Last Chance Garage
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Dungeons & mice (K-12)

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Dungeons & mice (K-12)   Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 EmptyLa Maalis 26 2016, 21:21

Täytyy sanoa että tällaiset kidutusjutut ovat hieman puistattavia. pale Olet osannut hyvin kuvata aihetta. 

Muuten, tuosta luvun lopussa olevasta kohtauksesta tulee jostain syystä mieleen se Disneyn Notre Damen kellonsoittajan kohtaus jossa tuomari Frollo on aikeissa polttaa Esmeraldan roviolla ja Esmeralda sylkäisee Frollon kasvoille. 

Nyt vain toivotaan että Turbo, Vinski ja Santtu ehtivät apuun.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Dungeons & mice (K-12)   Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 EmptySu Maalis 27 2016, 10:26

Lil Hoss: Musta Vapisuttaja vaan tuntu jotenkin harvinaisen julmalta jopa Prätkis-pahikseksi niin et sen osas kuvitella tohon tilanteeseen. Itse asiassa siitä se roviokohtauksen idea lähtikin Very Happy. Kiva jos tykkäät. Jatkuu.

Osa 14
Santtu oli todellakin lentänyt talliin etsiäkseen Moton ratsun. Yön musta ori potki pilttuunsa ovea ja näytti olevan ihan vauhkona. Se vaistosi isäntänsä olevan pulassa. Santtu lensi hevosen luo ja yritti saada sen rauhoittumaan. 
- Hei, hei ota iisisti, Pikkuinen. Jätkät on tulossa, Santtu rauhoitteli.
Juuri silloin ulkoa kuului roihahtava ääni ja Santtu säntäsi ikkunalle. Leipäjuusto oli sytyttänyt rovion.
- Eih, Santtu henkäisi.
Samassa muurin harjalta loikkasi kaksi hevosta selässään seikkailija ja varas. Moto onnistui katsomaan äänen suuntaan ja näki Turbon ja Vinskin.
- Jätkät, hän voihkaisi.
Hikipisarat valuivat pitkin hänen kasvojaan. Turbo ja Vinski katsoivat hetken kauhuissaan paaluun sidottua veikkaansa ja käänsivät sitten raivoisan katseensa Leipäjuustoon.
- Tää peli loppuu tässä ja nyt kalanaama. Päästä meidän veikka vapaaks. Heti! Turbo kivahti.
- Enpä oikein usko jyrsijät. Minulla sattuu nimittäin olemaan pieni yllätys teille. Luurankosotilaat! Tuhotkaa heidät, Leipäjuusto käski.
- Paetkaa...jätkät. Se...on...ansa, Moto yritti huutaa mutta ei muutenkin jo kuivan kurkkunsa ansiosta pystynyt kunnolla edes puhumaan.
Savu sai hänet yskimään. Luurankosotilaat saartoivat Turbon ja Vinskin. Vinski vilkaisi Turboa virnistäen.
- Oisko nyt He-man-esityksen paikka? hän kysyi.
- Luulin jo ettet kysyisi, Turbo naurahti ja veti kristallimiekan esille.
Aurinko kimalteli miekan terästä niin kirkkaasti, että pahisten täytyi peittää silmänsä. Turbon ratsu nousi takajaloilleen mikä sai tilanteen näyttämään vielä dramaattisemmalta. Santtu katseli tilannetta sivummalta.
- Olikohan sittenkään viisasta näyttää noille sitä Thoria, hän mutisi.
Turbo ja Vinski kävivät hyökkäykseen kohti luurankosotilaita. Kun Turbo iski ensimmäistä kohti tulevaa luurankoa miekalla, hän huomasi ettei se enää koonnutkaan itseään.
- Ai noin se toimii, hän naurahti.
Pian Leipäjuusto huomasi joukkojensa olevan kohta vain kasa luita. Hän kääntyi tuskallisesti irvistelevän Moton puoleen.
- Olette ehkä voitolla, mutta sinua ystäväsi eivät voi enää pelastaa, Leipäjuusto naureskeli.
Moto nosti katseensa hetkeksi. Hänellä oli jo todella tukalat oltavat. Hiki virtasi pitkin hänen kasvojaan ja hän yski jo kuin keuhkotautipotilas. Leipäjuuston kasvot näyttivät lieskojen läpi melkein paholaismaislta. Moton päässä pimeni. Taistelukentällä Turbo oli huomannut tilanteen. Hän katsoi Vinskiä.
- Vapauta sä Moto. Mä pidän nää luukallet kiireisinä, hän huikkasi.
Vinski nyökkäsi ja lähti ratsastamaan kohti lavaa. Hän loikkasi lavalle ja iski Leipäjuuston alas suoraan Rasvanahan ja Vapisuttajan niskaan. Se ainakin pidättelisi roistoja hetken. Sitten Vinski kääntyi Moton puoleen ja veti esille veitsensä. Nopealla liikkeellä hän sai Moton kahleet auki ja nosti hänet harteilleen. Muutamia hanttapuleja kiipesi lavalle aikomuksenaan pysäyttää hänet. Vinski kiersi häntänsä muutaman tulessa olevan risukimpun ympärille ja heitti ne kohti hanttapuleja. Roistojen alkaessa polkea liekkejä sammuksiin Vinski loikkasi alas lavalta hevosensa selkään mukanaan tajuton Moto. Hän ratsasti kohti Turboa.
- Mä sain sen, Vinski sanoi.
Turbo nyökkäsi ja onnistui juuri ja juuri väistämään päätään kohti lentäneen nuolen. Hän katsoi Vinskiä.
- Moto on saatava pois taisteluareenalta. Tajuttomana se on maalitaulu, Turbo sanoi.
- Jätkät, hei! Täällä päin! Santtu huusi.
Pojat kääntyivät katsomaan talleille päin ja näkivät Santun. Turbo katsoi Vinskiä ja tämä nyökkäsi. Vinski ratsasti tallin luo ja sai Santun avustamana raahaamaan Moton sisälle.
- Tääl se on turvassa, jos noi luupellet ei keksi käyttää tulinuolia, Vinski totesi.
- Vitsit sikseen, Vinski. Moto on just ollu vähällä tulla grillatuksi, Santtu ärähti.
Vinski nyökkäsi nolona, nousi hevosensa selkään ja syöksyi takaisin taisteluun. Kun Vinski oli lähtenyt, Santtu huomasi Moton ratsun käyttäytyvän edelleen levottomasti. Se tökki Moton päätä turvallaan ja yritti ilmiselvästi saada isäntäänsä virkoamaan. Moto ei kuitenkaan reagoinut. Hän ei tuntunut edes hengittävän.
- Moto! Santtu huudahti kauhistuneena ja painoi korvansa Moton suulle.
Moto ei hengittänyt. Santtu kallisti Moton päätä taaksepäin ja puhalsi hänen suuhunsa ilmaa. Sitten Santtu alkoi painella Moton rintakehää.
- Come on, Moto. Älä tee tätä, hän ajatteli siirtyessään painelusta jälleen puhallukseen.
Kolmannella painelukerralla Moto veitäisi henkeä ja avasi silmänsä. Hän alkoi yskiä ja nousi kyynärpäittensä varaan. 
- Oi äiti! Köh krööh! Mitä ne on tehny sun pojalle, Moto yski.
Santtu näytti helpottuneelta.
- Santtu? Mitä tapahtu? Viimeinen asia minkä muistan on kalapään naama, Moto sanoi päätään hieroen.
Santtu ei sanonut mitään vaan syöksyi Moton kaulaan halaten häntä.
- Mä pelkäsin jo hetken, ettet sä selviä. Onneks mä oon käyny ensiapukurssin, hän henkäisi.
Kommentoikaa pliis Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Dungeons & mice (K-12)   Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 EmptySu Maalis 27 2016, 19:30

Onneksi Turbo ja kumppanit ehtivät apuun ja Moto selvisi. Olipa hyvä juttu että Santtu osasi antaa ensiapua.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Dungeons & mice (K-12)   Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 EmptyMa Maalis 28 2016, 09:58

Lil Hoss: Jeah todellakin. Kiva jos tykkäät Very Happy . Jatkuu

A/N: Viimeistä osiota muuten viedään. Tiedän, että jossain kohdissa olen saattanut ampua yli ja täst tuli aikast pitkä stoori, mut kertokaa ihmeessä oma mielipiteenne koko stoorista.

Osa 15
Moto oli hieman yllättynyt halauksesta, mutta halasi sitten Santtua. Sitten hän nosti Santun leukaa.
- En ois ehkä selvinnykkään ilman sua ja jätkiä. Mä jään sulle velkaa henkeni, Moto sanoi hymyillen.
- Etkä sä ole vieläkään selvillä vesillä, kuului silloin Vapisuttajan ääni.
Korsto oli jotenkin onnistunut pääsemään paikalle hälinän turvin. Santtu nousi seisomaan Moton eteen.
- Jos sä haluat Moton, sun täytyy päihittää mut eka, hän ärähti.
- Sopii mulle, Vapisuttaja totesi ja iski Santun tieltään mojovalla lyönnillä.
Moton silmä syttyi palamaan punaisella.
- Hei, noin ei kohdella naista, hän kivahti ja kävi Vapisuttajan kimppuun.
Santtu oli päässyt osittain ylös ja seurasi nyt sivusta kahden väkivahvan avaruusolennon kamppailua. Ottelu näytti tasaväkiseltä, kunnes Vapisuttajan käsi alkoi hohtaa punaisena ja hän iski Moton seinään.
- Moto! Santtu huudahti.
Vapisuttaja käveli uhkaavasti kohti tokkuraista Motoa käsi edelleen hohtaen.
- Käy melkein sääliks sua, hän nauroi ja aikoi juuri iskeä, kun joku taputti häntä olkapäälle.
Vapisuttaja vilkaisi taakseen ja hänen suunsa loksahti auki.
- Sääli vaan itsees, sekundasolttu. Yritit listii mun veikan, Turbo sanoi ja iski Vapisuttajaa niin kovaa tsernopuikoilla, että tämä lensi seinästä läpi.
Turbo ja Vinski olivat ennättäneet oikealla hetkellä paikalle. Vinski auttoi Moton pystyyn.
- Ooks sä okei, isoveikka? hän kysyi.
-Jeah, oon mä. Kiitos teidän. Mut miten te oikein selvisitte niistä luukasoista, Moto kysyi.
Turbo virnisti ja veti kristallimiekan esille.
- Tää miekka teki niist selvää, hän naurahti.
Santtu oli saanut Moton ratsun pilttuun oven auki ja löytänyt siinä samalla Moton miekan ja suojukset. Hän antoi varusteet Motolle. Nelikko loikkasi ratsaille ja lähti ratsastamaan kohti linnaa.
- Meidän on jotenkin saatava Chicago muutettua takaisin nykyaikaan, Santtu sanoi.
- Joo, mut miten? Me ei tiedetä miten ne sai tän aikaan, Turbo kysyi.
- Mä tiedän. Kun ne toi mut tänne, mä näin Nuikin labrassa jonkin laiteen jonka valokeilassa oli Dungeons & Dragons-lautapelilaatikko. Mä oon varma, et sen avulla kalanaama kätyreineen muutti Chicagon keskiajalle, Moto kertoi.
Turbo nyökkäsi virnistäen.
- Ei sit muuta ku..., hän aloitti.
- HANAT AUKI!!!! kaikki huusivat ja ravasivat suorintatietä sisälle linnaan.
Nuikin labrassa Leipäjuusto ravisteli Nuikkia.
- Keksi äkkiä jotain! Niistä luurankoritareista ei ollut mihinkään! hän karjui.
- Mitä minun pitäisi tehdä? Etsiä jostain örkkiarmeija? Nuikki kysyi.
- Kyllä ja mielellään nopeasti, Leipäjuusto käski.
Nuikki ei kuitenkaan ehtinyt tehdä juuri mitään, kun Rasvanahka kiiruhti paikalle.
- Pomo, ne sankarihiiret on tulossa, hän sanoi juuri, kun Moton ampuma laser räjäytti oven.
- Kop, kop. Huonepalvelu, Vinski vitsaili.
Leipäjuusto irvisti raivoisasti ja käski hanttapulit ja Rasvanahan hiirien kimppuun. Turbo vilkaisi Santtua.
- Me pidetään noi pellet kiireisinä. Hoida sä fantasian muuntaja, hän sanoi.
Santtu nyökkäsi ja lehahti siivilleen. Hiiret kävivät hyökkäykseen. Turbo veti jousensa ja ampui sarjan nuolia kohti hanttapuleja. Hetken kuluttua konnat roikkuivat seinällä kuin veitsenheittäjän avustajat maalitauluissa. Moto ampui kattokruunun putoamaan suoraan kolmen korston niskaan. Vinskin oli saartanut muutaman hanttapulin porukka. Vinski vilkaisi ympärilleen ja veti sitten pussukasta esille pieniä kuulia. Hän heitti ne lattialle jolloin ne laukesivat aiheuttaen valatavan savupilven. Savun turvin Vinski onnistui saamaan konnat nopeasti pois pelistä. Sitten kolmikko kääntyi yksissä tuumin kohti Rasvanahakaa. Vinski kietaisi häntänsä rasvaisen gorillan jalkoihin ja kiskaisi tämän pyörimään kohti Turboa ja Motoa. Kaksikko iski yhtä aikaa jolloin korsto lensi suoraan pomonsa päälle. Fantasian muuntajan luona Santtu oli onnistunut iskemään Nuikin koneen kimpusta ja naputteli nyt itse näppäimistöä. Hetken päästä valokeila sammui. Heidän ympärillään ollut linna muuttui pilvenpiirtäjäksi, hevoset muuttuivat prätkiksi ja kaikkien vaatteet muuttuivat taas normaaleiksi. Hiiret riensivät Santun luo.
- Sä onnistuit, Turbo sanoi.
- Tietty onnistuin. Etteks te muka uskonu etten ois onnistunu, Santtu virnisti.
- Tietty me uskottiin. Missä muka meidän oma apurikeiju ei onnistuis, Moto naurahti.
Vinski vilkaisi tainnoksissa olevia konnia ja katsoi sitten Santtua.
- Hei, luukes et sä voit saada viel yhden pihauksen tost muuntajast? hän kysyi.
- Come on! Pitiks kysyy? Masiinat on mun elämää, Santtu naurahti.
- Okei, venatkaa sekka, Vinski sanoi ja häipyi paikalta.
Hetken päästä hän tuli takaisin Huojuva torni pelin kanssa. Santtu tajusi mitä oli tulossa ja vaihtoi naureskellen Dungeons & Dragonsin Huojuvaan torniin. Sitten hän naputteli hetken näppäimistöä ja veti kahvasta. Meni vain hetki, kun pilvenpiirtäjä alkoi huojua uhkaavasti.
- Nyt ois hyvä hetki ottaa hatkat, Moto naurahti.
Nelikko loikkasi prätkien selkään ja kaahasi ulos ikkunasta. Leipäjuusto sai kiskottua itsensä ylös Rasvanahan alta ja puisteli pölyä päältään.
- On mahdotonta luoda savuton työympäristö, kun hiiret kuhisevat nurkissa, hän mutisi happamana.
Nuikki huomasi että fantasian muuntajan peli oli vaihdettu toiseen.
- Tuota, teidän sinileimaisuuttenne, hän sanoi hermostuneesti.
- No mitä nyt senkin urkupilli, Leipäjuusto ärähti kääntyessään ympäri ja huomasi saman kuin Nuikki.
- Voi ei, hän voihkaisi.
Juuri silloin torni sortui.
- Tämä alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää, kuului raunioista vaikerrus.
Vähän matkan päässä hiiret ja Santtu seurasivat tilannetta. Moto katsoi kavereitaan.
- Oon teille kiitollisuuden velassa, kaiffat. Jos ette ois ehtiny ajoissa, mä oisin varmaan just nyt grillikylkeä, hän sanoi.
- Ääh, ei me sua ois pulaan jätetty. Mut oisitpa nähny ne amatsonit, joita vastaan mä jouduin tappeleen et sain noi kaks vapaiksi, Vinski sanoi.
- Sä roikuit laava-altaan yllä, Santtu oikaisi jolloin Vinski tuli nolon näköiseksi.
Turbo ja Moto alkoivat nauraa.
- Hei, jätkät, kun nyt ollaan taas kerran pistetty kalanaaman suunnitelmille piste niin mitä jos lähettäis hodareille, Turbo ehdotti.
Muut nyökkäilivät myöntävästi, kaasuttivat pyöriä ja lähtivät kaahaamaan kohti baseball-stadionia.
- Mut prinssi saapui uljas ratsullaan. Taistellen vie linnaan tää tie. Lohikäärmeen voitti miekallaan, hiiret lauloivat.
Kommeintoikaa pliis  Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Dungeons & mice (K-12)   Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 EmptyMa Maalis 28 2016, 20:36

Hieno tarina Smile Seikkailua ja jännitystä, ja hahmojen puheet kuin suoraan sarjasta. Löysin muutaman satunnaisen kirjoitusvirheen sieltä täältä mutta se ei pahemmin haitannut. Tarinan juoni oli koukuttava ja hiirten laulu olikin hyvä tapa päättää tarina thumbs up
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Dungeons & mice (K-12)   Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 EmptyTi Maalis 29 2016, 07:38

Kiva et tykkäsit Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Dungeons & mice (K-12)   Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 EmptyTo Kesä 16 2016, 09:11

Ajattelin et antaisin hieman lisä tietoa yhdestä omasta hahmosta ja se on Maxie

Nimi: Maxie
Osoite: Chicagon baseballstadionin tulostaulu
Syntymäpäivä: 7.7
Vuosi: 1993
Horoskooppimerkki: Rapu
Sisarukset: Moto
Harrastukset: Motocross ja uinti
Parhaat ystävät: Roy, Tina, Turbo, Moto, Vilma, Vinski, Sam, Santtu, Rita, Miihkali, Roxy, Roope, Max, Minni, Rianah, Rontti, Andy, Anni, Hevi-mimmi, Hevi-hemmo ja Tintti
Kiinnostava urheilulaji: Amerikkalainen jalkapallo
Paras kirja: Mystery club
Eläimiä, joista pitää: Hiiri
Paras elokuva: Alien 8. matkustaja
Paras kappale: Missä miehet ratsastaa
Lempiruoka: Hodarit ja kotikalja
Hauskin oppiaine koulussa: Liikunta
Tv-ohjelmasuosikki: Ritari ässä
Eniten inhoaa: Plutolaiset, rotat, Masi
Eniten pitää: Roy, Moto, pahisten rökitys
Lempiväri: Harmaa
Lempikukka: Lilja
Toiveammatti: Vapaustaistelija
Hartain toive: Paluu Marsiin ja Roy yhä elossa
Hiusten väri: Vaalea
Silmien väri: Punainen
On ollut: Törmäystestinukke, tirehtööri, rantavahti, lihamestari ja skotti
Saa kommentoida Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Dungeons & mice (K-12)   Dungeons & mice (K-12) - Sivu 2 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Dungeons & mice (K-12)
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Fanfiction ja fanitaide :: Prätkähiiritarinat S-K13-
Siirry: