Last Chance Garage
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Epäsuositut mielipiteet

Siirry alas 
4 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Seuraava
KirjoittajaViesti
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyMa Elo 07 2017, 08:18

Toi kissahulluus ei kuulosta yhtään hullummalta Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyKe Elo 16 2017, 16:24

Suvaitsevaisuus on sinänsä ihan hyvä asia, mutta minun mielestäni se on mennyt ainakin joiltain osin liian pitkälle. En nyt tarkoita antaa tuomitsevaa vaikutelmaa, kerron vain tekemästäni havainnosta. 

Monesti ne jotka eniten vaahtoavat suvaitsevaisuudesta, antavat itsestään aika suvaitsemattoman vaikutelman loukkaantumalla eriävistä mielipiteistä ja kaikesta mikä vähänkin poikkeaa omasta arvomaailmasta. Yksi suvaitsevaisuuden määritelmä on se että edes yritetään hyväksyä eriävät mielipiteet ja ihmiset joiden arvomaailma poikkeaa omasta.  Hieman ristiriitaista, ehkä.

Tässä tulikin samalla listattua syyt siihen miksi en enää kehtaa kuvailla itseäni suvaitsevaiseksi - sillä sanalla on nykyaikana melkoisen kielteinen kaiku. Totta kai hyväksyn ihmiset ihmisinä puuttumatta muiden elämään. Ja tietenkin pidän tärkeänä sitä että erilaiset ihmiset hyväksytään osaksi yhteiskuntaa ja että kaikilla on mahdollisuus saada äänensä kuuluviin. Ei siitä mitään tule, jos kaikki leimataan vihapuheeksi, rasismiksi, syrjinnäksi tai vähemmistöjen loukkaamiseksi. Uskaltaako tässä sanoa enää yhtään mitään ääneen kun mistä tahansa voi saada rasistin leiman?

Minun nuoruudessani tällaisia ongelmia ei ollut. Ihmiset olivat vain omia itsejään, elivät ja antoivat toistensa elää vetämättä nenään hernettä palkoineen päivineen.

Vähän tolkkua, kiitos.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyKe Elo 16 2017, 16:28

Olen samaa mieltä tuosta
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyKe Elo 16 2017, 16:49

Vaikka en ihan kaikkea ymmärräkään, yritän siitä huolimatta vain hyväksyä sen että kaikesta ei voi olla samaa mieltä. Vaikka joku olisi eri mieltä, yritän selvittää miksi hän ajattelee niin kuin ajattelee ja pyytää perustelemaan kantansa. 

Tulee väistämättä sellainen vaikutelma, että itsensä kehuminen suvaitsevaiseksi on vain oman egon pönkittämistä/kohottamista.

Oikeasti, ei kaikessa ole kysymys rasismista/seksismistä/syrjinnästä yleensäkään. Ja kannattaako pahoittaa mielensä kaikesta - siinä tekee vain oman elämänsä hankalaksi eikä se helpota muidenkaan elämää. Joka asiasta loukkaantuminen vain estää avoimen keskustelun ja ajatusten vaihdon.

Minun puolestani muut ihmiset voivat olla mitä vain kunhan eivät toiminnallaan vahingoita ketään.


Viimeinen muokkaaja, Lil Hoss pvm Ke Elo 16 2017, 16:53, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyKe Elo 16 2017, 16:53

Oon samaa mieltä
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyMa Elo 21 2017, 23:56

Monet fanfictionin ystävät ottavat paritukset liian vakavasti. Eivät paritukset ole mitään kiveen hakattuja juttuja joita tulisi orjallisesti. Ja useissa ellei peräti kaikissa fandomeissa tapellaan siitä, pitäisikö hahmon X olla Y:n vai Z:n kanssa. Monesti fandomeissa on jokin tietty paritus, jota pidetään ainoana oikeana, ja toisinajattelijoita katsotaan kieroon. Olen jopa kuullut tapauksia, jossa fani on joutunut nettikiusaamisen kohteeksi vain koska pitää eri parituksesta kuin muut fanit. Ei ruveta kiusaamaan täällä, jookos? 

Lapsellista touhua ryhtyä kiistelemään siitä, kenen kanssa minkäkin hahmon pitäisi olla.

Tähän ilmiöön liittyen, muistan eräältä englanninkieliseltä prätkisfoorumilta viestin (en muista kenen kirjoittama) jonka mukaan "Vinski/Santtu on ainoa oikea paritus ja kaikki muu on harhaoppia minun mielestäni". wtf Jaa että mitä? Jos minulta kysytään, ainoita oikeita parituksia ei ole olemassakaan. Tämä paritus ei muutenkaan ole henkilökohtainen suosikkini. Voisi ehkä antaa vähän enemmän tilaa muillekin parituksille. 

Eli siis, kannattaako parituksista tehdä niin iso numero? Onko aivan pakko kirjoittaa juuri niistä samoista parituksista? Onko se keneltäkään mitään pois jos toinen/toiset tykkää erilaisesta parituksesta. Jokainen voi toki kirjoittaa mistä haluaa - en voi enkä aio estää sitä. Elä ja anna toistenkin elää.

Eikä fanfictionia tarvitse muutenkaan ottaa niin vakavasti. Senhän pitäisi olla hauskaa ja myös oivallinen tapa toteuttaa jopa niitä hullujakin ideoita Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTi Elo 22 2017, 15:49

Okei mun mielestä on okei et jokainen tykkää mistäkin parituksesta mut et vain yks pari on oikee ja kaikki muut kukkua niin se on älytöntä wtf. Jokainen saa kirjoittaa millasesta parista tykkää
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTi Elo 22 2017, 16:07

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Saa olla henkilökohtaisia mieltymyksiä ja suosikkipareja. Jokainen voi ja saa kirjoittaa siitä mistä itse tykkää kunhan ei teilaa muita. Tuollainen tiettyjen paritusten pitäminen ainoana oikeana ja muiden leimaaminen "kukuksi" menee ehkä liian pitkälle.

En minäkään lämpene ihan kaikille parituksille, mutta en myöskään hauku pystyyn niitä joilla on erilaiset mieltymykset paritusten suhteen.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTi Elo 22 2017, 16:21

Jeah sama täällä
Takaisin alkuun Siirry alas
retrogalaxy

retrogalaxy


Viestien lukumäärä : 202
Join date : 30.03.2017
Ikä : 25
Paikkakunta : Helsinki

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTi Elo 22 2017, 18:43

Siis se on ihan hullua millaisen sirkuksen jotkut saavat jostain niinkin pienestä aikaan! Very Happy Henkilökohtaisesti mulla on sellaisia parituksia jotka eivät käy järkeen tai ole mielestäni hyviä, mutta jos joku muu tykkää niin en ala siitä sit väittelee. Ei se oo niin iso asia sit kumminkaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTi Elo 22 2017, 19:08

Sehän se olikin se pointti ettei kyseessä ole niin iso asia kuin jotkut antavat ymmärtää. Smile Tässä maailmassa on vakavampiakin asioita.

Jokaisella on omat henkilökohtaiset mieltymykset tässä asiassa ja se on ihan ok. Minulle on yhdentekevää mitä toiset ajattelevat suosikkiparituksistani. On myös parituksia joille en kerta kaikkiaan lämpene. Kaikesta tästä huolimatta en halua ryhtyä kiistelemään muiden kanssa siitä kenen kanssa kenenkin pitäisi olla. En myöskään puutu siihen jos joku kirjoittaa parituksesta jota vierastan, koska jokainen voi minun puolestani kirjoittaa mistä haluaa. Tällainen kuvitteellisista hahmoista kiisteleminen on mielestäni todella lapsellista. 

Kannattaako sitä fanfictionia ylipäätään ottaa niin tosissaan?


Ja sitten asiasta kolmanteen.

Onko kenellekään juolahtanut mieleen että tiede ja tiedemiehet voisivat olla väärässä edes joidenkin asioiden suhteen? Monet eivät koskaan kyseenalaista tiedettä, ja uskovat kritiikittömästi kaiken mitä tiedemiehet sanovat. Pointtini oli se, että tiedettä pitäisi voida myös tarkastella kriittisestä näkökulmasta.


Viimeinen muokkaaja, Lil Hoss pvm Ke Elo 23 2017, 15:33, muokattu 2 kertaa (Raportin syy : Lisäsin tuon tiedejutun)
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyKe Elo 23 2017, 16:44

No en o koskaan tullut ajatelleeksi tuota vaik mun veljen tieteily ja skeptisyys alkaa välillä ottaa pannuun
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTo Elo 24 2017, 08:41

Ihan siksi sanoin sen ääneen koska tiede näyttää kuuluvan asioihin joita ei ilmeisesti saa kritisoida tai vastustaa ollenkaan. Entä mistä lähtien tieteellinen on ollut älykkään synonyymi?

Tiedettä saa ja pitää pystyä myös kritisoimaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTo Elo 24 2017, 16:18

Joo oon kyl samaa mieltä
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTo Elo 24 2017, 16:43

Näyttää vähän siltä että tiedemiesten on mahdollista uskotella ihmisille mitä tahansa, vaikka se olisikin täysin järjenvastaista. 

Joissakin tutkimuksissa ei näytä olevan päätä eikä häntää, ja yhtenä päivänä jokin juttu pitää paikkansa ja seuraavana ei. Tällainen epäjohdonmukaisuus käy ilmi esimerkiksi ruoka-aineiden terveellisyyteen liittyvissä tutkimuksissa - yhtenä päivänä jokin ruoka on oikea terveyspommi jota kaikkien pitää poikkeuksetta syödä - seuraavana se onkin lihottavaa ja/tai syöpää aiheuttavaa. Että sellaista. scratch 

Vaikka suhtaudunkin kriittisesti tieteeseen, ymmärrän kyllä että tiede on saanut aikaan hyviäkin asioita, esimerkiksi rokotukset joilla on hävitetty maapallolta monia vaarallisia tartuntatauteja.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTo Elo 24 2017, 17:02

Jeah samaa mieltä. Yks varsinainen älyttömyys on ollu se karppaaminen scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTi Elo 29 2017, 20:53

Olenko ainoa, joka alkaa saada tarpeekseen Disneyn Frozenista? Ei millään pahalla, Frozen-fanit.

Siitä elokuvasta on puhuttu monta vuotta joka paikassa niin paljon, että vaikka en ole sitä leffaa nähnytkään, tiedän ketä hahmoja siinä on, mitä siinä lauletaan ja kuka on pahis. Siis täysin spoilattu. Ja melkeinpä jokaisella nettisivulla ja tv-kanavalla on jotain Frozen-aiheista, samoin lähes kaikissa kaupoissa.

Vähempikin voisi riittää. En mitenkään tarkoita moittia niitä ihmisiä jotka fanittavat sitä elokuvaa. Fanittakoon ihan rauhassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyKe Elo 30 2017, 16:54

Mun mielestä Frozen on ihan hieno leffa mut jos onnistuu kaikki leukaupan hyllyllä olevat Elsa-nuket kaikki yhtä aikaa Let it go niin se laulu alkaa käydä hermoille.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyKe Elo 30 2017, 17:04

Minulla ei ole mitään Frozen-faneja vastaan, mutta koko elokuva on niin spoilattu etten vaivaudu katsomaan sitä. Joskus mietin että olisi kiva nähdä se, mutta olen päättänyt katsomatta kun juonipaljastuksia on melkein kaikkialla netissä ja niiden takia tiedän pääpiirteittäin elokuvan tapahtumat. Tuo Let It Go alkaa muutenkin tulla ulos korvista. 

Tämä on vain minun mielipiteeni asiasta, ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyKe Elo 30 2017, 17:06

Lil Hoss kirjoitti:
 Tuo Let It Go alkaa muutenkin tulla ulos korvista. 
Sama vika. Se jää herkästi soimaan päähän
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyKe Elo 30 2017, 18:19

En tiedä teistä mutta musta yks hauskimpia tunnareita on Äly ja Väläys englanniksi Pinky and the Brain. Se tunnari jää niin raskaasti soimaan  et saa oikein hakata et saa sen pois päästään Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTo Elo 31 2017, 17:29

Samaan sarjaan kuuluvat kans Gargoilit joissa on tosi mahtipontinen intro
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyTo Elo 31 2017, 20:14

Gargoilit on ihana sarja <3 Pahgizin ansiosta minulla on koko sarja koneella Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyPe Syys 01 2017, 14:59

Minde kirjoitti:
Gargoilit on ihana sarja <3 Pahgizin ansiosta minulla on koko sarja koneella Smile
Samaa mieltä Smile . Ketkä on suosikit. Mun on Goliath, Lex ja Hudson
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 EmptyPe Syys 01 2017, 22:11

Brooklyn ja Broadway Very Happy Ja Bronx on myös symppis Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 5 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Epäsuositut mielipiteet
Takaisin alkuun 
Sivu 5 / 16Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Muu keskustelu :: Sekalaista höpötystä-
Siirry: