Last Chance Garage
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Last Chance Garage

Suomenkielinen foorumi Prätkähiiret Marsista - sarjan faneille.
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Oikea- vai vasenkätinen?

Siirry alas 
3 posters

Oletko oikea- vai vasenkätinen?
Oikeakätinen
Oikea- vai vasenkätinen? Vote_lcap75%Oikea- vai vasenkätinen? Vote_rcap
 75% [ 3 ]
Vasenkätinen
Oikea- vai vasenkätinen? Vote_lcap25%Oikea- vai vasenkätinen? Vote_rcap
 25% [ 1 ]
Ääniä yhteensä : 4
 

KirjoittajaViesti
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Oikea- vai vasenkätinen? Empty
ViestiAihe: Oikea- vai vasenkätinen?   Oikea- vai vasenkätinen? EmptyPe Tammi 08 2016, 19:14

Eli tarkoitus on selvittää, minkä verran täällä on oikea - ja vasenkätisiä. 

Olen itse vasenkätinen, mutta en koe sen millään tavalla rajoittavan elämääni. Tosin arkielämässä tulee joskus vastaan käytännön ongelmia, esimerkiksi käsin kirjoittaminen ja piirtäminen. Kirjoittava ja piirtävä käsi sotkee paperin ja käsikin sotkeutuu niissä hommissa. Oikeakätisten saksien käyttö on epämukavaa, mutta onneksi on olemassa myös saksia jotka soveltuvat sekä oikea- että vasenkätisille. Ja joka kerta kun kouluaikoina jouduin tekemään jonkin tehtävän liitutaululle, kirjoituskäsi sotki taulun. scratch 

Kaikesta tästä huolimatta en koe että vasenkätisyys rajoittaisi elämääni - mitä nyt käytännön ongelmia tulee vastaan silloin tällöin.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Oikea- vai vasenkätinen? Empty
ViestiAihe: Vs: Oikea- vai vasenkätinen?   Oikea- vai vasenkätinen? EmptyLa Tammi 09 2016, 08:54

Oikeakätinen eikä mitään ongelmaa. Kerran mulla on ollu pieniä vaikeuksia kutomisen kanssa mut mä olinkin just edellisenä päivänä pudonnu liikkatunnilla pukilta ja venäyttäny peukaloni. Ja ope luuli et multa meni just rillit. Käsi paketissa koulussa. Onneks se oli vasen käsi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Oikea- vai vasenkätinen? Empty
ViestiAihe: Vs: Oikea- vai vasenkätinen?   Oikea- vai vasenkätinen? EmptyPe Elo 12 2016, 09:05

Jostain kumman syystä mä kyl joskus sekotan oikean ja vasemman kattaessani pöytää. Saattaa johtua lukivaikeudesta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Oikea- vai vasenkätinen? Empty
ViestiAihe: Vs: Oikea- vai vasenkätinen?   Oikea- vai vasenkätinen? EmptyPe Elo 12 2016, 13:59

Prätkämimmi kirjoitti:
Jostain kumman syystä mä kyl joskus sekotan oikean ja vasemman kattaessani pöytää. Saattaa johtua lukivaikeudesta?

Ehkä. Osa ihmisistä joilla on lukivaikeuksia, sekoittavat joskus oikean ja vasemman. 

*

Vielä vasenkätisyyden haasteista. Purkinavaajan käyttö on oikeasti epämukavaa - kokeilkaa vaikka itse käyttää purkinavaajaa vasemmalla kädellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Oikea- vai vasenkätinen? Empty
ViestiAihe: Vs: Oikea- vai vasenkätinen?   Oikea- vai vasenkätinen? EmptyLa Elo 13 2016, 08:18

Lil Hoss kirjoitti:
Prätkämimmi kirjoitti:
Jostain kumman syystä mä kyl joskus sekotan oikean ja vasemman kattaessani pöytää. Saattaa johtua lukivaikeudesta?


*

Vielä vasenkätisyyden haasteista. Purkinavaajan käyttö on oikeasti epämukavaa - kokeilkaa vaikka itse käyttää purkinavaajaa vasemmalla kädellä.
Musta purkinavaaja on muutenkin ärsyttävä. Mä tykkään enemmän repäisykansista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Last Chance
Admin



Viestien lukumäärä : 11984
Join date : 27.10.2013
Ikä : 34
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa

Oikea- vai vasenkätinen? Empty
ViestiAihe: Vs: Oikea- vai vasenkätinen?   Oikea- vai vasenkätinen? EmptyLa Elo 13 2016, 10:23

Prätkämimmi kirjoitti:
Lil Hoss kirjoitti:
Prätkämimmi kirjoitti:
Jostain kumman syystä mä kyl joskus sekotan oikean ja vasemman kattaessani pöytää. Saattaa johtua lukivaikeudesta?


*

Vielä vasenkätisyyden haasteista. Purkinavaajan käyttö on oikeasti epämukavaa - kokeilkaa vaikka itse käyttää purkinavaajaa vasemmalla kädellä.
Musta purkinavaaja on muutenkin ärsyttävä. Mä tykkään enemmän repäisykansista.
Repäisykansi onkin helpompi avata kuin sellainen purkki jossa ei ole repäisykantta. Oli sitten oikea- tai vasenkätinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://lastchancegarage.palstani.com
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Oikea- vai vasenkätinen? Empty
ViestiAihe: Vs: Oikea- vai vasenkätinen?   Oikea- vai vasenkätinen? EmptySu Elo 14 2016, 08:11

Lil Hoss kirjoitti:
Prätkämimmi kirjoitti:
Lil Hoss kirjoitti:
Prätkämimmi kirjoitti:
Jostain kumman syystä mä kyl joskus sekotan oikean ja vasemman kattaessani pöytää. Saattaa johtua lukivaikeudesta?


*

Vielä vasenkätisyyden haasteista. Purkinavaajan käyttö on oikeasti epämukavaa - kokeilkaa vaikka itse käyttää purkinavaajaa vasemmalla kädellä.
Musta purkinavaaja on muutenkin ärsyttävä. Mä tykkään enemmän repäisykansista.
Repäisykansi onkin helpompi avata kuin sellainen purkki jossa ei ole repäisykantta. Oli sitten oikea- tai vasenkätinen.
Totta puhut amigo Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Puvitsu

Puvitsu


Viestien lukumäärä : 219
Join date : 02.08.2015
Paikkakunta : oulu

Oikea- vai vasenkätinen? Empty
ViestiAihe: Vs: Oikea- vai vasenkätinen?   Oikea- vai vasenkätinen? EmptyMa Elo 15 2016, 19:00

Itse olen oikeakätinen, mutta vasentakin osaan jotenki käyttää esim. syönnissä ja joskus jopa kirjoittaessa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Prätkämimmi

Prätkämimmi


Viestien lukumäärä : 13095
Join date : 18.01.2015
Ikä : 30

Oikea- vai vasenkätinen? Empty
ViestiAihe: Vs: Oikea- vai vasenkätinen?   Oikea- vai vasenkätinen? EmptyTi Elo 16 2016, 08:01

Ite en o koskaan yrittäny tehdä mitään vasemmalla mut voisin kyl kokeilla Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Oikea- vai vasenkätinen? Empty
ViestiAihe: Vs: Oikea- vai vasenkätinen?   Oikea- vai vasenkätinen? Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Oikea- vai vasenkätinen?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Last Chance Garage :: Muu keskustelu :: Sekalaista höpötystä-
Siirry: