Last Chance Garage
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Foorumin aktiivisuuden parantaminen

Siirry alas 
5 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
KirjoittajaViesti
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 05 2018, 10:13

Tuttavakin on parempi kuin ei mitään sosiaalisia kontakteja. Olisin halunnut ystävystyä muiden prätkisfanien kanssa. Mutta olen luopunut ystävyyssuhteiden etsimisestä kun en siinä onnistunut vaikka yritin tosissani. Joskus tuntuu siltä ettei minua ole olemassakaan. Olen tämän takia yrittänyt muuttua ekstrovertistä introvertiksi että yksinäisyys tuntuisi siedettävältä. Yritys hyvä kymmenen, tulos pyöreä nolla.

Olipa ikävästi sanottu kun herjattiin "vammaiseksi" mielenkiinnon kohteiden takia. Tuollaisia ääliöitä ei kannata kuunnella. Täällä ei onneksi pilkata ketään mielenkiinnon kohteiden takia.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 05 2018, 10:16

Jeah ja sen takia tää paikka onkin niin kiva. Ja sen takia sä olet tosi hyvä ylläpitäjä. Vaikka ei olla tavattu ois kiva tavata oikeesti Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 05 2018, 10:43

Hyvä ja hyvä mutta hienoa kuulla jos viihdyt täällä. Joka tapauksessa pyrin aktiivisesti siihen että täällä olisi hyvä ilmapiiri eikä tarvitsisi pelätä pilkatuksi tulemista. Ja jos tietooni tulisi kiusaamistapauksia, puuttuisin niihin nopeasti.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 05 2018, 10:50

Jeah ja se on hyvä juttu Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 05 2018, 21:48

Pyydän ennen kaikkea että kukaan ei nyt vedä hernerokkaa nokkaansa, olen vain ihminen ja ennen kaikkea haluan vain herättää tässä keskustelua, jotta voitaisiin mahdollisesti yhdessä löytää ratkaisu asiaan, joka selvästi vaivaa useita Smile

Mä olen tässä kovasti yrittänyt mennä viime päivien aikana itseeni ja tutkiskella syitä, miksei tule kirjoiteltua tänne useammin...

Toki pystyn sanomaan suoraan, että en ole enää yhtään missään niin kovin aktiivinen kuin olin vuosia sitten.... Esimerkiksi Deviant Art on semmonen että voin suoraa sanoa että ennen olin siellä tositosi aktiivinen. En todellakaan enää.. En ees muista koska olisin kirjoittanut siellä kommentin jollekkin muulle kuin Hinihalle :'D

Mut siis sitten mietiin sitä IRC Galleria-yhteisön kultaista muistoa yli kymmenen vuoden takaa.. Miten tää foorumi eroaa siitä? No keksin vain sen että siellä ei ollut kuin se yks ainoa seinä, jossa KAIKKI asiat keskusteltiin. Kun sitten taas täällä on näitä keskustelujen otsikoita niin paljon... En tiedä muista mutta mun on pakko myöntää mikä ehkä häiritsee täällä on semmoinen paljous mikä ehkä ahdistaa kun näitä keskusteluja on ehkä liikaa :'D Ei oikein tiedä mihin kirjoittais.. Sitten kun tavallaan aiheen otsikko on aika suppea niin se nyt vaan on tilanne, ettei sitä juttua piisaa loputtomiin :/ kuivuu kasaan itsekseen.. Ja vaikkei varmasti pitäisi, niin jos keskustelu on ollut aktiivinen puoltoista vuotta sitten, niin sitä miettii kehtaako sinne enää kirjoittaa.

Kun vaan miettii että meitä on täällä tosiaan se kourallinen. Niin kannattaako näitä keskusteluja olla näin joka aiheelle? Toki siis ehdottomasti kaikki ficci ja varmasti piirustus-jutut erikseen, mut just näitä kaikkia muita keskusteluja? kannattaisko niitä karsia ja vähentää enempi vaan niinko yleisiksi tasoiksi aiheista? Yhtenä esimerkkinä hahmoista ehkä kannattaako joka hahmosta olla omaa keskusteluaan vaan vain "hahmot?" Itse voisin ajatella olevani foorumin pyörittäjänä jopa niin julma että ei yksinkertaisesti olisi kun vaan joku yks keskustelupalsta jossa vois turista XD Joskus asiasta, joskus asian vierestä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptyMa Elo 06 2018, 08:01

No musta tää foorumi on ihan hyvä tällaisenaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptyMa Elo 06 2018, 08:58

Pahgiz kirjoitti:
Mut siis sitten mietiin sitä IRC Galleria-yhteisön kultaista muistoa yli kymmenen vuoden takaa.. Miten tää foorumi eroaa siitä? No keksin vain sen että siellä ei ollut kuin se yks ainoa seinä, jossa KAIKKI asiat keskusteltiin. Kun sitten taas täällä on näitä keskustelujen otsikoita niin paljon... En tiedä muista mutta mun on pakko myöntää mikä ehkä häiritsee täällä on semmoinen paljous mikä ehkä ahdistaa kun näitä keskusteluja on ehkä liikaa :'D Ei oikein tiedä mihin kirjoittais.. Sitten kun tavallaan aiheen otsikko on aika suppea niin se nyt vaan on tilanne, ettei sitä juttua piisaa loputtomiin :/ kuivuu kasaan itsekseen.. Ja vaikkei varmasti pitäisi, niin jos keskustelu on ollut aktiivinen puoltoista vuotta sitten, niin sitä miettii kehtaako sinne enää kirjoittaa.

Kun vaan miettii että meitä on täällä tosiaan se kourallinen. Niin kannattaako näitä keskusteluja olla näin joka aiheelle? Toki siis ehdottomasti kaikki ficci ja varmasti piirustus-jutut erikseen, mut just näitä kaikkia muita keskusteluja? kannattaisko niitä karsia ja vähentää enempi vaan niinko yleisiksi tasoiksi aiheista? Yhtenä esimerkkinä hahmoista ehkä kannattaako joka hahmosta olla omaa keskusteluaan vaan vain "hahmot?" Itse voisin ajatella olevani foorumin pyörittäjänä jopa niin julma että ei yksinkertaisesti olisi kun vaan joku yks keskustelupalsta jossa vois turista XD Joskus asiasta, joskus asian vierestä.

Tuohon Irc-gallerian juttuun on vähän vaikea ottaa kantaa kun minulla ei ole koskaan ollut käyttäjätunnusta siellä. Tiedän sivuston ja tiedän kyllä että siellä on ollut prätkähiirille pyhitetty seinä/ryhmä.

Ymmärrettävästi hämmentää jonkin verran kun keskusteluja on paljon. Tarkoitus ei ole että keskustelut "kuivuisivat kasaan", vaan se että sitä keskustelua olisi mahdollisimman paljon. Mitä näihin aiheiden otsikoihin tulee, tarkoitus on ollut rajata ne selkeästi että tiedetään mistä keskustellaan eikä keskustelu pääsisi menemään liikaa aiheen ohi. Ja täällä on ihan ok ottaa osaa keskusteluihin jotka ovat olleet aktiivisia kauan aikaa sitten ja johon ei ole pitkään aikaan kirjoitettu uusia viestejä.

Hyvä kysymys. Ehkä voisi hieman rajoittaa ja karsia. Tilanne on kuitenkin sellainen että käytännössä on hieman haastavaa alkaa rajaamaan ja karsimaan juuri keskustelujen paljouden takia. Mutta kiitos kun otit asian puheeksi, niin osaan ottaa sen paremmin huomioon.

Kiitän palautteesta.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptyMa Elo 06 2018, 09:00

Hmm joo totta. Ehkä on vähän paljon matskua mut se on vaan kivaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Rimfire




Viestien lukumäärä : 20
Join date : 26.07.2018
Ikä : 25
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptyMa Elo 06 2018, 17:44

VIIMEIN FOORUMI TOIMII TAAS! Oon kytänny koko päivän, että milloin sivut olis taas pystyssä ja pääsis julkasemaan sen viiden miljoonan yrityksen jälkeen tämän viestin... No nyt pääsen  cheers

Mä veikkaan, että suurin ongelma on meidän käyttäjien vähyys. On totta, että keskustelutopiceja on paljon ja että se hämmentää alkuvilkaisulta, mutta se saattaa toisaalta myös lietsoa keskustelua. Esim: "Ah, tuossahan on aihe missä keskustellaan Rontista. Mitähän muut ovat siitä nostaneet esille? Hmm... Täällä on tällaista. Mutta entäs tämä ja tämä asia? Otanpa ne itse esille!" Näin ainaki mulla käy lähes aina, kunhan vaan alan selailemaan sieltä täältä aiheita. On totta, ettei aina ole kaikkeen sanottavaa ja että aina ei ole aikaa/energiaa olla niin aktiivinen. Ja se on ihan ok, se on sallittu kaikille ja välillä jopa ihan suotavaa. Eikä kenenkään yksittäisen käyttäjän vähemmän aktiivinen jakso näkyisikään missään, jos olisi paljon muita aktiivisia jäseniä ja keskustelujen kulku ei pysähtyisi yhden tai kahden taukoon tai lepoon. Esimerkiksi minun mukana olon ajan paikalla ei ole käynyt kuin kourallinen käyttäjiä. Vaikka ne kaikki viisi olisivat kuinka aktiivisia, tulisi väistämättä edes joskus tunne, ettei ole aktiivista porukkaa kun aina ne samat kommentoivat, jos kommentoivat. Saatikka sitten, jos niistä viidestä kolme sattuukin olemaan vähemmän aktiivisia hetken. Eli siis: mielestäni mitään ei suuremmalti tarvitse muuttaa, kaikki toimii hyvin ottaen huomioon käyttäjien kokonaismäärän, saatikka sitten aktiivisten jäsenten määrän. Jokainen saa olla aktiivinen silloin kun tuntuu ja on inspistä, ketään ei pakoteta eikä soimata siitä. On vain hyväksyttävä se, ettei meidän foorumi ole ihan samanlainen kuin foorumi x, jossa on 3265 aktiivista käyttäjää. 


Ja Last Chance: on todella kurjaa kuulla, ettei sinulla ole ystäviä tai sosiaalisia kontakteja niin paljon kuin toivoisit. Tällainen paikka, jossa ei koskaan tapaa ihmisiä kasvotusten on kieltämättä aika hankala syvempien ystävyyssuhteiden luomiseen. Harrastatko jotain? Entä käytkö missään tapahtumissa? Ne ovat oivia paikkoja luoda uusia, jopa syviäkin ihmissuhteita. Ja jos tykkäät tällaisesta foorumityylistä, niin oletko ajatellut liittyväsi muillekin foorumeille? Aihealueita ja erilaisia kiinnostuksen kohteita löytyy netistä pilvin pimein. Esim. itse olen pienoismallihevosten kustomointifoorumilla ja koirafoorumilla. Niitä siis on laidasta laitaan. Ja moni niistä on tosi aktiivisia ja järjestävät myös livemiittejä, missä voi sitten oikeassa elämässä nähdä ne juttukaverit ja syventää ystävyyssuhteita. Tämän foorumin ei tarvitse jäädä taka-alalle eikä missään nimessä pois sinulta, olet tehnyt loistavaa työtä! Mutta sinun yksinäisyyteesi ja ystävien kaipuuseesi haluaisin sinun löytävän jonkin keinon. On todella kurjaa kuulla jonkun olevan noin yksinäinen!  Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptyMa Elo 06 2018, 18:32

Sivuston tämän päiväiset ongelmat johtuvat siitä että palvelimella on ollut ongelmia joita ratkotaan parhaillaan. Eli ei johdu tästä sivustosta.

Se on totta, täällä ei ole kovin paljon käyttäjiä eikä aina ole mitään sanottavaa. Kenelläkään ei ole mitään pakkoa läydä täällä päivittäin, eikä ketään olla pakottamassa mihinkään. Enempi aktiivisuus useammalta ihmiseltä olisi toki toivottavaa mutta, kuten olen aikaisemmin todennut, mitään ehdotonta pakkoa ei ole.

Itse asiassa minulla ei ole yhtään ystävää ja sosiaalinen elämäni on muutenkin aika olematonta. Tämänkin foorumin loin siinä toivossa että saisin ystäviä samanhenkisistä ihmisistä - toisin kävi. Pitkään olen olettanut, että internetin kautta on mahdollista löytää ystäviä ja tuttavia, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Usein mietinkin että teenkö jotain väärin ja mikä minussa on vikana kun olen ilmaa kaikille - jopa internetissä. Sad Koska muut ihmiset käyttäytyvät kuin minua ei olisi olemassa, on mahdotonta luoda uusia ihmissuhteita jos minuun päin ei edes vilkaista - vain kauppojen myyjät ja bussikuskit huomaavat olemassaoloni ja hekin sen takia että se kuuluu heidän työhönsä. Harrastuksia ei pahemmin ole enkä oikein käy tapahtumissa, ja tuskin minua sielläkään huomataan. En tiedä liitynkö muille foorumeille sillä nykyaikana internetin ilmapiiri on melko vihamielinen, joten tämä paikka näyttää olevan ainoa jossa voin huoletta avata sanaisen arkkuni. Haluaisin itsekin että tähän tilanteeseen tulisi helpotus mutta helpommin sanottu kuin tehty. Tämä yksinäisyys koettelee uskoani ihmisiin ja ihmisyyteen.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptyMa Elo 06 2018, 21:06

Voi hyvä tavaton kun säikähdin suurin piirtein oikeasti, että nyt se Last Change otti mun viestin pahasti ja lopetti foorumin ja minä saan käpertyä nurkkaan tunnon tuskissani XD Minde kyl yritti sanoa että tuskimpa vaan...
Koko päivän kans yrittänyt tänne tulla tosiaan.. :'D

En todellakaan ole mestari missään ystävyyssuhteiden luomisessa (pystyn suoraa sanoa olevani introvertti), mutta itse mietin että tämmöinen nimimerkin takana kirjoittelu on toki alku, mutta kaikki ystävät joita oon netin kautta saanut oon saanut aika paljon samalla kaavalla.. ensin ollaan toki jutusteltu nimimerkin takaa, mut sit vaihdetaan esim. skypetunnuksia. Smile Ja siinä ei oikeestaan auta kuin kysyä itse jos kaveri ei hokaa pyytää. Ja just se et kahden kesken ja mahdollisesti nopeammn tapahtuvassa pikaviestittelyssä sitä pääsee ehkä paremmin toisen "ihon alle"  : ) Nää on taas vaan mun omia tuntemuksia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptyMa Elo 06 2018, 21:21

Pahgiz, tarkoitus ei ollut säikäyttää, enkä myöskään pahoittanut mieltäni viestisi takia. Pahoittelen jos olen antanut sellaisen kuvan. Foorumi tulee jatkamaan toimintaansa normaalisti. Et ole tehnyt mitään väärää. Se, ettei foorumia ole voinut käyttää tänään, johtuu siitä että palvelimella on ongelmia.

Ilmeisesti olen koko maailman ainoa suomalainen ekstrovertti kun tännekin on tullut etupäässä introverttejä joita Suomi on muutenkin tupaten täynnä - olen yrittänyt muuttua introvertiksi ettei tämä yksinäisyys tuntuisi niin pahalta ja sopeutuisin paremmin tähän maahan. Ja tuo on hyvä pointti että nimimerkin takaa jutustelulla voi päästä alkuun ja sitten pääsee tutustumaan paremmin.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Rimfire




Viestien lukumäärä : 20
Join date : 26.07.2018
Ikä : 25
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptyMa Elo 06 2018, 21:27

Komppaan Pahgizta täysin! Ite voin sanoo olevani sosiaalinen ja luovani suht helposti uusia ystävyyssuhteita. Se vaan vaatii rohkeutta ja oma-aloitteisuutta. Isäukko tuppaa sanomaan: "Jos kukaan ei tule oven taakse hakemaan, on lähettävä itte ulos  Wink" Ei se ystävyyssuhteiden luominen mitään rakettitiedettä ole. Tarvitaan vain yhteisiä kiinnostuksenkohteita, suht samanlainen arvomaailma ja juttelua ihan mistä vaan. Siitä se sit omalla painollaan etenee kun alkuun pääsee. Mutta kuten Pahgiz sanoi, se vaatii intiimimpää keskustelua, eli ihan kahden kesken. Ja mitä nopeammin viestit kulkee, sen läheisemmältä se tuntuu. Siitä vaan, rohkeutta ja pidä lippu korkeella!  cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptyTi Elo 07 2018, 08:20

Komppaan Pahgizta ja Rimfirea täysin Wink. Jos olet ekstrovertti ole sitä. Tuppaa mukaan vaikka väkisin jos on pakko. Jos sua pidetään outona se heidän ongelmansa. Näytä ettet sä ole ovimatto etkä suostu sulautumaan massaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptyTi Elo 07 2018, 08:26

Olen yrittänyt myös mennä oma-aloitteisesti mukaan mutta koskaan ei oteta mukaan Sad Ja tämä "väkisin mukaan tuppaaminen on epäkohteliasta". Yritän edelleen etsiä ohjeita siihen miten muuttua introvertiksi. Yksinäisyys ja ekstroverttiys yhdessä on suoraan sanottuna kidutusta. Ja tämä yksinäisyys joka minulla on ongelmana, on niin pahaa ettei siihen ole löytynyt helpotusta ja tuskin löytyy koskaan, Vihaan olla ekstrovertti. Aina saa miettiä, puhunko liikaa ja joskus tuntuu siltä että joudun pyytämään anteeksi sitä että tarvitsen keskimääräistä enemmän sosiaalista kanssakäymistä kuin muut ihmiset jotta en masentuisi. Minä nimenomaan haluan sulautua massaan koska haluan kuulua joukkoon.

Alkaa vähitellen mennä aiheen vierestä joten kehotan palaamaan alkuperäiseen aiheeseen eli aktiivisuuden parantamiseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptyTi Elo 07 2018, 08:30

Aivan joo sori Sad. Miten olis Roolipeli? Se vois olla hauskaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 19 2018, 10:02

Tässä ketjussa ideana oli kerätä ehdotuksia siihen miten foorumin aktiivisuutta voisi parantaa, mutta ehdotuksia ei oikein ole tullut tai sitten en ole osannut hahmottaa niitä. Muutama käyttäjä on puhunut kirjoitusryhmistä, ja seuraavaksi voidaankin pohtia tätä ideaa ja sitä miten se toteutuu käytännössä. Asiasta voidaan keskustella, vaikka en oikein hahmota miten se liittyy sivuston aktiivisuuteen.

Käytännössä kiinnostusta ja aktiivisuutta voi osoittaa vain kirjautumalla sisään ja kirjoittamalla viestejä. Minä itse asiassa katson päivittäin käyttäjälistasta, kuinka usein käyttäjät ovat paikalla. Mutta mutta - ketään ei olla pakottamassa mihinkään, toivoisin vain että minun ja Prätkämimmin lisäksi muutkin osallistuisivat keskusteluihin.

Ja Prätkisfan, mikä on tilanteesi juuri nyt? Kerroit aikaisemmin, että sinulle ei tule kaikkia ilmoituksia sähköpostiisi. Olen pyrkinyt auttamaan sinua asian kanssa ja autan jatkossakin jos koet tarvitsevasi lisää apua. Vieläkö sinulla on ongelmia sähköposti-ilmoitusten kanssa?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 19 2018, 10:05

No en mä oikein tiedä auttaisiko tämä mut aktiivisuuden parantamiessa mut miten olisi roolipeli?
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 19 2018, 10:10

Prätkämimmi kirjoitti:
No en mä oikein tiedä auttaisiko tämä mut aktiivisuuden parantamiessa mut miten olisi roolipeli?

Millaista roolipeliä ajattelit?

Täytyy sanoa, että on hyvä asia että tästä aiheesta on syntynyt keskustelua. Tähän foorumin aktiivisuuteen liittyen siis. Hiukan on muutostakin tapahtunut.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 19 2018, 10:12

No ajattelin siis Prätkähiiri roolipeliä. Vähän samanlaista kuin jatka tarinat mutta ideana on se että liikuttaa ja kertoo tarinaa vain oman hahmonsa vinkkelistä. Toki liikuteltavia hahmoja voi olla enemmänkin mutta peruspointti on omissa hahmoissa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 19 2018, 10:23

Tiedän mistä roolipeleissä on kyse. Mietin asiaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 19 2018, 10:25

Okei. Toivottavasti siitä olis apua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 19 2018, 21:31

Ehkä, mutta nyt en oikein hahmota mitä tekemistä roolipeleillä on aktiivisuuden kanssa.

Hienoa että tästä aiheesta on syntynyt keskustelua, ja vieläpä asiallista keskustelua. Smile Viimeksi kun yritin ottaa asian puheeksi joskus vuonna 2016, minua syyllistettiin foorumin silloisesta hiljaisuudesta erään nimeltä mainitsemattoman tyypin toimesta. Otin sen raskaasti, koska olin nähnyt tosissani vaivaa foorumin eteen ja sitten sain kuulla perusteettomia syytöksiä tyyliin "se on sinun vikasi kun tämä epäonnistui". Kuka tahansa tykkäisi huonoa jos näkisi tosissaan vaivaa jonkin asian eteen vain epäonnistuakseen ja sitten kuulisi syytöksiä tyyliin "se on sinun vikasi jos ei onnistunut".

Tämä trollijuttu ei ole ainoa tapaus jonka olen kokenut nöyryyttämisenä vaan on muitakin - joita en tässä mielelläni selosta yksityiskohtaisesti. Näissä tilanteissa ei kukaan ollut minun puolellani. Nämä nöyryyttävältä tuntuvat tilanteet ovat ystävien puutteen ohella suuri syy siihen, miksi tunnen jopa vastenmielisyyttä tätä foorumia kohtaan. (Ai niin, minähän olen lopettanut ystävien etsimisen.) Ettehän te muutkaan viihtyisi paikassa jossa olette joutuneet nöyryyttävältä tuntuneisiin tilanteisiin? Mutta, jos olen jotain mokannut, otan täyden vastuun sanomisistani ja teoistani enkä osoittele syyttävällä sormella toisia. 

Olen yhä valmis kehittämään foorumia ja ottamaan palautetta.


Viimeinen muokkaaja, Last Chance pvm Su Elo 19 2018, 21:47, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : selvensin yhtä juttua)
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 19 2018, 21:48

Joo selkee trollipeikko kyllä tommosen takana täytyy olla!! Ei kyllä todellakaan ymmärrä, miten jotkut ihmiset muka nauttii siitä kun saa kiusata ja nöyryyttää tuollatavoin toista :/ Kyllä foorumin ylläpitäjä ei ole syypää siihen, jos aktiivisuus ei ole ihan halutulla tasolla. Se nyt vaan on näin kun meitä on niin vähän. :/

Roolipeli ajatuksena on toki ihan hauska.. Itse en usko että enää osaan sitä... Joskus 10 vuotta sitten viimeksi ropettanu.. ja sillonki tein sitä enkuksi Very Happy
Mutta väitän myös että se ei ole ratkaisu aktiivisuusongelmiin. Se olisi vaan yksi ropetus näiden välillä jotka tätä foorumia päivittäin seuraa ja kirjoittaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 EmptySu Elo 19 2018, 23:27

Tämä nimeltä mainitsematon käyttäjä on keskuudestamme poistunut Feila Eldfluga. Vuoden 2016 tammikuussa adminimme toi ilmi Sekalaiset vuodatukset -ketjussa tyytymättömyytensä Prätkis-fandomiin ja siihen, ettei tässä fandomissa juuri mielipide-eroja katsota hyvällä (esim. vuoden 2006 Prätkähiiret-sarja on saanut hänen mielestään liian ankaran vastaanoton faneilta eikä se ole niin huono kuin ihmiset väittävät). Alla osa kyseisestä viestistä:
Last Chance kirjoitti:
... Foorumi jatkaa toimintaansa entiseen tapaan mutta hetkittäin mieleni tekee jättää tämä prätkähiirten fandom (fanikunta? faniyhteisö?) kokonaan taakse. Siis en enää olisi mukana sen jutuissa vaikka jatkaisin foorumin pyörittämistä entiseen tapaan  :confusion;: Fanfictionissa on aina ne samat paritukset ja juonikuviot -  ja kaikilla lähes poikkeuksetta samat mielipiteet prätkiksiin liittyvistä asioista eikä mielipide-eroja oikein katsota hyvällä. En odota, että muut olisivat samaa mieltä kanssani, mutta mielipide-erot ovat ihan ok kunhan keskustellaan asiallisesti ja rakentavasti. 

Ja ehkä pitäisi itse keksiä uudenlaisia ficcejä mutta seuraavan ongelman takia se on vähän pulmallista. 

Kirjoitusintoni on kokonaan poissa vaikka pää onkin täynnä ideoita. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että pää on täynnä ideoita mutta inspistä ei ole ollenkaan Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Icon_mad Ja vaikka saisinkin jotain kirjoitettua, tuskin saisin aikaan kovin hyvää tarinaa.

Kunhan tässä vaahtosin - oli tarvetta päästellä höyryjä. Halusin myös tuoda esille asian joka oli jo pitkään vaivannut minua mutta nyt sain sen sanottua. Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Icon_smile


Sanon vain, että Feilalla ja LC:llä meni tämän viestin johdosta sukset pahasti ristiin. Kolme kuukautta tästä eteenpäin admin laittoi pystyyn jonkun viestiketjun (joka taidettiin poistaa vieläpä saman päivän aikana, kun se tehtiin), jossa aiheena oli nimenomaan se, mitä admin sanoi: että miksi foorumilla on hiljaista ja miksei tänne ole tullut enempää porukkaa. En muista tarkalleen, mitä Feila sanoi adminillemme, mutta se mitä hän sanoi, oli viimeinen naula arkkuun ja LC vieläpä oli todella vihainen siitä, että Feila oli mennyt poistamaan käyttäjänsä, ennen kuin hän itse sai tehdä sen. Muista hänen mainitsemistaan tapauksista en itse aio sanoa mitään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Foorumin aktiivisuuden parantaminen   Foorumin aktiivisuuden parantaminen - Sivu 3 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Foorumin aktiivisuuden parantaminen
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 5Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 Similar topics
-
» Foorumin siivous 10.5.-18
» Mitä mieltä foorumin ulkoasusta?
» Ylläpidon terveiset foorumin väelle
» Muistutus Pelihalli-osastosta ja foorumin tarkoituksesta
» Foorumin ulkoasu on muuttumassa (Ei enää voimassa)

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Muu keskustelu :: Kaatopaikka-
Siirry: