Last Chance Garage
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Turbo

Siirry alas 
3 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptyPe Kesä 15 2018, 21:28

Siltä se näyttääkin, että fanitaiteessa huomio näyttää kiinnittyvän lähinnä otsatukkaan, esimerkiksi tässä. Kuva on kyllä hyvin tehty. 

Aika monesti olen nähnyt miten fanitaiteessa Turbolle piirretään pitkät hiukset tai jopa poninhäntä. Esimerkki pitkistä hiuksista tässä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptyLa Kesä 16 2018, 08:50

Joo oon nähnyt noita aika paljon ja musta ne on aika hyviä töitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptyLa Kesä 16 2018, 09:04

Hyviä töitä ovat Smile 

Ihan kuin tässä sarjassa ja sen fandomissa ei olisi muuta kuin Turbon hiukset ja se iänikuinen Vinski/Santtu joka ei kuulu henkilökohtaisiin suosikkipareihini. Mutta en voi enkä aio estää muita kirjoittamasta ja piirtämästä näistä asioista, sillä jokaisella on oikeus päättää omista luomuksistaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptyLa Kesä 16 2018, 09:08

Joo totta Smile. Jengi ei vaan meinaa millään saada tarpeekseen pitkästä otsatukasta vissiin
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptyLa Kesä 16 2018, 09:10

Sen mieltymyksen otsatukkaan ja pidennettyihin hiuksiin kyllä huomaa kun katsoo fanitaiteita. Kukin taaplaa tyylillään.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptyLa Kesä 16 2018, 09:18

Joo todella huomaa. Ja jokainen piirtää oman tyylinsä mukaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptySu Elo 26 2018, 13:14

Tämä menee vähän aiheen vierestä, sillä käsittelen seuraavassa viestissä, miten minä itse näen Prätkis-fandomin suhtautumisen Minniä kohtaan ja miten minä koen nämä fandomin häntä kohtaan tekemät temput. Ja omasta kannanotostani asiaan.

Tällä foorumilla ja suomalaisista prätkisfaneista on tullut huomattua yleensä se, että mitä tulee Turbo/Minni -paritukseen, heidän mielestä Turbo ja Minni kuuluvat toisilleen, vaikka he ovatkin toisistaan erossa. Tosin se on pakko myöntää, että voisiko mahdollisesti se, miten Minni kohteli jätkiä Takaisin Marsiin -trilogiassa (vangitsi jätkät petturuudesta ja vieläpä tuomitsi heidät heitettäväksi Kuoleman kuiluun(?), ennen kuin päätti antaa näiden pelastaa Mars valtavalta jääasteroidilta), on luonut hänestä sellaisen kuvan fanien (tarkoitan nimenomaan englanninkielisten) keskuudessa, ettei hänestä juurikaan pidetä eikä hän muka ansaitsisi Turboa. 

Se Minnin antama ensivaikutelma itsestään on saattanut antaa faneille sellaisen "väärän" käsityksen hänestä, että hän olisi muutenkin jonkinlainen "akka" jopa Turboakin kohtaan, mitä hän ei todellakaan ole niissä myöhemmissä jaksoissa, joissa hän esiintyy (Voiton Siemenet ja oma henkkoht. suosikkini, Olipa Kerran Marsissa -trilogia). Tämä on vain veikkaus, mutta omasta mielestäni Minnin sydän meni murskaksi tämän saatua tietää, että Prätkähiiret muka työskentelisivät Leipäjuuston taskuun (joka paljastui lopulta Tahkon juoneksi) ja epäluottamus oli sinänsä ihan aiheellista ja perusteltua.

Mitä olen näistä englanninkielisistä faneista ymmärtänyt, yleensä he tekevät ficeissään Minnille jonkin seuraavista tempuista: a) hän jättää Turbon, b) Turbo jättää hänet tai c) Minni kuolee, jotta Turbo voitaisiin parittaa fanin itse tekemän hahmon kanssa. En kyllä oikein tällaisesta "character bash"ingistä (hahmon vihaamisesta) tykkää ja onhan toki olemassa hahmoja, joita fandomit vihaavat ja suorastaan toivovat näiden kuolevan, mutta Minni ei ole minun mielestäni ansainnut tuollaista kohtelua. No... *punastuu* Last Chancehan tässä vuosia sitten toi esiin jossakin ketjussa jonkun ficin, jossa joku parittaa Minniä naispuolisen hahmon kanssa. Tämä tapahtui minun Pientä lomaa -ficissäni, joka on tosin nykyään ihan erilainen kuin mitä se oli silloin vuosina 2011-12, kun laitoin siitä "ekan" version luettavaksi alkuperäiselle foorumille, ja siinä Minni (kuten jokut ovat tekstistä saattaneet jo päätellä) pettää Turboa, mutta sanon, että lähes heti jälkeenpäin hän todella katuu sitä ja toivoisi, ettei olisi koskaan tehnyt sitä. Tämä on minun oma kannanottoni (ja samalla myös pientä v*ttuilua englanninkielisten Minni -kriitikoiden suuntaan) tähän asiaan, jota olen tässä viestissä tuonut esille. Eli kun kerran fandom vihaa Minniä, olen antavinani lukijalle syyn vihata häntä, kun hän oikeasti todella katuu tekoaan ja on koko ajan tappelemassa omantunnonsa kanssa sen suhteen, että kertooko hän pettämisestään vai eikö. Ei, minä en vihaa Minniä, minullekin Turbo/Minni on canonia, enkä minä tällä keinolla halua saada lukijaa vihaamaan häntä, vaan haluan saada lukijat tällä keinolla ennemmin pohtimaan ja kysymään itseltään: "Onko tämä hahmo todellakin sen kaiken haukkumisen ja lyttäämisen arvoinen?" Tämä on Pientä lomaa -ficcini yksi suurimpia eteenpäin vievistä voimista ja kysymyksistä: pystyykö Minni olemaan rehellinen Turboa kohtaan ja kertomaan tästä, ennen kuin on liian myöhäistä?
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptySu Elo 26 2018, 13:22

Viestillä on tekemistä Turbon kanssa mutta ehkä se sopisi parituksia käsittelevään ketjuun.

Kaikista hahmoista ja ei voi eikä tarvitse pitää, ja jokaisella on oikeus päättää ketä parittaa kenenkin kanssa. Aika monesti prätkisficeissä käy myös niin että Turbolla ja Minnillä menee välit poikki ja Turbo aloittaa suhteen Santun kanssa. 

Minä en tuohon Minnin vihaamiseen muuta sano kuin että olen huomannut sen olevan hyvin tavallista.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptySu Elo 26 2018, 13:55

Joo, kävikin mielessä, että täällä on nimenomaan parituksia käsittelevä ketju.

Ja tuo Turbo/Santtu... ugh, en tiedä, miksi se on oikein niin suosittu. Jokainen voi toki tehdä tarinoita niillä parituksilla kuin itse tykkää, mutta jo pelkkä ajatus näistä kahdesta parina ystävien sijaan ei tunnu minusta oikein toimivan. Syy tähän kielteiseen suhtautumiseen tätä paritusta kohtaan johtuu tosin siitä, kun kerran luin ukulin tekemän ficin, nimeltään Parannuskeino, jonka alkuteksteissä hän sanoi, että tämä ficci on nimenomaan hänen oma näkemyksensä tästä kyseisestä parituksesta, seuraavin sanoin: "Ja sitten vielä joidenkin fanien ikuine ihanne parittaa Turbo ja Santtu. No niin, tässä on miun versio aiheesta kuten minä tuon suhteen näen.". Tarina itsessään on taattua ukulia: häiriintynyttä, ällöä ja groteskia ja samaan aikaan kuitenkin jotenkin otteessaan pitävää (kyllä, olen painajais-fetisisti). Tarinassa siis Turbon ikävä Minniä kohtaan saa tästä lopulta yliotteen ja hän alkaa tästä hyvästä seksuaalisesti kiduttamaan Santtua. Tarinan edetessä pidemmälle ja pidemmälle Turbo romahtaa täysin, suorastaan karmivin seurauksin, Unelmien sielunmessun (Requiem for a Dream) tyyliin, eli onnellista loppua ei ainakaan ole edessä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptySu Elo 26 2018, 14:21

Itse näen Turbon ja Santun vain ystävinä, mikä on syy siihen miksi en parita heitä. Mutta jos joku haluaa heitä parittaa, niin antaa mennä.

Olen lukenut tuon tarinan. Valehtelisin jos väittäisin että se ei puistattanut minua ollenkaan - menetin yöuneni sen takia pale Tarina oli toki hyvin kirjoitettu. Se on yksi mahdollinen tulkinta Turbo/Santusta - jokaisella on oikeus omanlaiseensa tulkintaan. Tämän tarinan voisin luokitella jopa shockfic-genreen, sillä se esitti Turbon... aika häiriintyneenä ja puistattavana.

Olen itse enemmän hilpeiden ja koomisten tarinoiden ystävä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptySu Elo 26 2018, 14:34

Se, että nimenomaan Turbo (joukon johtaja) romahti tuolla tavalla (ja se tosiasia, että aivan kuka tahansa muukin voi), se on todellakin puistattavaa ja järkyttävää. Ja tässä nyt tajusin mielenkiintoisen jutun: edellämainitsemani Unelmien sielunmessu -elokuva kertoo neljästä erilaisesta huumeaddiktista, joiden addiktiot lopulta tuhoavat nämä: yksi päätyy mielisairaalaan, toinen menettää toisen kätensä ja se on amputoitava tulehduksen takia, kolmas alkaa myymään itseään saadakseen huumeita ja neljäs yrittää selviytyä vankilassa ja aloittaa elämänsä uudelleen. Tajuatko: aivan sama tapahtui Turbolle, eli hän antoi oman addiktionsa tuhota hänet sen sijasta, että hän olisi yrittänyt saada sitä kuriin, aivan kuin näiden edellämainittujen addiktien tapauksissa. Eli voi hyvinkin olla mahdollista, että ukuli teki Parannuskeinon nimenomaan tämän elokuvan pohjalta. Se ei edes ole kauhuelokuva, mutta se on sellainen teos, joka jättää katsojaansa lähes lähtemättömän jäljen.

Tässä vielä yksi ääniraita elokuvasta, joka soi aivan elokuvan lopussa. "Meltdown", eli romahdus.

Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptySu Elo 26 2018, 14:59

Varsinkin kun Turbo on perusluonteeltaan rauhallinen, järkevä ja hyväntahtoinen. Ja hahmotan kyllä mitä tarkoitat.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Norton

Norton


Viestien lukumäärä : 306
Join date : 31.08.2016

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptySu Elo 26 2018, 20:55

Surullistahan tuo, että Minni jäi Marsiin luullen prätkisten pettäneen hänet ja koko marsin Sad 
Onko täällä Minnille ketjua? Tuo deadratin voisi olla hyvä aloitus sille ja Minniä koskevaan keskusteluun! 

En tiiä johtuuko minni viha siitä, että turbo on ollut niin suosittu ja ehkä aiemmin fanipohja nuorta? Vähän samaa, kuin miksi vaikka jos nuorten suosima poikabändin jäsen alkaa seurustella, tyttöystävä saa hirveää vihaa niskaansa. Tavallaan fanitus menee niin yli, että luulee omistavansa hahmon/laulajan tms. Yleensä siitä kasvetaan yli, mutta ikävä kyllä olen joutunut nähdä ihan aikuisten toimivan samoin... 

mutta oli Turbo kyllä aika vekkuli, hänhän yhä haaveili Minnistä ja silti hänkin sanoi Santulle jotenkin että poissa silmistä poissa mielestä siinä jaksossa missä Minni saapuikin maahan...
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptySu Elo 26 2018, 21:01

Tällä hetkellä Minnille ei ole omaa ketjua. Se oli kyllä harmi, että Minni oletti jätkien pettäneen hänet ja muut marsilaiset. Sillä oli tosin jotain tekemistä Teuvo Tahkon juonittelun kanssa.

Tuokin on hyvä huomio, että Turbo on ollut suosittu hahmo ja fanit aiemmin nuoria. Teineiltä voisi vielä odottaa tuollaista mustasukkaista omimista, mutta aikuisten kohdalla voisi olettaa että he olisivat kasvaneet siitä yli. Ei se fanitus niin älyttömän vakava asia ole.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptyMa Elo 27 2018, 08:16

Jeah samaa mieltä. Musta Turbo ja Minni on todella onnistunut pari koska kyllä Minni loppujen lopuksi tulikin järkiinsä kun jääasteroidi hajosi Marsin ilmakehässsä ja muuttui sateeksi. Olisin melkein odottanut suudelmaa mutta eihän sitä tullut. Sääli.

Ja joo jotkut fanit muistuttaa vähän poikabändin hulluja fanityttöjä
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptyMa Elo 27 2018, 08:20

Turbo ja Minni suutelivat trilogian viimeisessä osassa. Se näyttäisi menneen aika nopeasti ohi.

Turbo - Sivu 2 Btm121
(Lähde: Bikermice.com)
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptyMa Elo 27 2018, 08:22

Ai joo niinhän ne suutelikin. Kiitos vaan hyvä muisti Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptyMa Elo 27 2018, 08:25

Näitä sattuu. Itsekään en muista kaikkia yksityiskohtia sarjaan liittyen.

Nämä kaksi näyttävät tosi hyvältä yhdessä. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 EmptyMa Elo 27 2018, 09:11

Niin näyttää. He ovatkin yksi lempipareistani Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Turbo - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Turbo   Turbo - Sivu 2 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Turbo
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
 Similar topics
-
» Kuvittele Turbo joissakin varusteissa.

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Prätkähiiret Marsista :: Hahmot-
Siirry: