Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.

PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 

Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Prätkämimmi

Viestien lukumäärä : 13080
Ikä : 25

ViestiAihe: Vs: Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet   Ma Heinä 31 2017, 08:29

Totta
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
retrogalaxy

Viestien lukumäärä : 202
Ikä : 20

ViestiAihe: Vs: Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet   Ti Elo 01 2017, 01:41

Siis just toi, että alkuperäinen dialogi on täynnä amerikanenglannin slangia. Ja koska Prätkähiirten aikaan eletään 90-lukua, siinä on mukana paljon sellaista puhekieltä jota nykypäivänä harvemmin käytetään ja johon itse on tottunut.

Suomeksi on muutenkin kiva katsoa, kun dialogissa käytetään silloin tällöin stadin slangia jota itse ymmärrän :'D Sekin on tosin muuttunut ysärin jälkeen.
Näytä käyttäjän tiedot
Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet   Ti Elo 01 2017, 08:48

Jeah ja stadin slangi tekeekin niistä just Prätkähiiret sanon mä
Näytä käyttäjän tiedot
Last Chance
Admin

Viestien lukumäärä : 11984
Ikä : 28

ViestiAihe: Vs: Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet   Ti Elo 01 2017, 08:51

Ja vastaavasti suomen kieltä osaava syntyperäinen englannin kielen puhuja ei ymmärtäisi kaikkea mitä suomidubissa on.

Suomenkielistä käännöstä on todennäköisesti toteutettu siten että se on mukautettu suomalaiseen kulttuuriin. Koska alkuperäisessä puhutaan slangia, niin puhutaan myös suomalaisessa, ja suomidubissa on mainintoja suomalaisista julkkiksista koska enkkudubissa puhutaan sen ajan amerikkalaisjulkkiksista.

Suomentajat ovat varmaan miettineet päänsä puhki keksiessään käännöksiä englannin kielen slangille.

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet   Ti Elo 01 2017, 09:32

Varmasti ja musta tuntuu et duppauksia on jouduttu ottaa moneen kertaan uusiksi kun ääninäyttelijät on repeilly omille kaksimielisille läpilleen
Näytä käyttäjän tiedot
Last Chance
Admin

Viestien lukumäärä : 11984
Ikä : 28

ViestiAihe: Vs: Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet   Ti Elo 01 2017, 09:34

Todennäköisesti. Veikkaan myös että suomentajilla ei aina pitänyt pokka.

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet   Ti Elo 01 2017, 09:37

Jeah tyypeillä on runosuoni sykkiny ja raskaasti
Näytä käyttäjän tiedot
Norton

Viestien lukumäärä : 303

ViestiAihe: Vs: Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet   Ti Helmi 27 2018, 20:49

joo musta tää on just hauska! Vanhoissa prätkiksissä ei oo pelätty ottaa taiteellisisa vapauksia tehdä niistä enemmän tänne sopivia.

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet   Ke Helmi 28 2018, 15:34

Jeah ja parhampia on kyl Leipiksen mielikuvitukselliset haukkumanimet Rasvanahalle niin kuin se "Hikinen hirvennäköinen hillokauha"
Näytä käyttäjän tiedot
Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet   Ti Heinä 10 2018, 09:52

Mä itse pidän oikeastaan molemmista versioista. Moton ääni saat mut kyl sulamaan joka kerta kun mä katon Terässormen alkuperäisillä äänillä.
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet   

Suomenkieliset äänet vs englanninkieliset äänet
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Prätkähiiret Marsista :: Yleinen prätkähiirikeskustelu-
Siirry: