Last Chance Garage
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Epäsuositut mielipiteet

Siirry alas 
4 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16  Seuraava
KirjoittajaViesti
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptySu Maalis 25 2018, 11:21

Joo mä ymmärrän sua Smile. Tykkäätkö muuten dekkareista?
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptySu Maalis 25 2018, 11:23

*puistelee päätään epäuskoisena*

Vaikea sanoa, koska en ole lukenut kovin montaa dekkaria. Da Vinci-koodin olen lukenut, ja oli itse asiassa aika hyvä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptySu Maalis 25 2018, 11:26

*Nyökyttelee myöntävästi*

En ole lukenut Da vinci-koodia mut oon kuullu siitä. Mä ite pidän old school tyylistä niin kuin Poirot, Marple ja Holmes
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptySu Maalis 25 2018, 11:31

*ei edelleenkään usko*

Se, mitä kirjoja lukee on makuasia. Sama kai se on mistä tyylilajista kukin tykkää ja tykkääkö uudesta vai vanhasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptySu Maalis 25 2018, 11:35

*Nyökyttelee niin että niska menee jumiin*

Totta puhut. Mielipideasioista ja faktoista ei voi kiistellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 07:40

Edelleenkään en ole halukas antamaan anteeksi, ja edelleen inhoan susia koko sydämeni pohjasta. 

Ja asiasta toiseen, en ymmärrä mikä tekee Angelina Joliesta niin ihmeellisen kauniin. Ihminen on hänkin ja kauneus on katsojan silmissä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 08:40

En itedä näyttelijästä muuta kuin sen että hän oli aiemmissa Tomb raider elokuvissa Lara Croft ja sekin taisi mennä rinnanympäryksen piikkiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 08:44

Tiedän Tomb Raiderin ja Lara Croftin, tosin on jäänyt näkemättä. On ollut mukana ainakin leffoissa Mr & Mrs Smith ja Kung Fu Panda (ääninäyttelijä). Viimeisenä mainitun olen nähnyt. Ihan ok leffa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 08:50

Itsekin olen nähnyt Kung Fu Pandan molemmat osat mutta ketä Angelina Joile oikeen ääninäyttelee. Mä muistan vaan et Jackie Chan on Apina
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 08:53

Wikipedian mukaan Jolie näytteli Tiikeritär -nimistä hahmoa.

Ja muuten, on täysin hyväksyttävää että aikuinen katsoo animaatioelokuvia.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 08:55

Ai se on Tiikeritär.

Joo oon samaa mieltä. Itsekin tykkään nimenomaan ainmaatioleffoista koska ne on hyvä relaus keino.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 15:51

Last Chance kirjoitti:
Jos minulta kysytään, ihmiset ovat parempia ja tärkeämpiä kuin eläimet. Eläimistä on syytä pitää huolta, ja tykkään kyllä eläimistä, mutta ihmiset ja heidän turvallisuutensa ovat minun tärkeysjärjestyksessäni ykkössijalla.
Anteeksi, mutta millä lailla ihminen on eläintä parempi? Emmekös me ihmiset itse ole maailman suurimpia petoja, kun mehän sodimme, tapamme toisiamme, tuhoamme maapalloa saasteilla, tapamme uhanalaisia eläimiä rahan takia jne?

Usko tai älä, kyllä minuakin pelottaa jo pelkkä ajatus päätymisestä petoeläimen kitaan (suurin pelkoni nimittäin on jonkun eläimen puruleluksi päätyminen) ja surettaa niiden ihmisten puolesta, jotka ovat menettäneet joko läheisensä tai lemmikkinsä petoeläimen hyökkäyksen takia, mainitsinhan Lemmikkieläimet -ketjussa, että ensimmäinen lemmikkikissani mahdollisesti on päätynyt jonkun pedon kitaan. Minulla on myös pelonsekainen kunnioitus haita kohtaan niiden koon ja voiman takia ja koska tiedän, että kun se käy ihmisen tai minkä tahansa eläimen kimppuun, tulokset eivät ole kaunista katsottavaa.

Esim. Dark5 -nimisen YouTube -käyttäjän kanavalla on video nimeltään "5 Unbelievable Shark Attacks That Actually Happened", jossa käydään läpi erilaisia tosielämän haihyökkäyksiä (mm. New Jerseyn vuoden 1916 paniikkia aiheuttaneet haihyökkäykset, jotka toimivat inspiraationa Peter Benchleyn Tappajahai -romaanille, josta Steven Spielberg sitten teki elokuvan). Näistä viidestä esitellystä tapauksesta itselleni karmein ja traagisin on tapaus nro 4 (joka esitellään tapauksista toisena): vuonna 1985 33-vuotias Shirley Ann Durdin -niminen neljän lapsen äiti oli uimassa Etelä-Australiassa sijaitsevassa Peake Bayssa, kun yhtäkkiä 6-metrinen valkohai hyökkäsi tämän kimppuun ja repi tämän kahtia. Durdinin rannalla olleet aviomies ja lapset eivät voineet tehdä mitään ja hai vielä söi naisen elottoman, päättömän raadon ennen kuin se painui matkoihinsa. Sanotaan, etteivät hait pidä ihmisen lihasta, koska me olemme liian sitkeitä niille, mutta voi olla, että tämä edellämainittu yksilö oli niin nälkäinen, ettei sitä voinut vähempää kiinnostaa, mitä se syö. Kyllä ihminenkin voi epätoivoisessa tilanteessa nälän ottaessa vallan sortua äärimmäisyyksiin, esim. 70-luvulla tapahtuneen Andien lento-onnettomuuden seurauksena onnettomuudesta selvinneet joutuivat ääriolosuhteissa turvautumaan kannibalismiin, eli syömään toisiaan, ennen kuin nämä pelastettiin.

(Katselin myös ohimennen muita lähteitä, ja löysin sellaisen paikan kuin sharkattackfile.net, jonne rekisteröidään tapahtuneita haihyökkäyksiä. Durdinin tapauksesta voi lukea tästä).
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 16:22

Lajimme on monella tavalla pidemmälle kehittynyt kuin kaikki muut, ja ihminen on tietääkseni älykkäämpi kuin muut lajit. En suostu allekirjoittamaan väitettä siitä, että ihminen olisi se kaikista suurin peto. Ihan kuin ihmistä ei muka uhkaisi mikään. Kyllä voi hyvinkin uhata. Enkä myöskään käsitä tätä ajattelutapaa, jonka mukaan ihminen olisi paha ja me olisimme muka niitä kaikista pahimpia petoja. Joka näin väittää, antaa sellaisen vaikutelman että vihaa koko ihmislajia.

En edes tee eroa ihmisten ja eläinten välillä, sillä biologian näkökulmasta ajateltuna ihminen on eläin.

Ihminen pystyy kyllä saamaan paljon hyvääkin aikaan (ja on varmasti saanutkin), vaikka on saanut aikaan myös pahaa. Me olemme auttaneet ja pelastaneet toisia ihmisiä sekä muiden lajien yksilöitä. Ja kyllähän nämä "eläimetkin" tappavat toisiaan - ja meitäkin. Me pystyisimme kyllä tekemään maailmasta paremman paikan jos viitsisimme. Nyt maailma on kuitenkin siinä tilassa että on liian myöhäistä pelastaa se. Ihminen kykenee - toisin kuin muut lajit - erottamaan oikean ja väärän toisistaan (tavallisesti). Uskon, että lähtökohtaisesti ihmiset haluavat toimia hyvin ja oikein. 

Näistä edellä mainituista syistä pidän ihmistä muita lajeja parempana ja ylivertaisempana.

Ymmärrän kyllä täysin sen, ettet halua joutua pedon kitaan. Kammo petoeläimiä kohtaan on täysin luonnollista ja lajillemme tyypillistä. Joten siitä syystä minulla menee täysin yli ymmärryksen että on niitäkin ihmisiä jotka ovat petoeläinten puolella.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 17:04

Selvä, vastauksesi auttoi ymmärtämään ajatusmaailmaasi. Ja totta se on, ettei jokainen ihminen ole välttämättä paha, onhan niitä aidosti hyviäkin ihmisiä, jotka esim. auttavat muita epäitsekkäästi. Minua vain välillä yököttää se, miten me esim. turmelemme ympäristömme välinpitämättömyydellä ja kohtelemme toisiamme kuin mutaa, vaikka ei tekisi mitään pahaa toiselle.

Tosin, olisiko liikaa pyydetty, jos kertoisit, mistä tämä vihasi susia kohtaan oikein kumpuaa? Ei kukaan vihaa jotain asiaa todella voimakkaasti ilman syytä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 17:17

DeadRat21 kirjoitti:
Selvä, vastauksesi auttoi ymmärtämään ajatusmaailmaasi. Ja totta se on, ettei jokainen ihminen ole välttämättä paha, onhan niitä aidosti hyviäkin ihmisiä, jotka esim. auttavat muita epäitsekkäästi. Minua vain välillä yököttää se, miten me esim. turmelemme ympäristömme välinpitämättömyydellä ja kohtelemme toisiamme kuin mutaa, vaikka ei tekisi mitään pahaa toiselle.

Tosin, olisiko liikaa pyydetty, jos kertoisit, mistä tämä vihasi susia kohtaan oikein kumpuaa? Ei kukaan vihaa jotain asiaa todella voimakkaasti ilman syytä.

Tästä aiheesta voi olla montaakin mieltä. Kyllä, valitettavasti sitäkin on tapahtunut että luontoa on turmeltunut ihmisen toiminnan seurauksena ja jotkut ihmiset kohtelevat lajitovereitaan huonosti. 

No, voin kyllä kertoa sen.

Olen aina vierastanut susia, ja ihmiselle on luontaista kokea tiettyä pelkoa ja inhoa susia ja muita petoja kohtaan. Mutta vihani niitä kohtaan johtuu osittain siitä että niitä liikkuu yhä enemmän ihmisasutusten lähellä. ja samoilla koulureiteillä joita lapset käyttävät (mikä huolestuttaa minua erityisen paljon). Ja sitten osittain vielä siitäkin syystä, että joillakin ihmisillä on pakkomielle puolustaa susia viimeiseen asti, ei ole ainakaan vähentänyt kammoani susia kohtaan. Päin vaistoin, he ovat vain lietsoneet sitä entisestään. Susien myös tiedetään käyneen lemmikkien kimppuun - mistä sitä tietää ovatko ihmiset seuraavia.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 17:25

Last Chance kirjoitti:
No, voin kyllä kertoa sen.

Olen aina vierastanut susia, ja ihmiselle on luontaista kokea tiettyä pelkoa ja inhoa susia ja muita petoja kohtaan. Mutta vihani niitä kohtaan johtuu osittain siitä että niitä liikkuu yhä enemmän ihmisasutusten lähellä. ja samoilla koulureiteillä joita lapset käyttävät (mikä huolestuttaa minua erityisen paljon). Ja sitten osittain vielä siitäkin syystä, että joillakin ihmisillä on pakkomielle puolustaa susia viimeiseen asti, ei ole ainakaan vähentänyt kammoani susia kohtaan. Päin vaistoin, he ovat vain lietsoneet sitä entisestään. Susien myös tiedetään käyneen lemmikkien kimppuun - mistä sitä tietää ovatko ihmiset seuraavia.
Okei, nyt ymmärrän paljon paremmin tätä suhtautumistasi susiin, kiitos. Ja kyllä, pelko on sinänsä aivan aiheellista, jos kerran eläimet rohkenevat ihmisasutuksille. Vielä tästä puuttuisi se, että karhut seuraisivat sutten esimerkkiä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Maalis 30 2018, 17:34

DeadRat21 kirjoitti:
Last Chance kirjoitti:
No, voin kyllä kertoa sen.

Olen aina vierastanut susia, ja ihmiselle on luontaista kokea tiettyä pelkoa ja inhoa susia ja muita petoja kohtaan. Mutta vihani niitä kohtaan johtuu osittain siitä että niitä liikkuu yhä enemmän ihmisasutusten lähellä. ja samoilla koulureiteillä joita lapset käyttävät (mikä huolestuttaa minua erityisen paljon). Ja sitten osittain vielä siitäkin syystä, että joillakin ihmisillä on pakkomielle puolustaa susia viimeiseen asti, ei ole ainakaan vähentänyt kammoani susia kohtaan. Päin vaistoin, he ovat vain lietsoneet sitä entisestään. Susien myös tiedetään käyneen lemmikkien kimppuun - mistä sitä tietää ovatko ihmiset seuraavia.
Okei, nyt ymmärrän paljon paremmin tätä suhtautumistasi susiin, kiitos. Ja kyllä, pelko on sinänsä aivan aiheellista, jos kerran eläimet rohkenevat ihmisasutuksille. Vielä tästä puuttuisi se, että karhut seuraisivat sutten esimerkkiä.

Toivottavasti karhut pysyvät poissa ihmisasutuksilta. Monesti petoeläimet ovat vaikuttavia otuksia, mutta mieluiten pysyisin turvallisen välimatkan päässä, enkä toivo niiden tappavan ihmisiä.

Hienoa että osoitat ymmärrystä. Tietenkään en voi pakottaa toisia olemaan samaa mieltä. Mutta kun nämä uutiset ihmisasutusten lähellä liikkuvista pedoista huolestuttavat minua. Ja sitten näiden petojen puolustajien vähättelevä asenne ärsyttää minua.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyLa Maalis 31 2018, 09:03

Tosta Angelina Joilesta tuli mieleen yks toinen näyttelijä joka taitaa olla leffoissa vaan kroppansa puolesta. Megan Fox on melkein jokaisessa Transformers leffassa ja molemmissa TMNT leffassa. Toisaalta se on kyl tosi hyvä April O'Neil
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyPe Toukokuu 04 2018, 21:47

Anteeksi, mutta en ymmärrä miten ihminen voi vihata ihmislajia tai muuten pitää ihmisiä lähtökohtaisesti pahana. Kyllä tuo minusta vaikuttaa yleistämiseltä ja kärjistämiseltä. Saattaisin ehkä jollain tasolla ymmärtää tällaisen ajattelutavan, jos on paljon ikäviä kokemuksia muihin ihmisiin liittyen. Itse uskon, että lähtökohtaisesti ihminen haluaa toimia hyvin ja oikein, ja että ihmisyys on lähtökohtaisesti hyvä asia. Tietenkin on sellaisia yksittäisiä ihmisiä joista en pidä. Eivätkä kaikki ihmiset ole hyviä. 

Tunnustan kuitenkin sen tosiasian, että luontoa on turmeltunut ja eläinlajeja hävinnyt ihmisen toiminnan seurauksena. Ajattelen sen kuitenkin johtuvan enemmänkin ajattelemattomuudesta ja tietämättömyydestä kuin oikeasta pahuudesta. Uskon että ajattelemattomuus on hyvinkin yleistä, ja oikea pahantahtoisuus harvinaista. Jos ihmiset olisivat olleet tietoisia toimintansa seurauksista, maailman tila olisi luultavasti toisenlainen. 

Ääriesimerkkinä ihmislajiin kohdistuvasta vihasta voisi mainita ne internetin käyttäjät, jotka toivovat että ihmisille tapahtuu pahoja asioita, ja jopa toivovat ihmisten kuolevan sukupuuttoon. Menee yli käsityskyvyn suoraan sanottuna. Surettaa myös miten joku voi vihata noin paljon. Sad 

Ilmeisesti olen siis automaattisesti paha, koska olen ihminen. Ilmeisesti olen myös paha siksi koska ajattelen näin Rolling Eyes Ja jos vihaat ihmisiä, ilmeisesti vihaat myös minua koska olen ihmislajin edustaja.

Vaikka olisit eri mieltä, en automaattisesti oleta sinua pahaksi. Enkä halua tehdä pahaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Vierailija
Vierailija




Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyLa Toukokuu 05 2018, 00:22

Last Chance kirjoitti:
Anteeksi, mutta en ymmärrä miten ihminen voi vihata ihmislajia tai muuten pitää ihmisiä lähtökohtaisesti pahana. Kyllä tuo minusta vaikuttaa yleistämiseltä ja kärjistämiseltä. Saattaisin ehkä jollain tasolla ymmärtää tällaisen ajattelutavan, jos on paljon ikäviä kokemuksia muihin ihmisiin liittyen. Itse uskon, että lähtökohtaisesti ihminen haluaa toimia hyvin ja oikein, ja että ihmisyys on lähtökohtaisesti hyvä asia. Tietenkin on sellaisia yksittäisiä ihmisiä joista en pidä. Eivätkä kaikki ihmiset ole hyviä. 

Tunnustan kuitenkin sen tosiasian, että luontoa on turmeltunut ja eläinlajeja hävinnyt ihmisen toiminnan seurauksena. Ajattelen sen kuitenkin johtuvan enemmänkin ajattelemattomuudesta ja tietämättömyydestä kuin oikeasta pahuudesta. Uskon että ajattelemattomuus on hyvinkin yleistä, ja oikea pahantahtoisuus harvinaista. Jos ihmiset olisivat olleet tietoisia toimintansa seurauksista, maailman tila olisi luultavasti toisenlainen. 

Ääriesimerkkinä ihmislajiin kohdistuvasta vihasta voisi mainita ne internetin käyttäjät, jotka toivovat että ihmisille tapahtuu pahoja asioita, ja jopa toivovat ihmisten kuolevan sukupuuttoon. Menee yli käsityskyvyn suoraan sanottuna. Surettaa myös miten joku voi vihata noin paljon. Sad 

Ilmeisesti olen siis automaattisesti paha, koska olen ihminen. Ilmeisesti olen myös paha siksi koska ajattelen näin Rolling Eyes Ja jos vihaat ihmisiä, ilmeisesti vihaat myös minua koska olen ihmislajin edustaja.

Vaikka olisit eri mieltä, en automaattisesti oleta sinua pahaksi. Enkä halua tehdä pahaa.
Huoh, näin sitä voi käydä, kun tunnekuohussa kirjoittelee. Tosin myönnän sen, että olen aika kyyninen ja varautunut ihmisten (varsinkin nuorison) suhteen, mutta en minä aikuisten oikeesti pidä jokaista ihmistä pahana. Silloin tällöin tosin joidenkin ihmisten ääliömäinen käyttäytyminen saattaa ottaa päähän niin, että ajattelukykyni sumenee inholla ja vihalla.

En kuitenkaan ihan täysin osta tuota Hanlonin partaveitsi -sääntöä. On eri asia tehdä puhtaasti vahingossa pahaa kuin tehdä tarkoituksellisesti/tietoisesti pahaa. Mutta voihan se hyvinkin olla niin, että joiltakin ihmisiltä puuttuu kyky katsoa ns. "isoa kuvaa" ja nähdä tekojensa seuraukset.

Ja miksi minä toivoisin ihmisille pahaa? Voisin jokaikisellä mieleentulevalla keskustelupalstalla ja/tai kommenttiosiossa surkutella sitä, että elämä haisee, ei jaksa kiinnostaa, mikään ei onnistu tai sitten voisin haukkua muita ihmisiä totaalisesti lyttyyn ja toivoa vaikka, että joku näistä joutuisi bussin yliajamaksi. Mutta olisiko siitä lopulta mitään hyötyä minulle? Eipä juurikaan olisi. Elämän voi käyttää paljon fiksumminkin.

Ja ei, sinä et ole paha, vaikka olet ihminen ja olet tästä asiasta eri mieltä kuin minä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyLa Toukokuu 05 2018, 07:14

En kirjoittanut tätä "tunnekuohuissani" (kuten haluat asian tulkita),  vaan ihmetelläkseni miten järjetöntä on jos ihminen ajattelee ihmislajista pahaa. Ihmisvihassa ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Minulle ei vain kerta kaikkiaan mene kaaliin, miten joku voi vihata omaa lajiaan. On myös täysin eri asia olla pelkästään varautunut kuin vihata ihmisiä.

Edelleen kieltäydyn allekirjoittamasta sitä väitettä että ihmislaji olisi lähtökohtaisesti paha tai suurin osa ihmisistä pahoja. Näin asia ei ole.

"En kuitenkaan täysin osta tuota Hanlonin partaveitsi-sääntöä - on eri asia tehdä puhtaasti vahingossa pahaa kuin tehdä tarkoituksellisesti/tietoisesti pahaa". Mutta juuri tuostahan siinä säännössä on nimenomaan kyse. On eri asia tehdä virheitä ajattelemattomuuttaan kuin oikeasti tarkoittaa pahaa.

Jos/koska vihaat ihmisiä, vihaat myös minua Evil or Very Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyLa Toukokuu 05 2018, 08:51

Odotan, että edelliseen viestiini vastataan Evil or Very Mad Inhottavaa kun joutuu puhumaan itsekseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyLa Toukokuu 05 2018, 08:59

Mä en vihaa sua enkä ihmisiä yleensäkään. Vaikka yläasteen luokalle osuikin kaiken maailman ääliöitä joita en välttämättä välittäisi tavata enää koskaan en mä kuitenkaan ihmisiä vihaa. Siin ei ole mitään järkeä et vihaa omaa lajiaan niin syvästi et haluais sen kuolevan Sad. Eli olen samaa mieltä kanssasi tästä asiasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyLa Toukokuu 05 2018, 09:02

Samanmielisyyttä en odottanut, vaikka en ymmärräkään, miten joku voi tuntea tuollaista vihaa omaa lajiaan kohtaan. Minusta se on ristiriitaista. Ajattelen ihmisyyden olevan lähtökohtaisesti hyvä asia vaikka kohdalleni on osunut niitäkin joista en pidä.

Harmi, että olet joutunut tekemisiin ääliöiden kanssa. Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 EmptyLa Toukokuu 05 2018, 09:06

Jeah itsekin ajattelen et ihmisyys on hyvä asia. En ymmärrä niitä jotka haukkuu toisia ja käskee tekeen itsarit tai jotain vastaavaa tai yleensä sellaisia joiden mielestä ihmiskunta on mätä Sad .

Joo luokan jätkistä suurin osa oli nuijia mut se on onneks ohi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Epäsuositut mielipiteet   Epäsuositut mielipiteet - Sivu 10 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Epäsuositut mielipiteet
Takaisin alkuun 
Sivu 10 / 16Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Muu keskustelu :: Sekalaista höpötystä-
Siirry: