Last Chance Garage
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptySu Heinä 22 2018, 09:50

Jos vampyyrinmetsästys kiinnostaa, voi olla hyvä ajatus hankkia lisää tietoa.

Itselläni ei ole lukivaikeutta mutta joissakin sormissani on jotain vikaa hermoissa minkä takia niissä on heikko tuntoaisti ja liikuttaminen on hankalaa, mikä vaikeuttaa kirjoittamista ja altistaa kirjoitusvirheille. Tästä ongelmasta huolimatta ficcien kirjoittaminen jatkuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptySu Heinä 22 2018, 09:54

Jeah ja sen takia metsästänkin yhtä yhtä elokuvaa jossa sankari on vampyyrinmetsästäjä.

Kuulostaa hankalta jos sormissa on jokin hermovika, mut hyvä juttu että jatkat kirjoittamista. Joku kerto mulle joskus et kirjoittaminen paranee kirjoittamalla. Tais olla mun mamma.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptySu Heinä 22 2018, 10:06

Onhan siinä omat haasteensa. Puristusvoima ei ole kovin hyvä joten joudun pitämään painavista esineistä kiinni kaksin käsin etteivät ne putoa. Käsin kirjoittaminen tuntuu hankalalta, koska käsi tulee kipeäksi. Näppäimistöllä kirjoittaminen on helpompaa vaikka välillä tulee kirjoitusvirheitä. Kirjoittaminen jatkuu joka tapauksessa.

Ja näinhän se on, että kirjoitustaito kehittyy vain kirjoittamalla Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptySu Heinä 22 2018, 10:10

Uuh ei kuulosta hyvältä. Toisaalta olen itsekin joskus onnistunut kirjoittamaan itselleni käsikrampin. Mut tietokoneen näppäimistö onkin varmaan helpompi tossa tilanteessa.

Joo totta. Mamma oli ala-asteen opettaja ja nykyään eläkkeellä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptySu Heinä 22 2018, 10:22

Onhan tästä viasta vielä sekin riesa, että tuntuu jatkuvaa tökkimistä ja pistelyä - ja joskus jopa kipua joka ei onneksi ole erityisen kovaa. On kuin tökittäisiin jatkuvasti pienillä neuloilla käteen. Ja kyllä, tietokoneen näppäimistö on helpompi kuin kynän käyttö vaikka kirjoittaminen on hidasta. Mutta palava halu toteuttaa omia ideoita motivoi kirjoittamaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptySu Heinä 22 2018, 10:26

Kihelmöinti ja puutuminen ei ole koskaan kivaa. Tarpeeks kauan kun oon istunu jooga-asennossa jalat alkaa pistellä. Mutta hyvä juttu et sä innostut silti kirjoittamaan. Se on kivaa kun saa antaa mielikuvituksen lentää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 00:00

En tiedä miten muut kuvailisivat kirjoittamistani, mutta itse sanoisin olevani kohtalaisen impulsiivinen kirjoittaja XD toisinaan tekstiä tulee vaikka millä mitalla ja toisinaan menee kuukausia etten saa aikaiseksi sanaakaan. Sekös välillä Mindeä harmittaa tongue

Sittennäkin en tiiä.. mulla on aika kova laatuvaatimus nykyän itselleni jatkuvasti.. Mulle ficissä on jotenki tärkeintä että niiden hahmojen luonteet esim pysyis mahdollisimman semmosina kun ne on... Siks en jotenki koe fluffia esimerkiksi enää oikein omaksi.. Usein kun sitä yrittää nykyisin sotkea mukaan niin teen sen tosi helposti huumorin kautta.. Sen takiakin varmasti tykkään eniten kirjoittaa seikkailuja nykyisin. Eli olis just sitä toimintaakin. Se ei oo todellakaan helppoa kirjoitettavaa, mutta se palkitsee lopulta Very Happy

Mulla on jatkuvasti kauhea kasa ajatuksia kirjoitettuna ylös. Jotkut on tyyliin aloitettuja ficcejä joissa on tekstiä jotain pari sivuakin, mut ei oo vaan lähtenyt. Jotkut on ihan vaan pari riviä pitkiä ajatuksia mitä oon miettinyt, että olis hauska joskus kirjoittaa.

Mä aika vahvasti olen itse sitä mieltä että mun mielikuvitus on kuollu, tai ainakin koomassa.. Ennen mä tein tarinaa piirtämisen kautta. Sillon mä piirsin huomattavan paljon enemmän.. Mä näin aina tarinan joka kuvassa jonka tein. Vaikka niissä ei ehkä ollutkaan kuin yks ihminen ilman taustaa tai mitään nii niissä oli aina joku tarina takana mun omassa päässä. Kauppiksen loppupuolella mulle tuli semmonen olo että hukkasin sen kyvyn jotenkin... Nykyisin mun tarinan tuottokyky on huomattavan paljon rajallisempi, ja helpompi on tehdä sitä tekstinä.

Mulle on myös tositosi tärkee tuo kielioppi. Embarassed Ei siis näin liibalaabaillessa, mutta tekstissä mitä luen mua ärsyttää monet jutut.. esim jos samoja sanoja toistetaan.. mä käyn omiaki tekstejä nii törkeesti läpi ettei näin vaan pääsisi käymään :'D luin tylsyyspäissäni 50 shades of greyt englanniksi ja mua risoi ihan julmetusti kun se kirjoittaja ei mitää muuta tehnytkään kun mumisutti hahmojaan XD ja se on kuitenki tullu kustantamosta läpi tollasena!!! sit kappalejaot esim :'D olen ihan kamala ihminen mutta jos kirjoitusasu ei natsaa niin mä lopetan lukemisen kohtalaisen äkkiä. Pätee niin kirjoihin kuin muihinkin teksteihin... Ja sekin kans sinällään että en kuole pilkkuvirheisiin (teen niitä jatkuvasti itsekin), mutta se et tykkään että teksti on sujuvaa kirjakieltä, hahmojen puhe sit toki erikseen... Voisin varmaan höpistä tästä hahmaan tulevaisuuteen joten lopetan tähän paikkaan.. :'D

Mulla on aina ollut työkaluna word. Se on luottopeli. Ei ole edes mikään uusin versio yleensä (nyt on ollu koulun puolesta uusimmat ohjelmat), mut just se et se tekee koko ajan sitä oikolukua mun puolesta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 07:50

Minullekin on tuttua, että välillä syntyy tosi paljon tekstiä, ja välillä käy niin ettei pitkään aikaan ole intoa kirjottaa. Välillä on pää täynnä ideoita ettei tiedä mistä aloittaisi, ja välillä ei keksi mitään.

Itse en koe kielioppia ensisijaisen tärkeänä, vaikka kieliopin hallitseminen varmasti helpottaa lukemista. Minulle on tärkeämpää idea tarinan taustalla sekä tarinan juoni ja tekstin sujuvuus. Ja myönnän, että saatan joskus toistaa itseäni kirjoittaessa. Embarassed Yritän opetella pääsemään eroon siitä tavasta. 

Täytyy vain ihmetellä miten tuo mainitsemasi kirja on voinut päästä kustantamista läpi jos sen laatu on mitä on kun laadultaan ei niin hyvät kirjat julkaistaan myös. Esimerkiksi Twilightissa tuntuu olevan samantapainen ongelma kun kirjoittaja toistaa niitä samoja asioita jatkuvasti ja tekstin laadussakaan ei ole kehumista. Luin tämän kirjasarjan ekan osan joskus kauan sitten - tai tarkemmin sanottuna yritin lukea sitä aikomuksenani tappaa aikaa. Sanotaanko näin että kirjassa ei ollut kehumista joten en lukenut sitä loppuun asti. Vampyyrin ja tavallisen ihmisen suhde on sinänsä hyvä idea kirjaa varten mutta Twilightissa tämän idean toteutus ontui ja pahasti. Tästäkin kirjasta voi ja saa olla montaakin mieltä, itseeni se ei uponnut.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 08:39

Muistan joskus kuulleeni/lukeneeni jostain että Shades of grey on vaan jonkin asteinen Twilight fanfiction Embarassed. Toisaalta en ole lukenut kumpaakaan ja Twilightistakin olen nähnyt vain ykkösen ja kolmosen. Siinä oli kyl jokin pieni Romeo ja Julia sävähdys mutta ainoan vaikutuksen muhun teki susipoika Jacob
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 08:45

50 shades of Grey oli alunperin Twilightiin perustuvaa fanfictionia. Nyt kun otit asian puheeksi niin muistuttaa hieman Shakespearen teosta Romeo ja Julia. Sen perusteella että on sitä kiellettyä rakkautta joka on itsessään kelvollinen idea kirjaan mutta Twilightissa sen toteutus ontui. Niin huonosti kirjoitettua ja puuduttavaa tekstiä etten jaksanut lukea loppuun asti. 

Keskiverto fanfiction-tarina onkin miellyttävämpää luettavaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 09:09

Niin mä muistelinkin. Joo kielletty rakkaus sopii kyl tarinan aiheeksi mutta jos haluaa vetää Romeon ja Julian uudelle tasolle niin parin olisi ehkä pitänyt olla vampyyri ja ihmissusi. Joo niin on. Teema kuin teema lyö Twilightin laudalta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 09:32

Vampyyri/ihmissusi-parikin voi toimia.

Olen sillä kannalla, että suurin osa fanficeistä on parempaa luettavaa kuin Twilight.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 10:27

Joo sitä mäkin mietin.

Jeah mulle käy kaikki paitsi Twilight
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 11:52

: D Mä en oo ikinä avannutkaan Twilight sarjan kirjaa, mutta sitten oon lukenu Stephanie Meyerin kaks muuta kirjaa. Kemistin luin tossa ihan itseasiassa keväällä ja se oli ihan ok. Mutta en todellakaan tiedä miksi mutta tää Vieras (Host) on ihan mun suosikkikirja! oon lukenu sen jo kolmesti :'D Ton kemistin jälkeen luin sen taas.. ja sit intaannuin katsomaan kyseisen kirjan pohjalta tehdyn elokuvan muistamatta kuinka susihuono se oli.... XD

Sinällään noissa kahdessa edellämainituissa on kyllä kieltämättä juonellisesti paljon yhtäläisyyksiä.. kuten veljekset joista toinen on kiva ja toinen ei. Se kaikkein eniten huvitti... mutta silti Host on ihan mun lemppari. Olisin niin tykännyt lukea sille jatkoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 11:54

Kuulostaa aika mielenkiintoiselta kirjalta
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 11:57

Joo. Suosittelen kokeilemaan vaan ennakkoluulottomasti, jos on luppoaikaa :3
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 11:59

Pistän sen korvan taakse :3. Sun kannattaa kokeilla jotakin Agatha Christien dekkaria esimerkiks Ruumis Kirjastossa. Tykkään tosi paljon old school dekkareista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 12:08

Mulla on ollu Sherlock Holmesit joskus mitä oon lukenut. Very Happy Se oli jo yläasteella, kun silloinen äidinkielen opettaja kehotti kokeilemaan. Ja otin sitten jonku kokoelma teoksen.. ja ahmusin sen parissa päivässä :'D
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 EmptyTo Heinä 26 2018, 12:10

Mullakin löytyy kaikki kolme Sherlock Holmes kokoelmaa Very Happy. Tykkäsin
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?   Millainen fanfictionin kirjoittaja olet? - Sivu 2 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Millainen fanfictionin kirjoittaja olet?
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
 Similar topics
-
» Et ole sinä kun olet nälkäinen (S)
» Kuka Tuntemattoman sotilaan hahmoista olet?
» Testaa mikä Disneyn pahis olet

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Fanfiction ja fanitaide :: Keskustelua fan fictionista ja fanitaiteesta-
Siirry: