| Epäsuositut mielipiteet | |
|
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Last Chance Admin
Viestien lukumäärä : 11984 Join date : 27.10.2013 Ikä : 34 Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 09:10 | |
| Tuollainen, että käskee toista tappamaan itsensä tai muuta sellaista, voisi luokitella oikeaksi pahantahtoisuudeksi. Sellaiseen täällä kyllä puututtaisiin.
Tunnustan senkin tosiasian, että ihmiset ovat saaneet myös pahaa aikaan mutta se ei tarkoita sitä että me kaikki olisimme lähtökohtaisesti pahansuopia. Veikkaan että monet ihmisten tekemistä virheistä johtuvat enemmänkin ajattelemattomuudesta kuin siitä että haluaa oikeasti tehdä pahaa. | |
|
| |
Prätkämimmi
Viestien lukumäärä : 13095 Join date : 18.01.2015 Ikä : 31
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 09:17 | |
| Joo muistan vain joskus kuulleeni sellaisesta.
Tosta tulee kyl mieleen aina se kun mä muistan kuulleeni joskus radiosta et joitakin sotilaita oli lähteny pakoon oisko ollu Turkista kun siel oli levotonta sen takia kun ne oli ruvennu ajatteleen omilla aivoillaan. Eli ei kaikki diktaatorin sotilaat o välttämättä samanlaisia hulluja. | |
|
| |
Last Chance Admin
Viestien lukumäärä : 11984 Join date : 27.10.2013 Ikä : 34 Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 09:27 | |
| Eivät välttämättä olekaan. Näitä sotilaita ei voi moittia siitä että johtajansa on mitä on, eivätkä he välttämättä ajattele samalla tavalla.
Niitäkin ihmisiä on yllättävän paljon, jotka pyyteettömästi tekevät hyvää. Mietitään vaikkapa palomiehiä, jotka epäitsekkäästi vaarantavat oman henkensä pelastaakseen toisia ihmisiä ja joskus myös eläimiä. Ja ensihoitajia jotka myös pelastavat henkiä. Ja sitten sitäkin, että moni ihminen on valmis lahjoittamaan rahaa hyväntekeväisyyteen epäitsekkäästi. Uskokaa pois, tässä maailmassa on paljon hyvää ja kaunista vaikka se ei siltä tuntuisi.
Myönnän kyllä, että olen itse entinen ihmisvihaaja. Taustalla vaikuttivat sekä vaikeat kotiolot että koulukiusaamiskokemukset. Sitten ajan myötä vähitellen huomasin etteivät kaikki ihmiset todellakaan ole pahoja, vaan kohdalleni oli osunut lähinnä k*sipäitä. Aloin vähitellen huomata ihmisyyden hyvät puolet ja sen, että ihmiset ovat saaneet hyvääkin aikaan. Harva haluaa aidosti tehdä pahaa.
Olen siis pikkuhiljaa pääsemässä yli menneisyydestäni vaikka sitä ei voi muuttaa miksikään. | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 09:36 | |
| Jeah joskin mä ajattelin itse silloin kun mä kuulin niistä pakolaisista et oiskohan toista maailmansotaa koskaan tullukaan jos natsit ois ruvennu ajatteleen omilla aivoillaan.
Joo itsekään en ollut missään sosiaalisimmassa mielentilassa kun vaihdoin lukiosta ammattikouluun kesken kaiken ja en halunnut olla uusien luokkakavereiden kanssa missään tekemisissä. | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 09:41 | |
| Hyvä kysymys. Kyllähän tuon ymmärtää, kun ottaa huomioon sen että olet joutunut tekemisiin ääliömäisten tyyppien kanssa. Omia taustojani en voi muuttaa miksikään, mutta tulevaisuus on toivottavasti parempi. Ei ole minun syytäni, että minua on kohdeltu huonosti. Se että joutuu huonosti kohdelluksi, ei ole koskaan omaa syytä. | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 09:50 | |
| Jeah mut se on onneks ohi ja menneisyydestä voi päästää irti. Leijonakuninkaassa on muistaakseni sanonta et "Menneisyys voi satuttaa mutta sitä voi joko paeta tai oppia siitä". Tosi Rafikia myönnän kyllä. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 10:36 | |
| - Last Chance kirjoitti:
- Odotan, että edelliseen viestiini vastataan Inhottavaa kun joutuu puhumaan itsekseen.
Olin nukkumassa. Silloin kun voin nukkua pitkään, niin nukun pitkään. - Last Chance kirjoitti:
- En kirjoittanut tätä "tunnekuohuissani" (kuten haluat asian tulkita), vaan ihmetelläkseni miten järjetöntä on jos ihminen ajattelee ihmislajista pahaa. Ihmisvihassa ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Minulle ei vain kerta kaikkiaan mene kaaliin, miten joku voi vihata omaa lajiaan. On myös täysin eri asia olla pelkästään varautunut kuin vihata ihmisiä.
Edelleen kieltäydyn allekirjoittamasta sitä väitettä että ihmislaji olisi lähtökohtaisesti paha tai suurin osa ihmisistä pahoja. Näin asia ei ole.
"En kuitenkaan täysin osta tuota Hanlonin partaveitsi-sääntöä - on eri asia tehdä puhtaasti vahingossa pahaa kuin tehdä tarkoituksellisesti/tietoisesti pahaa". Mutta juuri tuostahan siinä säännössä on nimenomaan kyse. On eri asia tehdä virheitä ajattelemattomuuttaan kuin oikeasti tarkoittaa pahaa.
Jos/koska vihaat ihmisiä, vihaat myös minua Anteeksi, etten ilmoittanut asiaa tarpeeksi selkeästi. Tarkoitin itseäni, en sinua, kun puhuin tunnekuohussa kirjoittamisesta. Tosin nyt taitaa olla liian myöhäistä pyytää anteeksi.Minä olen kyynikko, mutta eihän siinä, miten minä maailman näen tai koen, ole varsinaisesti mitään väärää tai lainvastaista, vai onko? Tekeekö se minusta muka jonkin sortin hirviön?Ja ei, sinua en vihaa. |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 10:39 | |
| Älkää nyt viitsikö. Justhan tää saatiin puitua | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 10:46 | |
| Asia ei ole vielä loppuunkäsitelty. Ihan kuin kyynisyys olisi muka jotain mistä pitäisi olla ylpeä Minusta kyynisyys on ei-toivottu luonteenpiirre. Ja kyllä muuten vihaat | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 10:47 | |
| | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| |
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 10:58 | |
| Mä pesen käteni pois tästä | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 11:06 | |
| - DeadRat21 kirjoitti:
- Last Chance kirjoitti:
- Asia ei ole vielä loppuunkäsitelty.
Ihan kuin kyynisyys olisi muka jotain mistä pitäisi olla ylpeä Minusta kyynisyys on ei-toivottu luonteenpiirre.
Ja kyllä muuten vihaat Sanoinko olevani ylpeä kyynisyydestäni? En ole sanonut näin missään kohtaa. En minä itsekään pidä kyynisyydestäni, mutta sellainen minä olen. Myönnän myös sen, että saatan olla liian ankara, kun oletan, että ihmiset automaattisesti käyttäytyvät ja kohtelevat toisiaan hyvin. Annoit kyllä ymmärtää että olet ylpeä. Ja tuo "sellainen minä vain olen" - asenne on huono tekosyy. Joten pyydän mitä nöyrimmin ja vilpittömimmin anteeksi (huom. sarkasmi) sitä, että olen yrittänyt vääntää rautalangasta, että a) ihmisyydessä ei ole mitään pahaa, b) arvostan ihmisiä ja ihmisyyttä, c) maailmassa on paljon hyvääkin, d) olen ilmaissut että pidän ihmisvihaa järjenvastaisena asiana ja e) kaikki ei ole niin mustaa ja synkkää kuin oletat. Jos kerran vihaat kaikkea ja kaikkia noin paljon, vihaat myös minua ja tätä sivustoa. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 11:29 | |
| Hyvä on, minä olen ihminen. Virheellinen luomus. En enempää enkä vähempää. En edes yrittänyt tarkoittaa pahaa tai pahoittaa kenenkään mieltä, mutta tuntuu, että mitä enemmän tätä asiaa käydään läpi, sitä enemmän vaikuttaa siltä, ettei siitä ole ulospääsyä.
Ja anteeksi vain kaikesta. |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 12:48 | |
| *huoh* Viikonloppuni on pilalla. Alun perin vain toin esille sen miksi en ymmärrä ihmisvihaajia ja että ajattelemattomuus on yleisempää kuin oikea pahuus. En olisi arvannut että siitä syntyy tällainen soppa. Kirjoitin omasta mielestäni täysin viattoman viestin ja sen jälkeen aloit haastaa riitaa ja puhua sekavia. En saanut kiinni siitä mitä tarkoitit. Ihmiset eivät todellakaan ole mitään "virheellisiä luomuksia". Mutta sinun kaltaisten yksilöiden puolesta minua kyllä hävettää. En pidä kyynisyydestä enkä riidan haastamisesta jolla pilasit päiväni. Odotan anteeksipyyntöä riidan haastamisen takia. Tämä juttu on loppuun käsitelty vasta sitten kun minä niin sanon Tuli väistämättä sellainen fiilis että minun sanomisiani on tulkittu tahallaan väärin ja sanoja irroitettu asiayhteydestään. Minulla ei ole mitään syytä pyytää anteeksi sitä että olen lähtökohtaisesti filantrooppi eli ihmisystävä. | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 16:50 | |
| - DeadRat21 kirjoitti:
- Hyvä on, minä olen ihminen. Virheellinen luomus. En enempää enkä vähempää. En edes yrittänyt tarkoittaa pahaa tai pahoittaa kenenkään mieltä, mutta tuntuu, että mitä enemmän tätä asiaa käydään läpi, sitä enemmän vaikuttaa siltä, ettei siitä ole ulospääsyä.
Ja anteeksi vain kaikesta. Se, ettei tässä asiassa ole "ulospääsyä", on vain oman pääsi sisällä. Asian käsittely jatkuu niin kauan kunnes minä sanon että se on loppuun käsitelty. Onnistuit saamaan aikaan riidan tyhjästä Alun perin tämä oli omaa viatonta ihmettelyäni ja sitten sinä suutuit ihan tyhjästä, aloit haastaa riitaa ja ohjasit keskustelun sivuraiteille ylpeillen ihmisvihallasi ja kyynisellä asenteellasi. Ajattelin ennen että olisi ehkä voitu olla kavereita. Mutta nyt kun olet paljastunut kyyniseksi ihmisvihaajaksi ja älylaitefanaatikoksi, olen muuttanut mieleni. Ei taida enää onnistua. Koska vihaat kaikkia ihmisiä, vihaat myös minua. Pyydän siis mitä nöyrimmin anteeksi, etten ymmärrä ihmisvihaa - mikä oli koko jutun pointti. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 17:05 | |
| No, jos kerran minun haukkuminen tekee sinun oloasi yhtään paremmaksi, niin siitä vain. Hauku vaan matalimpaan helvettiin mitä on. En edes estele.
Ja en muuten ole "älylaitefanaatikko", käytän sitä vain "välttämättömyyksiin", en muuhun. Käyttöaikani on vain puolesta tunnista 45 minuuttiin per päivä. |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 17:20 | |
| Tämä viimeisin sotku on sinun vikasi Kirjoitin täysin harmittoman viestin, jonka takia aloit haastaa riitaa ja ohjata keskustelua sivuraiteille. Jos tarkoituksesi oli suututtaa minut, onnistuit siinä yli odotusten. Anteeksipyyntö voisi vähintäänkin olla paikallaan. En edes tajua asennettasi. Ei tässä tällaista sotkua pitänyt syntyä mutta sellainen tässä kuitenkin saatiin aikaiseksi. Älylaitefanaatikko olet joka tapauksessa | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 17:37 | |
| Ehkäpä koko hommaa ei olisi edes tapahtunut, jos et olisi itse ottanut koko asiaa uudelleen esille ja olisit vain antanut asian olla. Sinun heikkoutesi on se, että aina kun tulee eriävä mielipide eikä ole samaa mieltä kanssasi, sinulle se on automaattisesti riidanhaastamista. Se on tullut nähtyä niin Feilan, Prätkämimmin ja minunkin kohdalla vuosien aikana. Ja saa vielä oikeasti pelätä henkensä edestä sen takia, että "mille adminimme seuraavaksi raivostuu?" Vai että olen silti "älylaitefanaatikko"? No, jos haluat nähdä asian noin, niin siitä vaan. |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 17:42 | |
| Miten niin "uudelleen"? Se oli vasta ensimmäinen kerta. Edellisellä kerralla puhuin täysin eri asiasta. Ja toisin kuin oletat, en todellakaan pidä eriäviä mielipiteitä automaattisesti riidan haastamisena Näiden mainitsemiesti tyyppien kohdalla on ollut kysymys oikeasta riidan haastamisesta, se ei ole ollut mielipidekysymys. Juuri nyt annat itsestäsi naurettavan ja typerän vaikutelman, koska muka "pelkäät kuollaksesi". Höpö höpö. Minua ei tarvitse pelätä "henkensä edestä". Turha syyttää minua, itsehän tämän sotkun aiheutit. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 17:56 | |
| Etkös sinä itse nostanut vanhan jutun esille? Enhän minä sitä tehnyt, vai teinkö? Ja olisiko vain ollut parempi, että olisin jättänyt kommenttisi omaan arvoonsa? Sinähän sitä vastausta kerjäsitkin.
Ehkäpä ei tarvitse kuitenkaan "henkensä edestä" pelätä sinua, se oli ylilyönti. Ennemmin pitäisi olla varautunut siihen, mitä sinulta voi tulla, jos ei ole sinun puolellasi tai jos sinulla on huono päivä. |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 18:07 | |
| En "nostanut vanhaa juttua esille". Kuten aikaisemmin sanoin, edellisellä kerralla oli aivan eri puheenaihe kuin nyt. Saatat olla oikeassa, ehkä olisi ollut parempi jos et olisi vastannut. Sekin olisi ollut parempi kuin se että nostit aiheettomasti metelin. Erehdyin luulemaan että joku osoittaisi edes hiukan ymmärrystä - toisin kävi. Ilmeisesti minun on jälleen kerran väännettävä rautalangasta pääpointtini, joka oli se, etten ymmärrä miten ihminen voi vihata ihmisiä - ja perustelin omasta mielestäni täysin asiallisesti kantani, enkä odottanut että kaikki olisivat samaa mieltä kanssani. Ihan viaton kommentti. En ymmärrä miten siitä tällainen sotku syntyi.
Mitään pahaa en ole tehnyt - se ei ainakaan ollut tarkoitus. En todellakaan ole sellainen joka pillastuisi pelkästään siitä että joku on toista mieltä.
Minulla ei edes tämän sivuston lisäksi ole mitään toista paikkaa jossa voisin tuoda kantani julki tai avautua ilman lytätyksi ja kiusatuksi tulemisen pelkoa. Kaikkialla muualla joutuisin heti julman nettikiusaamisen kohteeksi.
Alkaa tulla mitta täyteen tämän jutun kanssa. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 18:31 | |
| Hyvä on, pyydän anteeksi kaikkea sitä, mitä on tässä viimeisen vuorokauden aikana tullut sanottua. Olisin voinut miettiä sanavalintani selvästi paremmin, niin ei olisi tälläista sotkua kestettävänä. Ja minulla on sama homma: tämän paikan lisäksi minulla ei juurikaan ole sellaista paikkaa, jossa voisin olla oma itseni. Ja olen kyllä kiintynyt paikkaan vuosien saatossa. |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 18:54 | |
| Hyvä on, saat anteeksi mutta toivon ettei tämä juttu toistu. Koko tämän päivän olen lähinnä miettinyt, olenko tehnyt jotain pahaa kun tällaisen vihan saan niskaani. Tarkoitus ei ollut pahoittaa kenenkään mieltä, mutta ilmeisesti olen onnistunut tahtomattani tekemään niin.
Olen aidosti pahoillani, jos olen onnistunut loukkaamaan ihmisiä vaikka ei ollut tarkoitus. Ilmeisesti se, että olen ihmisrakas, loukkaa muita.
*vetää henkeä*
Voi olla, että on parempi että rauhoitutaan ja annetaan tämän asian olla. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet La Toukokuu 05 2018, 21:17 | |
| Joo, itsellä on kyllä sellainen olo, kuin olisi ollut sillä kuuluisalla reunalla, " on the edge". Ajatella, että olin tehdä täydellisen emämunauksen. |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet | |
| |
|
| |
| Epäsuositut mielipiteet | |
|