Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.

PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 

Mikä prätkähiirissä ärsyttää?

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Prätkämimmi

Viestien lukumäärä : 12755
Ikä : 24

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   Pe Heinä 28 2017, 11:05

Joo toi on totta
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Fizzy

Viestien lukumäärä : 41
Ikä : 28

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   La Helmi 17 2018, 19:40

Mua ärsyttää (tai pikemminkin harmittaa) että alkuperänen sarja loppui niinkin lyhyeen. Jostain netin syövereistä joskus luin että oli määrä jatkua mutta tuottajat "peruivat" sarjan jatkamisen syystä x, sääli... Mutta onhan noissa silti katsomista.

Toinen mikä korkeintaan lievästi turhautti oli nää flashback-jaksot joissa suurin osa sisällöstä koostui jo nähdyistä kohtauksista, mutta siinä ne meni kertauksena.

Hieman myös harmittaa hahmojen lookin ja habituksen "pilaaminen" tässä uudessa 2006 rebootissa (imo), jonka sisällöstä en toki voi sen syvällisemmin kommentoida sillä en ole katsonut yhtään kokonaista jaksoa vielä. Vaikuttaa vaan enemmän tai vähemmän pyhäinhäväistykseltä omaan silmään, mut mielipiteensä kullakin, ehkä munkin mieli muuttuu jos saisin sitäkin tsiigattua jossain vaiheessa, tiedä tuota.
Näytä käyttäjän tiedot
Last Chance
Admin

Viestien lukumäärä : 11667

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   La Helmi 17 2018, 19:52

Harmi, että alkuperäinen sarja loppui lyhyeen. Melkein kuin se olisi jäänyt kesken. Muistan itsekin lukeneeni internetin syövereistä, että alkuperäisen sarjan tuotanto peruuntui jostain syystä. Miten sen nyt sanoisi - kaikki hyvä loppuu aikanaan. 

Itsekin olen ihmetellyt hahmojen ulkonäön muuttumista uudessa sarjassa - jotkut hahmot muuttuivat melkein tunnistamattomiksi. En koe itse sarjaa ongelmaksi vaikka hahmojen muuttumista ihmettelen. Makunsa kullakin.

Minä muualla: Livejournalissa (englanniksi, tullaan poistamaan) ja Vuodatuksessa (suomeksi, tullaan poistamaan).
Näytä käyttäjän tiedot http://lastchancegarage.palstani.com
Fizzy

Viestien lukumäärä : 41

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   La Helmi 17 2018, 20:00

No kun sitä minäkin mietin, tuntu tyssäävän kun seinään. Sad Mut onneks noita voi alkaa aina alusta kattella, nyt kun nää näkyy olevan suht hyvin saatavilla.

Vielä kun julkaisisivat koko triplatuottiksen dvd-boksin suomeks/enkuks, mut tuskin tulee ihan heti tapahtumaan...
Ärsyttää kun ranskikset sai omansa mut muualla jäätiin nuolemaan näppejä. Pitänee kalastella briteistä se ekan tuotantokauden kokoelma jos ei muuta.

Ja makuasioista ei kait kande kiistellä, en tuomitse ketään. Wink

Näytä käyttäjän tiedot
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   La Helmi 17 2018, 20:15

Tämä kesken jääminen selittänee sen, miksi alkuperäisen sarjan juonessa on niin paljon aukkoja - jos alkuperäiseen sarjaan olisi tehty enemmän jaksoja, niissä jaksoissa olisi luultavasti ollut selityksiä juonen aukoille ja tapahtumille. Mutta kun ei valitettavasti ole  shrug

Minä muualla: Livejournalissa (englanniksi, tullaan poistamaan) ja Vuodatuksessa (suomeksi, tullaan poistamaan).
Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   Su Helmi 18 2018, 08:49

Voishan sitä tehdä itse ikään kuin sen neloskauden shrug
Näytä käyttäjän tiedot
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   Su Helmi 18 2018, 09:13

Ehkä voisi, mutta sitten se ei olisi virallisesti osa prätkiksiä. Ideassa ei kuitenkaan ole mitään vikaa.

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   Su Helmi 18 2018, 09:14

Totta se on fanijuttu mut kuitenkin tarina jatkuis
Näytä käyttäjän tiedot
Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   Ti Heinä 10 2018, 13:02

Kuulostaa ehkä oudolta mut mua ei jätkissä oikeestaan ärsytä mikään. Paitsi ehkä vähän se kun Vinskillä on niin älyttömän iso ego
Näytä käyttäjän tiedot
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   La Loka 13 2018, 23:54

Tässä taannoin tajusin, että vaikka Prätkähiiret onkin loistava ja viihdyttävä sarja, siinä on kolme ongelmaa: juonta ei juuri ole, jätkät voittavat aina ja hahmonkehitystä ei oikein tapahdu.

1) jos jätetään Hanat auki! ja muut flashbackejä sisältävät jaksot pois laskuista, sarjan juoni on joko ohut tai sitten sitä ei ole. Jos jätät vaikka 7 Prätkis-jaksoa välistä, onko mitään juonen kannalta merkittävää tapahtunut? Eipä ole.

2) jos hyvikset aina voittavat, se voi lopulta käydä kyllästyttäväksi. Toki Leipäjuuston tornin tuhoutumiset ovat viihdyttävää katsottavaa, mutta olisin oikeasti halunnut, että hän sentään pari kertaa, tai ainakin joskus, vetäisi lopulta pitemmän korren. Useissa tarinoissa ja tosielämässäkin on asia silleen, että vaikka sankari tekisi asiat kuinka hyvin, se ei välttämättä tarkoita sitä, että hän aina voittaisi. Vastaan on tultava niin myötä- kuin vastoinkäymisiäkin.

3) hahmonkehitys tarkoittaa juuri sitä, miltä se kuulostaakin, eli että hahmo kehittyy ajan mittaan. Prätkiksissä tosin hahmot eivät kehity, esim. jätkät, Leipäjuusto ja Rasvanahka ovat sarjan lopussa enemmän tai vähemmän samanlaisia, millaisia he olivat sarjan alkaessa.
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   Su Loka 14 2018, 07:56

Jokaisessa jaksossa näyttäisi olevan juoni mutta koko sarjassa ei näytä olevan selkeää juonta.

Itse asiassa pahikset voittavat kerran - Kivikasvossa jätkät eivät poikkeuksellisesti onnistu pysäyttämään pahiksia ja estämään näiden tavoitteiden toteutumista. Leipäjuuston tavoite on siis saada rahoitus takaisin koska ylipäällikkö on leikannut sitä ja hankkii avukseen Kivikasvon jota jätkät eivät onnistukaan pysäyttämään. Leipäjuusto saa kuin saakin rahoituksensa takaisin mutta tietysti torni sortuu tämänkin jakson lopussa.

Eikä piirrossarjojen tarvitse eikä pidä olla realistisia (ainakin minun mielestäni). 

Ainoa sarjaan liittyvä asia, joka minua ärsyttää on juuri tuo Vinskin epäkunnioittavuus Santtua kohtaan ja totaalinen piittaamattomuus tämän turvallisuudesta. Epäkunnioittavuus ilmenee toistuvina epätoivoisina iskuyrityksinä ja kultsiksi/beibiksi/söpöliiniksi kutsumisena vaikka on selvää ettei Santtu lämpene eikä ole antanut lupaa käyttää noita hellittelynimiä. Onneksi Santtu ei jää sanattomaksi niissä tilanteissa. Ja kuskatessaan Santtua Vinski hurjastelee niin että on ihme että Santtu on elossa.

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   Su Loka 14 2018, 08:30

Last Chance kirjoitti:

Itse asiassa pahikset voittavat kerran - Kivikasvossa jätkät eivät poikkeuksellisesti onnistu pysäyttämään pahiksia ja estämään näiden tavoitteiden toteutumista. Leipäjuuston tavoite on siis saada rahoitus takaisin koska ylipäällikkö on leikannut sitä ja hankkii avukseen Kivikasvon jota jätkät eivät onnistukaan pysäyttämään. Leipäjuusto saa kuin saakin rahoituksensa takaisin mutta tietysti torni sortuu tämänkin jakson lopussa.

Niin joo totta. Se on ainoa jakso jossa jätkät ei varsinaisesti onnistu estään pahiksen aikeita. Joskin saavat kyllä irrotettua ylipäällikön irvokkaan naaman veistosvuoresta ja se onkin ainoa mikä lähtee Plutoon kun eiks Leipiksen aikomus ollu lähettää koko veistosvuori Plutoon?
Näytä käyttäjän tiedot
Last Chance
Admin

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   Su Loka 14 2018, 08:52

Prätkämimmi kirjoitti:
Last Chance kirjoitti:

Niin joo totta. Se on ainoa jakso jossa jätkät ei varsinaisesti onnistu estään pahiksen aikeita. Joskin saavat kyllä irrotettua ylipäällikön irvokkaan naaman veistosvuoresta ja se onkin ainoa mikä lähtee Plutoon kun eiks Leipiksen aikomus ollu lähettää koko veistosvuori Plutoon?

Kyllä, juuri tuo oli pahisten tavoite. Piti irroittaa koko veistosvuori, mutta vain ylipäällikön ruma naama irtosi siitä vuoresta ja kuljettimen kautta siirtyi suoraan ylipäällikön puutarhaan ja laskeutui suoraan ylipäällikön anopin päälle. Ylipäällikkö oli sekä ilahtunut että huvittunut, joten hän myönsi rahoituksen uudestaan Leipikselle.

Prätkämimmi

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   Su Loka 14 2018, 08:59

Last Chance kirjoitti:
Prätkämimmi kirjoitti:
Last Chance kirjoitti:

Kyllä, juuri tuo oli pahisten tavoite. Piti irroittaa koko veistosvuori, mutta vain ylipäällikön ruma naama irtosi siitä vuoresta ja kuljettimen kautta siirtyi suoraan ylipäällikön puutarhaan ja laskeutui suoraan ylipäällikön anopin päälle. Ylipäällikkö oli sekä ilahtunut että huvittunut, joten hän myönsi rahoituksen uudestaan Leipikselle.
Niin mä muistelinkin
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Mikä prätkähiirissä ärsyttää?   

Mikä prätkähiirissä ärsyttää?
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Prätkähiiret Marsista :: Yleinen prätkähiirikeskustelu-
Siirry: