| Sekalaista höpinää | |
|
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Prätkämimmi
Viestien lukumäärä : 13095 Join date : 18.01.2015 Ikä : 31
| |
| |
retrogalaxy
Viestien lukumäärä : 202 Join date : 30.03.2017 Ikä : 26 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ma Heinä 10 2017, 12:15 | |
| Suomessa raiskaaja ei aina edes saa tuomiota, koska sen mahdollinen ura voi kärsiä ja ensikertalaisuus ja uhrin vaatetus provosoi. Siis ????? a) entäs se uhri sitten, Suomen oikeusjärjestelmä tuntuu vähät välittävän siitä miten se pärjää tapahtuneen jälkeen ja itse oikeudenkäynti on yleensä jo itsessään rankkaa b) pitääkö 2017 Suomessa, joka ei oikeasti ole niin takapajula, tehdä joku vakava muihin kohdistuva rikos useampaan kertaan että tekijään voidaan suhtautua tosissaan?? c) nykyajan Suomessakin (varmaan suurimmassa osassa maapallolla) harrastetaan yhä uhrin syyllistämistä, vaikka niillä vaatteilla ei oo ikinä mitään merkitystä, provosoitujan syytä jos ei kykene pitämään itseään aisoissa (ja yleensä raiskauksessa niillä vaatteilla ei ole mitään väliä muutenkaan, etenkin jos tekijä tuntee uhrinsa) kuten normaalit ihmiset.
Täällä ei tunnu edes murha olevan niin iso juttu että siitä annettaisiin kunnon tuomiota (Suomessahan on just tää "kaikille on annettava uusi mahdollisuus" -systeemi joka ei jostain syystä näytä toimivan), mutta sitten jos teet talousrikoksen niin se on samantien Siperiaan 30 vuodeks ja miljoonakorvaukset. Että oi maamme Suomi 100v ja silleen (vaikka muutenhan tää on ihan hyvä maa).
| |
|
| |
Last Chance Admin
Viestien lukumäärä : 11984 Join date : 27.10.2013 Ikä : 34 Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ma Heinä 10 2017, 12:26 | |
| Tämä on juuri niitä merkittävimpiä epäkohtia Suomessa. Raiskaus ei ole koskaan uhrin vika - aivan sama mitä hänellä on yllään. Syy on aina tekijän. Tekijä ei käytännössä saa mitään rangaistusta, koska "hänen maineensa/uransa voi kärsiä". Loppuelämä ehdotonta vankeutta olisi minusta sopivampi rangaistus kuin se mitä nykyajan Suomessa tapahtuu.
"Oikeus"järjestelmä ei tunnu piittaavan lainkaan uhrin kärsimyksistä. Muutenkin näyttää siltä että Suomen systeemi ei ota vakavasti ihmisen henkeen tai turvallisuuteen kohdistuvia rikoksia.
Ehdonalainen "rangaistus" on pelkkä vitsi.
Viimeinen muokkaaja, Lil Hoss pvm Ma Heinä 10 2017, 12:29, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ma Heinä 10 2017, 12:27 | |
| Jengi vois kattoo Jälijillä tai murhien meedioita niin oppisivat jotain. | |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ma Heinä 10 2017, 12:37 | |
| Niinpä, jos itse valitsee tekevänsä mitään yhtä pahaa kuin vaikka raiskaus tai pahoinpitely (tai se murha) niin ei paljoa pitäis tekijän elämän muuttuminen kiinnostaa. Just uutisoitiin siitä, miten joku vartijan ammatissa oleva oli pahoinpidellyt kumppaninsa kunnolla mutta sai pitää työnsä jottei elämä menisi pilalle. Uhri tais saada korvauksia mut aika säälittävän summan kuitenkin. Ja yleensä lapsiin kohdistuvissa rikoksissa uhrien saama korvaussumma on raivostuttavan pieni, ja niistäkään ei saa kunnolla tuomioita. Toisaalta se on kai totta että vankiloissa esimerkiks lapsia pahoinpidelleitä/raiskanneita pidetään alimpana saastana ja siellä viimeistään tehdään selväksi, mikä on hyväksyttyä tässä yhteiskunnassa ja mikä ei. | |
|
| |
Last Chance Admin
Viestien lukumäärä : 11984 Join date : 27.10.2013 Ikä : 34 Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ma Heinä 10 2017, 12:53 | |
| Tämän vartijan olisi kuulunut menettää työnsä ja saada kunnon rangaistus.
Suomessa on toki paljon hyvä asioita, mutta oikeusjärjestelmä on suoraan sanottuna naurettava. | |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ma Heinä 10 2017, 13:04 | |
| Siis se harmittaa niin paljon, kun täällä on niin paljon hyviä asioita mut sit joku tällanen tärkeä asia on yks pohjanoteeraus.
| |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ma Heinä 10 2017, 13:07 | |
| Älä muuta sano. Moni suomalainen vaatii rangaistusten koventamisesta, mutta päättäjät eivät tee asialle yhtään mitään. Voi hyvää päivää. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ti Heinä 11 2017, 01:16 | |
| Itsekin sitä mieltä, että Edwardin ja Bellan suhteessa on jotain alusta asti pielessä.. vampyyritarinoita on monenlaisia, itse tykkäsin suuresti True Blood-kirjasarjasta, josta omistin kaikki osat, mutta joista piti luopua, kun muutettiin vuonna 2014 Tampereen suuntaan ja päätin, että pystyn jatkamaan elämää ilman näitä kirjoja Pitäis varmaan joskus ottaa ja katsoa myös True Bloodin tv-sarjaversio. On vissiin aika erilainen kuin kirjat.. Amerikoissa, vaikka sielläkin on paljon asioita joita en hyväksy, saa kuitenkin puolustaa itseään ja omaisuuttaan.. täällä Suomessa joutui yksi pappa syytteeseen, kun ampui kotiinsa murtautuneita varkaita.. |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ti Heinä 11 2017, 08:27 | |
| - Minde kirjoitti:
Amerikoissa, vaikka sielläkin on paljon asioita joita en hyväksy, saa kuitenkin puolustaa itseään ja omaisuuttaan.. täällä Suomessa joutui yksi pappa syytteeseen, kun ampui kotiinsa murtautuneita varkaita.. Jeah tuo on syvältä. Muuten oletteko katsoneet teininoita Sabrinaa? Jos olette tiedätte varmaan syyn siihen miksi haluaisin juuri mustan kissan | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ti Heinä 11 2017, 08:34 | |
| Se suhde ei vaikuta kovin terveeltä. Edward vaikuttaa olevan mustasukkainen ja omistushaluinen Bellaa kohtaan ja kyttää nukkuvaa Bellaa tämän talolla. Tuollaisessa kyttäämisessä voi täyttyä rikoksen tunnusmerkit.
Mitä tuohon itsepuolustusjuttuun tulee, täällä Suomessa on ollut sellaisiakin tapauksia joissa on saanut pahoinpitelysyytteen sen takia että on yrittänyt puolustaa itseään. Että sillä lailla. | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ti Heinä 11 2017, 08:54 | |
| En teidä tiestä mutta luulen et Edwardille voi ehkä antaa anteeks nuo jutut koska se on vampyyri ja vampyyrit on tunnetusti outoja.
Ja mitä tulee itsepuolustusjuttuun niin muistaakseni Suomessa pitää olla kantolupa pippurisprayhyn mikä on musta vähän hölmöä koska kyseessä on suunnilleen hyttyssumuttimen kokoinen purkki. | |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ti Heinä 11 2017, 13:44 | |
| Joskus joku mies oli julkisella paikalla (ravintolassa?) käynyt tyttöystävänsä kimppuun ja tyttöystävä ei ollut päässyt tilanteesta pois muuten kuin iskemällä kumppaniaan veitsellä. Mies selvisi hengissä, naisella vakaviakin pahoinpitelyvammoja mutta syytteen sai nainen hätävarjelun liioittelusta. Mies oli kai ollut väkivaltainen aiemminkin. Että näin täällä, uhri se on joka joutuu pääasiassa vastuuseen.
Edwardin ja Bellan suhdetta on vaikea nähdä romanttisena. Jos mun kumppani stalkkais mua yöllä nukkuessani, heittäisin tyypin ulos :'D Tai jos se kimaltelis... ei mun juttu. | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ti Heinä 11 2017, 13:54 | |
| Tuollainen stalkkaaminen on kaikkea muuta kuin romanttista - se on lähinnä häiritsevää. Jos joku tulisi yöllä kyttäämään minua omassa makuuhuoneessani, käskisin painua hiiteen ja uhkaisin soittaa poliisille jos ei ymmärtäisi häipyä. | |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ti Heinä 11 2017, 18:03 | |
| Sehän on myös leffoille tyypillistä, että mennään ikkunan alle laulamaan serenadeja keskellä yötä. Ihan kaunis ele mut joo ei, mun ikkunoiden tai parvekkeen alle ei tulla mölisemään mitään epäkiireellistä :'D Siis tuolla iski hirvee sade kun olin koiran kanssa ulkona, oltiin vielä melko kaukana kotoa niin eiköhän tuolla sit kastu ihan kivasti ja varsinkin kun koiran piti päästä koluamaan joka ainut puu ja kivi ja puska joka matkanvarrelta löytyi. Koirat tunnetusti myös haisevat märkäturkkisina ja sillä on vielä karvanlähtöaika. Yleensä kelpieiden turkin pitäis kuivua nopeasti, mutta meille on myyty näköjään joku maanantaikappale; turkki ei kuivu kuin ehkä föönaamalla ja hännässä sillä on joku vinouma, muistuttaa lätkämailan lapaa Vähän pölvästikin se on, vaikka ihana silti <3 | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ti Heinä 11 2017, 18:19 | |
| Koirilla on aika usein tapana nuuskia kaikki paikat ja samalla sotkea itsensä.
Minun koirani ei haise edes märkänä, ja kuivuu ihan itsestään. Mutta syksyllä ja keväällä on tunnetusti kuraa joka paikassa, mikä tarkoittaa sitä että koira on lenkin jälkeen pakko viedä suihkuun. Ja sitä kuraa ei ole helppo pestä pois. Koirani on bichon frise. Itsepäinen ja kovaääninen mutta tosi ystävällinen, haluaa olla kaikkien kaveri. | |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ti Heinä 11 2017, 20:05 | |
| Siis noi kurapyörimiset on niin tuttuja, yhteen aikaan piti kärrätä suoraan suihkuun koko rakki jokaisen lenkin jälkeen. Tää mun oma kirppusirkus on vielä sellainen, joka kierii maassa ihan onnessaan. Joudun välttelemään tiettyä lehtikasaa ulkona, koska se hyökkää muuten sinne ja viettää seuraavat kaksi tuntia kierien siellä lehtien seassa. Bichon friset on ihania, naapurissa oli sellainen joskus useita vuosia sitten ja kun ei omaa koiraa vielä ollut niin käytiin sitä ulkoiluttamassa Ne on vaan vähän liian pienikokoisia mulle, omat koirat noin keskikokoisia ja silti niihin meinaa kompastua kun häärivät jaloissa mielellään. | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ti Heinä 11 2017, 20:20 | |
| Joidenkin koirien mielestä kurassa kieriminen on hauskaa. Oma koira ei koskaan kieri lehtikasoissa tai kurassa, mutta syksyllä ja keväällä sotkeutuu niin että on pakko viedä suihkuun ja pestä monta kertaa että saa kaikki liat pois.
Jos bichon frise on liian pieni, niin on todennäköisesti myös chihuahua. Siskollani on sellainen ja sen kanssa saa aina olla varovainen ettei siihen kompastu. Se seuraa koko ajan jonkun perässä.
Ehkä otan joskus tulevaisuudessa isomman koiran, jonka kanssa ei tarvitse pelätä, että siiheen kompastuu kun se häärii jaloissa. | |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ti Heinä 11 2017, 21:12 | |
| Joo, kyllähän siellä suihkussa saa viettää aika pitkään ennen ku koko koira on puhdas. Yleensä kura ehtii kuivua ennen ku päästään kotiin, vielä kivempaa. Kaverilla oli chihuahua ja vaikka pitkäkarvaiset chihuahuat ainakin näyttää suuremmilta ku mitä lyhytkarvaset, kyllä se oli 90% ajasta lähinnä tiellä Toi oma läskipää on onneks sen kokonen, että ei oo pelkoa päälleastumisesta mutta se ei onneks oo liian isokaan. | |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ke Heinä 12 2017, 08:57 | |
| Itse en omista koiraa mut haluaisin kyllä koiran . Mielellään saksanpaimenkoiran tai jonkun alkurodun koska noi muistuttaa eniten sutta. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ke Heinä 12 2017, 12:28 | |
| Me oltiin eilen miehen kanssa lähdetty ulos syömään, silloin vähän tihkutti vettä ja oli lämmin, ajateltiin että pärjätään kyllä ilman takkeja.. Noh, ravintolassa ollessa alkoikin kunnon kaatosade, onneksi bussipysäkki oli ihan ravintolan vieressä, mutta meidän asuinalueella pysäkiltä kotiovelle oli muutama sata metriä ja oltais kastuttu kyllä aika lahjakkaasti Mies kysyi kuskilta että voisiko jättää meidät meidän taloyhtiön tienhaaran kohtaan (oltiin siinä vaiheessa ainoat matkustajat) ja kuski onneksi oli heti, että sopii, mihin kohtaan Ei siis kastuttu niin paljoa kuin mitä olin henkisesti valmistautunut. Mulla ei ole koiraa, mutta kissa löytyy. Ollaan muutenkin miehekkeen kanssa enemmän kissaihmisiä ja kissa pärjää paremmin meidän työvuorojen ajan yksin, kun itse teen kolmivuorotyötä ja miehen työvuorot vaihtelevat vielä enemmän. |
|
| |
Prätkämimmi
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ke Heinä 12 2017, 13:11 | |
| Mä kastuin eilen läpimäräks kun olin lenkillä . Ajattelin et sade on ohi ja sit alkokin taas sataa. Kun mä tulin kotiin äiti ohjas mut suoraan pesuhuoneeseen vaihtaan kamat | |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää Ke Heinä 12 2017, 21:59 | |
| Tänään melkein kastuin kun odotin pysäkillä linja-autoa - joka saapui 10 minuuttia myöhässä. Nyt näyttäisi tulevan sateinen viikko. Mutta ainakin säästä tulee mukavan lämmin Vaikka sataa. | |
|
| |
retrogalaxy
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää To Heinä 13 2017, 01:47 | |
| Odotin joskus yläasteella dösää talven kylmimpänä päivänä ja se oli puoli tuntia myöhässä, koska itse kulkuneuvossa oli jotain häikkää. Sitä oli kiva selitellä opettajille, meillä kun oli sellainen sääntö koulussa että neljästä myöhästymisestä saa jälki-istuntoa ja "bussi hajosi keskelle tietä" on ollut aika yleinen selitys.
Tänään paistoi aurinko koko päivän, vaikka yöllä satoi ihan hirveesti. En muista kerroinko joskus, mutta haettiin tossa yks päivä kebabit kaverin kanssa ja kesken kaiken alkoi sataa kaatamalla; kastuttiin sit ihan läpimäriksi. Sentään ruoka säästyi sateelta :'D Jouduin soittamaan myöhemmin veljen hakemaan, kun vaatteet ei ehtiny kuivua. :'D Tulispa kuitenkin sitä aurinkoa, se olis jees.
| |
|
| |
Last Chance Admin
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää To Heinä 13 2017, 08:37 | |
| Joskus olen joutunut odottamaan jopa puoli tuntia. Siinä alkoi tulla kylmä kun oli syksy. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Sekalaista höpinää | |
| |
|
| |
| Sekalaista höpinää | |
|