan. Muistan esimerkkitapauksen, jossa eräällä englanninkielisellä foorumilla eräs henkilö sanoi kauan sitten että (vapaasti suomentaen) "Vinski/Santtu on ainoa oikea paritus ja kaikki muu on harhaoppia" wtf Jokainen voi minun puolestani parittaa ketä haluaa, mutta ainoita oikeita parituksia ei ole sillä prätkiksissäkin on itse asiassa rajattomasti mahdollisuuksia erilaisiin parituksiin jos käyttää mielikuvitustaan. Se ei ole keneltäkään mitään pois jos joku tykkää eri asioista kuin toinen. Elä ja anna toistenkin elää. Fanfictionin ja paritusten on tarkoitus olla hauskaa ja kivaa, eikä se ole mikään kuolemanvakava asia niin kuin jotkut ajattelevat. Minulle on ihan sama mistä pareista muut tykkäävät/kirjoittavat, mutta valitettavasti moni ei tunnu ajattelevan samalla tavalla.

Ja mitä tuohon Feila Eldflugan tapaukseen tulee... No, näin jälkeenpäin ajateltuna on hyvä asia että hän on poissa. En ole todellakaan ikävöinyt häntä. Tuo tammikuun 2016 tilanne oli vasta alkua vaikka en muista tarkempia yksityiskohtia. Oma kokemukseni oli se, ettei tässä fandomissa ole tilaa erilaisille mielipiteille, ja fanikunnan jyrkän kielteinen suhtautuminen tuotti minulle ongelmia. Tämä on yksi niistä syistä siihen, miksi olen ollut tyytymätön tähän fandomiin. Uudesta sarjasta ei tietenkään ole pakko tykätä, mutta jostain syystä muut eivät ajattele samoin vaikka tästäkin asiasta voisi keskustella fiksusti ja kiihkottomasti. En ymmärrä mikä siinä häiritsee muita jos tykkään eri asioista kuin he. shrug Saman vuoden huhtikuussa yritin aloittaa keskustelua foorumin hiljaisuudesta, mutta tämä trolli sanoi että foorumin hiljaisuus on minun syytäni. Tämä loukkasi minua ja yritin saada trollia aisoihin. Tilanne eskaloitui ja jouduin uhkaamaan porttikiellolla toistuvien sääntörikkomusten takia, minkä seurauksena Feila selkärangattomasti poisti oman tunnuksensa vaikka minun olisi kuulunut antaa porttikielto. Tässä käyttäjätunnuksen poistamisessa otti päähän Feilan pelkuruus, selkärangattomuus sekä kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestään. Oli muuten tosi nöyryyttävä kokemus joka ei taatusti unohdu facepalm Minkäs minä sille voin että yhteisö on pieni.

Täällä on ollut muitakin nöyryyttäviä välikohtauksia joita en kovin yksityiskohtaisesti kuvaile. Näiden välikohtausten seurauksena välini kaikkien kanssa (en mainitse nimiä) eivät enää ole kunnossa vaikka niin ei ollut tarkoitus tapahtua. Koskaan en ole tarkoittanut pahoittaa kenenkään mieltä täällä enkä ole halunnut riidellä enkä saada aikaan näitä välikohtauksia. Olen kuitenkin pahoillani jos olen aiheuttanut mielipahaa sanomisillani - ei ollut tarkoitus. Olisin vain halunnut ystävystyä ja vaihtaa fiksusti ajatuksia samanhenkisten ihmisten kanssa mutta toisin kävi. Minulle tapahtuu aina sama juttu - sanon asiallisesti asiani mutta joku suuttuu kuitenkin vaikka en mitään pahaa tekisi Sad 

Minun puolestani täällä saa puhua kaikesta maan ja taivaan väliltä, mutta tapella ei saa.

Tämä viesti tiivistettynä: Elä ja anna toistenkin elää. On okei olla eri mieltä mutta kiihkoilu ja oman näkemyksen pakkosyöttäminen ainoana oikeana ei ole. Keskustelkaa mielipide-eroista sivistyneesti ja toisten näkemyksiä kunnioittaen. Antakaa tilaa erilaisille parituksille. Kaikesta saa puhua mutta kiistellä ei saa. Pohjimmiltani toivon että kaikki tulisivat juttuun keskenään ja olisi rauha maassa, vaikka se ei aina ole helppoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyMa Elo 20 2018, 09:31

No joo sen roolipeli jutun voi kyl unohtaa kun ei siit varmaan mitään apua ole Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyMa Elo 20 2018, 09:49

Kuten sanoin, roolipeliasiasta voidaan keskustella, ja täällä on ok pelata roolipelejä. Pelihalli-osasto on olemassa sitä ja muitakin hupijuttuja varten.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Norton

Norton


Viestien lukumäärä : 306
Join date : 31.08.2016

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyMa Elo 20 2018, 15:41

En osaa sanoa, mikä parantaisi aktiivisuutta.. Ehkä jotku vaihtuvat haasteet? Vaikka halloween aiheinen ficci/fanart ketju?

Foorumille liittymiseen on ehkä isompi kynnys nykyään kuin vaikka viis vuotta sitten? 
Mikä ei välttämättä ole huono juttu, koska ennen twitteriä/facebookia ne trollit liittyi foorumeille... nykyään foorumeille liitytään harvemmin, mutta samalla trollaus vähenee kun trollit menee jonnekin muualle ja foorumeille tulee vaan ne joita oikeasti kiinnostaa se aihe.

Ja sit jos foorumilaiset haluaisi vaikka tehdä jonkun tapaamismiitin, sen vois järjestää jonkun muun conin puitteissa ettei kenenkään tarvi tehdä ylimääräistä. mä en ite oo kovin aktiivinen conikävijä, mut jos tietäisin et prätkisfanit on menossa johonkin tiettyyn coniin niin voisin itekin koittaa päästä sinne vähintään hiirenkorvat päässä jos en koko coplayta saa tehtyä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyMa Elo 20 2018, 16:03

Norton kirjoitti:
En osaa sanoa, mikä parantaisi aktiivisuutta.. Ehkä jotku vaihtuvat haasteet? Vaikka halloween aiheinen ficci/fanart ketju?

Foorumille liittymiseen on ehkä isompi kynnys nykyään kuin vaikka viis vuotta sitten? 
Mikä ei välttämättä ole huono juttu, koska ennen twitteriä/facebookia ne trollit liittyi foorumeille... nykyään foorumeille liitytään harvemmin, mutta samalla trollaus vähenee kun trollit menee jonnekin muualle ja foorumeille tulee vaan ne joita oikeasti kiinnostaa se aihe.

Ja sit jos foorumilaiset haluaisi vaikka tehdä jonkun tapaamismiitin, sen vois järjestää jonkun muun conin puitteissa ettei kenenkään tarvi tehdä ylimääräistä. mä en ite oo kovin aktiivinen conikävijä, mut jos tietäisin et prätkisfanit on menossa johonkin tiettyyn coniin niin voisin itekin koittaa päästä sinne vähintään hiirenkorvat päässä jos en koko coplayta saa tehtyä.

Mielenkiintoisia ideoita Smile Vaihtuvat haasteet ja tiettyyn teemaan keskittyvät fanfiction/fanitaideketjut kuulostavat aika hyvältä idealta.

Hyvä huomio, että nykyään voi olla isompi kynnys liittyä foorumille kuin ennen. Trollaus ei ehkä kokonaisuudessaan vähene, se vain siirtyy eri paikkoihin - olettaisin. Foorumitrollauksessa ja sometrollauksessa näyttäisi olevan se ero, että foorumilla trollataan nimimerkin suojissa ja somessa yleensä omalla nimellä. 

Täytyy sanoa, että miittien järjestäminen on aika mielenkiintoinen idea. Itse en ole tällaisissa tilaisuuksissa koskaan ollut, enkä ole päättänyt osallistunko niihin.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Norton

Norton


Viestien lukumäärä : 306
Join date : 31.08.2016

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyMa Elo 20 2018, 16:30

Joo siis minulla tuo sama. Vaikka toisaalta ei uusien ihmisten tapaaminen ole iso asia niin silti en ehkä jaksaisi kokonaan olla järjestysvastuussa. Mutta sitten taas olisi ihan mahtavaa vaikka katsoa jaksoja toisten fanien kanssa! Mikä voisi järjestyä jonkun muun conin sivuohjelmana.
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyTi Elo 21 2018, 15:42

Tuo miitti idea kuulostaa oikeastaan aika hyvältä. En ole koskaan onnistunut pääsemään yhteenkään mutta olis hauska kokea sellainen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Norton

Norton


Viestien lukumäärä : 306
Join date : 31.08.2016

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyKe Elo 22 2018, 17:39

Ehkä vois myös olla virtuaalimiitti vaihtoehtona? 
Fyysisissä miiteissähän aina ongelmana on se, että jos ihmiset asuu kaukana toisistaan niin pitäisi järjestyä majoitus ja matkat mistä voi tulla ongelmia. 

Joku virtuaalimiitti vois olla helpommin toteutettavissa? Että katsotaan yhdessä jaksoja ja höpötetään niistä
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyKe Elo 22 2018, 17:43

Mielenkiintoinen ehdotus. Varmasti sellainen olisi käytännössä helpompi toteuttaa, koska silloin ei tarvitse miettiä matkustamista ja majoitusta. Minusta tuo on aika hyvä idea.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyKe Elo 22 2018, 18:05

Kieltämättä kuulostais tosi hauskalta idealta! Very Happy Miten tuollainen virtuaalimiitti noin niinkuin käytännössä toteutetaan? : )
Takaisin alkuun Siirry alas
Norton

Norton


Viestien lukumäärä : 306
Join date : 31.08.2016

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyKe Elo 22 2018, 18:08

Voisihan se olla vaikka kirjakerhotyyliin, joka viikko on jakso josta ketjussa jutellaan

Tai sitten katsotaan netin kautta yhdessä ja chattaillaan siitä samalla. Ehkä ulkopuolisilta suljettu youtube tai discord ryhmä sallisi tällaisen?
Takaisin alkuun Siirry alas
Norton

Norton


Viestien lukumäärä : 306
Join date : 31.08.2016

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyKe Elo 22 2018, 18:10

Tiedän, että twitch ja periaatteessa myös youtube ei salli lähettää sarjoja edelleen... mutta youtube tai discord ei myöskään kiellä puhumasta sarjoista, joten voisi onnistua vaikka laittaa chattistriimi päälle ja sitten osallistujien pitäisi itse yhtä aikaa laittaa oikea video pyörimään. Se voisi onnistua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyTo Elo 23 2018, 15:22

Toi virtuaalimiitti kuulostaa mielenkiintoiselta idealta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyPe Elo 24 2018, 07:53

Tämä ketju on ollut pystyssä jo yli kuukauden, joten kiitän teitä kaikkia jotka olette osallistuneet keskusteluun ja tuoneet omia ideoita esille. Seuraavaksi aion käydä ketjua läpi ajatusten kanssa ja poimia sieltä kaikki ne ehdotukset ja ideat, joita on tuotu esille ja kokoamaan listaa niistä jotta niiden työstäminen helpottuisi. Kun olen koonnut ideoista lista, voidaankin ryhtyä pohtimaan ideoiden toteuttamista käytännössä. Sitä varten minä olen täällä, että kerään parannusehdotuksia ja autan käyttäjiä. 

Olen mielissäni siitä että tästä aiheesta on syntynyt keskustelua, ja vielä fiksua ja asiallista sellaista, ilman syyttelyä. Positiivista on myös se, että foorumin aktiivisuus näyttää lisääntyneen jonkin verran tämän keskustelun myötä. Voi olla, että foorumin historiassa on ollut muutama konfliktitilanne, joista on selvitty vaikka ne ovat jälkeen päin pyörineet mielessä useaan otteeseen. Yleisesti ottaen täällä on ollut vähemmän ongelmia kuin monessa muussa paikassa. Tuon Feila Eldfluga-episodin aikana täällä oli vain 8 käyttäjää, mihin minä en ollut voinut vaikuttaa. Ei ollut minun vikani että yhteisö oli silloin vielä pienempi kuin nyt. Vähitellen käyttäjämäärä lähti hitaaseen mutta varmaan kasvuun ja nyt meitä on jo 19. Tämän paikan ylläpitäjänä pystyn vaikuttamaan tosi moneen asiaan, mutta käyttäjämäärä ei ole yksi niistä. En pysty lisäämään käyttäjiä foorumille, enkä voi pakottaa ketään liittymään.

Missään nimessä en luovu foorumista koska a) siitä on tullut kiinteä ja pysyvä osa elämääni, b) se on suonut minulle mahdollisuuden tutustua ihmisiin joihin en olisi muissa olosuhteissa tutustunut ja c) se on lievittänyt pahinta yksinäisyyttäni. Huomaan että tämä yhteisö on osoittanut uskollisuutta kun monet ovat olleet täällä vuodesta toiseen. Eikä tämä porukka vaikuta edes ahdasmieliseltä ja tuomitsevalta.

Ensi viikolla pidän muutaman päivän taukoa ihan siksi koska edellisestä on aikaa.

Vielä kerran, kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille ja ideoita ehdottaneille. Ketju on yhä avoinna jos vielä haluaa keskustella.


Viimeinen muokkaaja, Last Chance pvm Pe Elo 24 2018, 08:28, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : selvensin yhtä juttua)
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyPe Elo 24 2018, 15:21

Kerron kyllä jos jotain tulee mieleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyLa Elo 25 2018, 08:46

Yksi juttu, mitä olen itse miettinyt on jokin juttu, jonka avulla olisi mahdollista etsiä täällä ystäviä ja sitten käyttäjät voisivat halutessaan päättää miten jatkavat yhteydenpitoa. Tämä ei ehkä suoraan liity aktiivisuuteen mutta voisi ehkä lisätä yhteenkuuluvuuden tunnetta, jota ainakin itse kaipaisin.

Ai niin, minähän olen jo lopettanut ystävien etsimisen koska siitä ei ole tullut mitään. Minusta itse asiassa tuntuu, että olen jopa saanut vihollisia vaikka ei ollut tarkoitus. Sad Ja toivottavasti ymmärrätte nyt paremmin, miksi tämä Feila Eldflugan tapaus sai minut niin pois tolaltani. Ensin hän trollasi ja syyllisti minua foorumin hiljaisuudesta. Sitten käyttäjätunnuksen omaehtoinen poistaminen oli vain suolaa haavoihini. Ja sitten vielä jälkeen päin sain moderaattorilta aika vihaisen yksityisviestin, jossa hän lyhyesti sanottuna haukkui minut pystyyn aivan yllättäen ja teki selväksi että oli tämän trolli-Feilan puolella. facepalm Siinä oli kestämistä enemmän kuin tarpeeksi.

Tämä tapaus jota äsken kuvailin, olkoon varoittava esimerkki siitä mitä täällä ei ole suositeltavaa tehdä. Tämä tapaus on myös syy siihen, miksi täällä ei voi enää itse poistaa omaa tunnustaan.

Mutta mutta... oli miten oli, aion käydä tämän ketjun läpi ajatuksen kanssa ja poimia käyttäjien esille tuomia ideoita ja ehdotuksia.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyLa Elo 25 2018, 08:50

Tuon kaiken minä kyllä ymmärrän mut sitä ei tarvitse enää ajatella koska se hyypiö on poistunut jo ajat sitten. Ei sitä enää tarvitse murehtia
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyLa Elo 25 2018, 09:06

Tiedän että se ja muutama muu välikohtaus ovat jo (luojan kiitos!) takana päin ja historiaa, mutta toisinaan ne vaivaavat minua edelleenkin. Vaikka toivoisin että nämä ongelmatilanteet puhuttaisiin selväksi, en halua miettiä niitä liikaa. Se on helpommin sanottu kuin tehty.

Voi olla, että on muutaman kerran mennyt tahattomasti sukset ristiin joidenkin kanssa ja välit tulehtuneet sen seurauksena, mutta yritetään ainakin käyttäytyä ihmisiksi ja tulla juttuun. Ei anneta näiden välikohtausten enää toistua.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyLa Elo 25 2018, 09:10

Joo tiedän mitä tarkoitat. Pidetään hyvää tuulta yllä Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyLa Elo 25 2018, 14:54

Last Chance kirjoitti:
Ja toivottavasti ymmärrätte nyt paremmin, miksi tämä Feila Eldflugan tapaus sai minut niin pois tolaltani. Ensin hän trollasi ja syyllisti minua foorumin hiljaisuudesta. Sitten käyttäjätunnuksen omaehtoinen poistaminen oli vain suolaa haavoihini. Ja sitten vielä jälkeen päin sain moderaattorilta aika vihaisen yksityisviestin, jossa hän lyhyesti sanottuna haukkui minut pystyyn aivan yllättäen ja teki selväksi että oli tämän trolli-Feilan puolella. facepalm Siinä oli kestämistä enemmän kuin tarpeeksi.

Tämä tapaus jota äsken kuvailin, olkoon varoittava esimerkki siitä mitä täällä ei ole suositeltavaa tehdä. Tämä tapaus on myös syy siihen, miksi täällä ei voi enää itse poistaa omaa tunnustaan.
Koko kyseinen tapaus sai minutkin aivan tolaltani, nimenomaan sen takia, koska ennen sitä foorumilla oli ollut hyvä henki ja sitten se tuntui karisevan aivan täysin, vaikken ottanut riitelyyn yhtään osaa. Ja myös se, että admin oli vihjaillut (siis ennen kuin allekirjoittaneesta tuli foorumin moderaattori) mahdollisesti lakkauttavansa foorumin, oli itselleni järkytys. Nimenomaan se, miten tämä Feila -tapaus eteni ja miten se sitten päättyi, sai minut silloin pari vuotta sitten vihaiseksi, surulliseksi ja masentuneeksi, ja laitoin adminille tunnekuohussa yksärin, jota ei olisi edes pitänyt alunperin kirjoittaa. Anteeksi siitä.

Jos jokin asia saa minut vihaiseksi, surulliseksi ja masentuneeksi, niin se on nimenomaan riitely. Olen joutunut käytännössä koko elämäni ajan kuuntelemaan, kuinka läheiseni riitelevät toistensa kanssa ties mistä asioista ja vaikka yritän olla ottamatta osaa niihin, voin kuitenkin kuulla ne ja välillä tekisi oikeasti mieli tehdä itsestäni kuuro, jottei tarvitsisi enää kuunnella sitä typerää riitelyä. Ajan myötä olen tosin uskaltanut katsoa tätä Feila -tapausta uudelleen ja myönnettävä se on: hän kaivoi itse oman kuoppansa tässä tapauksessa. Olen tässä tosin pariin otteeseen ajatellut laittavani hänelle yksäriä FinFanFunissa, mutta olen tullut siihen lopputulokseen, että ehkäpä on vain parempi, että annan vain asian olla. En halua enää avata uudelleen vanhoja haavoja. Minulle tämä juttu on ollutta ja mennyttä, "water under the bridge", kuten sanotaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyLa Elo 25 2018, 15:37

DeadRat21,

Juuri se, että asetuit tämän trollaajan puolelle, on yksi niistä syistä siihen miksei minulla ole enää luottamusta sinuun ja välitkin ovat tulehtuneet. Näin ainakin itse koen asian. Viestisi tuli täydellisenä yllätyksenä kuin salama kirkkaalta taivaalta, ja pelästyin sen vihaista sisältöä niin että poistin sen jälkeen päin. Myönnän, että olin harkinnut foorumin lakkauttamista, koska sain tarpeeksi tämän fandomin jatkuvasta uusien prätkisten haukkumisesta. Pidän uudesta sarjasta koska löysin vanhan sen avulla. Sitä paitsi bmfm2006 on vain piirretty, eikä siitätarvitse hihoja polttaa. Maailmassa on pahempiakin asioita. Toinen syy, miksi lakkauttaminen kävi mielessä, oli se että foorumi oli niin hiljainen paikka ettei sen pitäminen tuntunut kovin mielekkäältä. Mutta jatkan sen pyörittämistä koska se on kiinteä ja erottamaton osa elämääni.

Tämä trolli-Feilan tapaus ei varmasti tehnyt hyvää ilmapiirille. Ja se, että sinun asenteesi on kaikkea muuta kuin paras mahdollinen, ei ole varmasti auttanut asiaa. Trolli-Feila siis hyppi silmilleni vaikka tiesi tasan tarkkaan kenen kanssa oli tekemisissä. Oli käsittämätöntä että asetuit hänen puolelleen. Se, että puolustit tätä kiusanhankeä, sai minulle aikaan tunteen siitä että minua oli puukotettu selkään. Ja inhottaa myöntää tämä, mutta olen samaa mieltä siitä että annetaan asian olla. Feila Eldfluga ei ole enää tervetullut tänne. 

Minulle on itse asiassa tullut sellainen vaikutelma, että sinä suorastaan nautit riitelystä vaikka muuta väitätkin. En oikeastaan nauti riitelystä, mutta se nyt vain on normaali osa ihmiseloa - halusimme sitä tai emme. Erimielisyydet pitää osata sovittaa kuten fiksut aikuiset. Minulle tyypillistä on se, että en kykene jättämään ongelmia käsittelemättä, vaan rauhoitun vasta kun ne on selvitetty perin pohjin. Haluaisin että täällä olisi hyvä yhteishenki, mutta se ei aina ole helppoa. Nämä foorumilla syntyneet kiistat ovat alkaneet siten, että minä sanon jotain (ainakin omasta mielestäni) täysin harmitonta ja sitten joku toinen pillastuu sen takia käsittämättömästä syystä. 

En tiedä voinko antaa sinulle anteeksi. Ja jos olen jotain mokannut tai aiheittanut mielipahaa sanomisillani, olen pahoillani vaikka tuskin saan anteeksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptyLa Elo 25 2018, 21:33

Varoitus: tämä viesti on pitkä. Ja sisältää aika "heviä" tavaraa.

Ja minä en todellakaan kokenut sitä selkäänpuukottamisena, kun sinä aloit haukkumaan minua kyynisyydestäni. Vieläpä sen jälkeen, kun olin pitänyt huolta foorumista, kuten olin luvannut. Ja aivan kuten Prätkämimmin tapauksessa, kun sinä et voinut hyväksyä sitä, että hän puolustaa ennemmin sutta kuin ihmistä, sinä et vain voinut hyväksyä tätä kyseistä puolta minusta ja sen sijasta, että olisit itse keskustellut asiallisesti, sinä vain näit tärkeämmäksi moukaroida ja moukaroida minua etkä hyväksynyt ensimmäistä anteeksipyyntöäni, vaan vaadit toista heti perään. Jos tarkoituksenasi oli todellakin tehdä minusta entistäkin vihaisempi ja kyynisempi, mission accomplished. Minullakin on olemassa rajani ja nyt se tuli vastaan.

Tässä vuosien aikana, kun olen katsellut tekemisiäsi, onko se sattumaa, että kun puhutaan näistä esilletuomistasi "riidanhaastamis"/"nöyryytys" -tapauksista, sinä, adminimme, olet jollut jokaisesta niissä mukana? Hauku minua vain idiootiksi, jos niin haluat, mutta itse en näe näitä "riidanhaastamis"/"nöyryytys" -tapauksia sellaisina, millaisina sinä net koet, sillä käyttäjät ovat laittaneet asiallisia vastaväitteitä. Jos todellakin koet tällaiset tilanteet "riidanhaastoina"/"nöyryytyksinä", niin sitten sinun kynnyksesi näiden suhteen on oltava todella matala. Ei vastaanväittävän mielipiteen laittaminen foorumille sentään mikään rikos ole, ihmisillä on oikeus omaan mielipiteeseensä ja niiden hyväksyminen voisi herättää monipuolista keskustelua. En voi tietää, mistä tämä herkkänahkainen suhtautumisesi tiettyjä asioita kohtaan oikein johtuu, mutta veikkaan, että perhehistoriallasi on suuri osuus tässä kyseisessä asiassa. Sinähän itse olet sanonut moneen otteeseen, että "elä ja anna toisten elää", mutta heti kun sinulle ilmenee, että jos joku ei ole sinun kanssa jostakin asiasta samaa mieltä tai sitten näissä on jokin juttu, mikä saa sinun niskavillat pystyyn (esim. retrogalaxy, Prätkämimmi ja minä), sinä itse taidat kokea asian niin, että tämä ihminen ei kelpaa sinulle ystäväksi ja voit haukkua tämän aivan pystyyn, eli toisin sanoen et täten noudata omaa sääntöäsi. Ja etkös sanonut myös, että "joskus on pakko patistaa [ihmistä muuttumaan], kun ei muuten tapahdu muutosta"? Olen pahoillani, mutta minä en enää tällaista käyttäytymistä suvaitse, en itseäni enkä muita kohtaan. Pyydän: harkitse ainakin sentään yrittäväsi olevan vähän suvaitsevaisempi toisia ja näiden "virheitä" kohtaan, sillä jos alat haukkumaan heitä näistä, sinä vain työnnät ihmiset läheltäsi etkä anna heille itsestäsi kovinkaan posiitivista kuvaa. Juuri ne, jotka ovat panostaneet tähän foorumiin siinä missä sinäkin. Haluatko sinä todellakin antaa tämän foorumin kuolla ja olla kaiket päivät yksin ilman minkäänlaista juttukaveria?

Loppuun vielä kysymys, kumpi on siis sinulle tärkeämpää: hyväksyä meidät käyttäjät sellaisina, millaisia me todella olemme, vai se, että olemme samaa mieltä sinun kanssasi, oli kyse mistä tahansa asiasta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 EmptySu Elo 26 2018, 07:58

No niin, tässä yksityisviestini, jonka admin itse koki "vihaiseksi". Jokainen voi tästä vetää minun puolestani ihan millaiset johtopäätökset kukin itse haluaa:

Lainaus :
Hei (ja anteeksi, että tämän vastauksen saamisessa on kestänyt, mutta... halusin laittaa tämän vasta silloin, kun sen laittaminen tuntuisi itselleni sopivalta/hyvältä enkä mitenkään halunnut sitä tehdä vihaisena tässä viikonloppuna),

tässä viime aikoina itse asiassa olen käynyt PÄIVITTÄIN katsomassa foorumia, en vain ole kirjautunut sisään. Tässä on ollut todella paljon kaikkea muutakin tehtävää ja usko tai älä, olen jo alkanut pikkuhiljaa tympääntyä siihen, että täytyy käydä katsomassa foorumin menoa päivittäin. Lisään tähän vielä, että vaikka kuinka kovasti olen muun tekemisen lomassa yrittänyt saada Pientä lomaa -tarinaani jatkettua, en kuitenkaan ole siihen juuri pystynyt (vielä), turhauttaa aivan helvetin paljon. Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Icon_evil

Ja sitten vielä toi sun käyttäytyminen (ja nyt puhun nimenomaan TÄMÄN vuoden käyttäytymisestä, mikä tuli esille jälleen kerran aiemmin katsomissani viesteissä, jopa siinä 'epäaktiivisuus' -viestiketjussa, jonka olet mennyt poistamaan muutaman muun viestin ohessa)... *vetää syvään henkeä * se vetää mieleni matalaksi. Surulliseksi. Vihaiseksi. Järkyttyneeksi. Pettyneeksi. Apeaksi, mutta jatkanpas...

Se viime vuoden puolella saatu hyvä, optimistinen tunne, joka tuli siitä, kun tälle foorumille tuli lisää käyttäjiä, on itselläni kyllä karissut pahasti tässä viime aikoina ja olen tässä alkanut pohtia (vaikka foorumilla on kivoja asioita), että pitäisikö tässä itsekin nostaa kytkintä niin kuin Feila, joka tätä kirjoittaessani on poistanut niin käyttäjätunnuksensa kuin tarinansakin. 

En voi asettua sinun asemaasi, LH, mutta haluaisin sinun kysyvän itseltäsi, että antaako tämä TOISTUVA seuraavista negatiivisista asioista jankkaaminen (eri mielipiteitä ei hyväksytä eikä Prätkisten '06 -versiosta voida keskustella asiallisesti) SINUSTA itsestäsi ollenkaan hyvää kuvaa meille muille käyttäjille, saati mahdollisille vierailijoille?

Turhautuminen on aivan ymmärrettävää, samoin tunteiden purkaminen, mutta on olemassa asioita, joille ei vain voi yhtään mitään, vaikka joku haluaisi niille todella kovasti tehdä jotakin. Mua itseänikin ajoittain hävettää se, että nettikeskusteluissa lyödään ns. vyön alle, mutta toisaalta se on sen henkilön, joka esim. päästelee tyhmyyksiä ja haukkuu muita, hänen oma ongelmansa, eikä mun. Ei tarvitse lähteä trollien leikkiin mukaan, sillä siitä ei hyödy kukaan muu paitsi trolli itse.

Mutta ei se ole sun vikasi, että maailmassa on niin paljon ilkeyttä, eikä sun todellakaan tarvitse kantaa vastuuta sellaisesta, mihin et itse ole ja/tai ole ollut osallisena. Ja trolleja on aina ollut ja tulee olemaan, niin internetissä kuin tosimaailmassakin. On mentävä eteenpäin eikä jäätävä pyörimään sellaisten inhottavien asioiden ja tunteiden valtaan tai ne sitten upottavat. 

Mutta kertoisitko nyt, mitä Feila muka teki väärin? Haastoiko se todellakin riitaa vai miksi sä raivostuit niin pahasti sille?

Tai joo... taisin sanoa liikaa ja tein itsestäni juuri typerän, riidanhakuisen trollin, vai miten se olikaan?

Pyydän kuitenkin tähän loppuun nöyrästi anteeksi sitä, etten ole itse tässä viime viikkoina toiminut niin kuin HYVÄN moderaattorin pitäisi. Ja mahdollista mielenpahoitusta.

- DeadRat
EDIT: Ja muuten, mitä näihin edellisessä viestissä esille tuomiini LC:n tapauksiin tulee, tajusin, että niitä kaikkia yhdistää seuraava, huolestuttava tekijä: hän on jokaisessa niissä pistänyt käyttäjälle (Feila, retrogalaxy, Prätkämimmi, minä) julkisen banni-varoituksen sen sijaan, että olisi hoitanut asian yksityisviestillä. Voiko admin todellakin toimia näin?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 4 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Foorumin aktiivisuuden parantaminen
Takaisin alkuun 
Sivu 4 / 5Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 Similar topics
-
» Foorumin siivous 10.5.-18
» Mitä mieltä foorumin ulkoasusta?
» Ylläpidon terveiset foorumin väelle
» Muistutus Pelihalli-osastosta ja foorumin tarkoituksesta
» Foorumin ulkoasu on muuttumassa (Ei enää voimassa)

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Muu keskustelu :: Kaatopaikka-
Siirry: